مرجع خبری رئال مادرید : می گویند که ویژگی زیدان این است که خوب با مسائل کنار می آید. از نظر من که همین طور است. در غیر این صورت سخت است که توضیح بدهیم که چگونه رئال مادرید در این فصل در خطر حذف از چمپیونزلیگ قرار گرفت و مقابل تیم های ضعیفی همچون کادیز و آلاوز در لالیگا باخت و مدیران رئال گفتند که اگر نتواند سویا، گلادباخ و اتلتیکو را ببرد، اخراج می شود، خم به ابرو نیاورد. او همان کسی است که در رئال مادرید چیزهای زیادی برد و وقتی در فصل لوپتگی همه چیز بد پیش رفت، برای نجات فلورنتینو ظاهر شد.

این شرایط برای مربی فرانسوی چیز جدیدی نیست چرا که در فصول اخیر نیز با شایعاتی در مورد حضور مربی تاتنهام روی نیمکت رئال مطرح بود و مدیران رئال مدام شایعه اخراجش را به رسانه ها درز می دادند. زیدان اما هرگز خم به ابرو نمی آورد. احتمالا این را از آنچلوتی یاد گرفته است هر چند که قطعا او پوست کروکودیل ندارد و همه چیزهایی که تجربه کرده است را می توان در نحوه عملکردش تماشا کرد.

ویژگی مثبت مربی فرانسوی همین است که با همین روش توانست با تیم کارواخال، راموس، واران، کاسمیرو، مودریچ، کروس و بنزما برنده شود، حتی حالا که رونالدو دیگر نیست. البته رفتن بازیکن پرتغالی باعث شده تا گل هم از رئال مادرید برود و همین مسئله کار را برای زیزو مشکل می کند. وقتی شرایط بد پیش می رود ترجیح می دهد که حتی به نیمکت نگاه هم نکند. در مقابل الچه در حالی که نتیجه مساوی بود و پنج تعویض داشت، در دقیقه 75 بالاخره هازارد و والورده را وارد زمین کرد و وینیسیوس در دقیقه 85 وارد شد.زیدان می داند که پشت سر گارد قدیمی خود… چیز کمی وجود دارد (البته اتفاقاتی که برای هازارد رخ داده هم تاثیرگذار است) بازیکنانی نظیر اودگارد، ماریانو، یوویچ و اودریوزولا کاملا فراموش شده اند چرا که مربی فرانسوی حتی به سایه ای از آنها هم باور ندارد. زیزو دیگر قید نیمکت را زده است. زمانی نیمکتش را بازیکنان آماده ای نظیر موراتا، واران، خامس و ایسکو و لوکاس در دوران اوجشان ترجیح می دهند اما حالا سوال این جاست که این اسکلت دایناسوری قدیمی تا چه زمانی دوام خواهد آورد آن هم در حالی که در این فصل عجیب بدون تماشاگر و بدون خرید، مربی فرانسوی برای مرگ و زندگی کار می کند.

مارکو رویز