مرجع خبری رئال مادرید : رئال مادرید برای جذب داوید آلابا به توافق رسید و بدین ترتیب بازیکن اتریشی اولین چهره جدید رئال در فصل آینده خواهد بود. مدافع آچارفرانسه اتریشی در پایان فصل به عنوان بازیکن آزاد به رئال می آید و قراردادی چهار ساله با دستمزد سالانه یازده میلیون یورو امضا خواهد کرد. این بازیکن توان حضور در پست دفاع میانی و دفاع چپ را دارد.

آلابا در سن 28 سالگی مورد توجه باشگاه های دیگری نظیر منچسترسیتی، پی اس جی ، لیورپول و چلسی نیز قرار داشت. او در حال حاضر در سایت ترانسفرمارکت 65 میلیون یورو می ارزد و حالا پس از یک دهه از بایرن جدا خواهد شد که رئال مادرید مقصد احتمالی او خواهد بود. آلابا از نظر مالی برای تمدید با بایرن به توافق نرسید و حالا راهی رئال خواهد شد. او به جز شش ماه حضور قرضی در هوفنهایم در یک دهه اخیر همیشه در بایرن بوده و بازیکن مهمی در ترکیب باواریایی ها بوده است. رئال با توجه به این که آلابا را رایگان می خرد، به او به چشم یک فرصت نقل و انتقالاتی نگاه می کند و به همین خاطر است که باشگاه حاضر شده تا دستمزد وی که دستمزد بالایی است را بپردازد. در ترکیب فعلی رئال فقط هازارد و راموس دستمزدی بیشتر را دریافت می کنند.

آلابا در 408 بازی در بایرن 32 کل زد و 49 پاس گل داد که مجموعا 25 جام شامل دو چمپیونزلیگ و 9 بوندسلیگا برد. این بازیکن قابلیت  حضور در پست های مختلف را دارد و به نظر می رسد که با توجه به مشکلات در تمدید قرارداد راموس، گزینه مناسب تری نسبت به پائو تورس، کونده و دیگو کارلوس برای رئال باشد. اگر راموس قراردادش را تمدید کند هم آلابا زوج او در رئال خواهد بود. البته جذب آلابا احتمالا به معنی باز کردن درهای خروجی به روی میلیتائو خواهد بود.

آلابا از تیم های دیگری هم پیشنهاد داشت اما نام رئال معمولا برای بازیکنان مختلف بالاتر از پول سایر بازیکنان قرار می گیرد.