مرجع خبری رئال مادرید : کارلوس کارپیو سردبیر مارکا در مقاله ای به نکته مهمی اشاره کرده است : این که پیروزی مقابل گلادباخ هر چند که باعث شد تا رئال به فاجعه دچار نشود و فعلا به ارامش برسد اما مشکلات رئال مادرید به حدی عمیق است که نباید به سادگی از آنها گذاشت.

کارپیو در بخشی از مقاله خود نوشته است :” پیروزی آسان مقابل گلادباخ باعث شد تا رئال به یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ برسد. برخی سعی کردند که پروپاگاندا تشکیل بدهند و این را جشن بگیرند اما این نشانه ای اشتباه از شرایط کنونی رئال است. تیمی که سه چمپیونزلیگ پیاپی برده حالا باید از صعود از مرحله گروهی جشن بگیرد. در حقیقت رئال صرفا توانست به وظیفه خود عمل کند و از شرایطی بحرانی دور شود و فعلا ماجرای برکناری زیدان فراموش شود. مودریچ، لوکاس و بنزما سه بازیکن درخشان رئال مقابل گلادباخ بودند که دو تای اول فقط تا پایان فصل قرارداد دارند. راموس هم تا پایان سال قرارداد دارد. قطعا همه آنها لایق تمدید قرارداد هستند اما ماندن آنها به معنی پیدا کردن راهکار برای مشکل کنونی نیست بلکه صرفا یک مرهم کوچک بر زخم هاست. مشکل واقعی رئال مادرید، فقدان گلزنی است. البته مشکل صرفا در زمینه این که بازیکنان رئال گل نمی زنند نیست بلکه سیاست نقل و انتقالاتی هم دچار ایراداتی است. این که در هر بازی بازیکنان قدیمی و باتجربه ستارگان تیم هستند به خوبی نشان می دهد که سیاست نقل و انتقالاتی اشتباه بوده است.”

کارپیو در ادامه مقاله خود نوشته است:” درست است که رئال مادرید به خاطر مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا در تابستان قبلی خرید نکرد اما دو تابستان قبل خریدهایی را داشت که به نظر می رسد اشتباه بوده اند. از تابستان 2018 و از زمان رفتن رونالدو و 40 گلی که در هر فصل می زد، رئال برای خرید 14 بازیکن 514 میلیون یورو هزینه کرده است: وینیسیوس با 45 ، کورتوا با 35 ، اودریوزولا با 30 ، ماریانو با 22 ، بارهیم با 17 ، لونین با 11 ، ماسکاری با 4 (که فروخته شد)، هازارد با 120 ، یوویچ با 60 ، میلیتائو با 50، مندی با 48 ، رودریگو با 40، رینیر با 30 و کوبو با دو میلیون یورو. از این جمع فقط مندی و کورتوا به بازیکنان فیکس در تیم زیدان تبدیل شدند و فقط اولی بازیکنی در سطح جهانی است. نفر سوم می توانست هازارد باشد اما مصدومیت های پرشمارش  باعث شده که بیشتر در خارج از تیم باشد تا درون آن و وقتی که بازی کرده هم صد در صد آماده نبوده است. به نظر می رسد که در پروژه خریدهای جدید، یوویچ (2 گل در 27 بازی) یا ماریانو (6 گل در 31 بازی) به یک فاجعه در زمینه گلزنی تبدیل شده اند، رودریگو فراز و نشیب دارد، وینیسیوس غیرقابل پیش بینی است، میلیتائو جا نیافتاده، اودریوزولا به موردی ناکام تبدیل شده و رئال مادرید همچنان به بازیکنان باتجربه نظیر بنزما، مودریچ، کروس، کاسمیرو، راموس و کورتوا دل بسته است. بعد از 500 میلیون یورو هزینه فقط یکی از خریدها (کورتوا) را می تواند یکی از پنج بازیکن کلیدی تیم دانست و این یعنی یک جای کار می لنگد. دیروز در مورد تمدید قرارداد امباپه با پی اس جی صحبت شد. به همین خاطر زمانش رسیده که پرز اقدامی صورت بدهد. بعد از این همه اشتباه و استعدادهایی که ندرخشیدند دیگر حق اشتباه وجود ندارد. رئال نباید بازیکن فرانسوی یا هالند را از دست بدهد چرا که به صورت اورژانسی به هر دو نیاز دارد.”