مرجع خبری رئال مادرید : لیورپول فصل پرفراز و نشیبی داشته اما در هفته های اخیر اوضاع برایشان بهتر شده است. آنها آرسنال آماده را با نتیجه سه بر صفر شکست دادند. آرسنال در این بازی فقط دو شوت به درواه لیورپول زد و کمتر از 40 درصد تملک توپ را داشت. لیورپول در سه بازی اخیرش مقابل لایپزیش، ارسنال و ولورهمپتون گل نخورده و برنده شا است. رابرتسون در چپ و الکساندر آرنولد در راست جا افتاده اند و کاباک و نت فیلیپس زوج خط دفاعی را تشکیل می دهند. فابینیو که مدتی در دفاع بازی می کرد حالا دوباره به خط هافبک برگشته است و صلاح با 18 گل بهترین گلزن تیمشان است.

به بهانه بازی رئال مادرید و لیورپول داستان های جالب برخی بازیکنان تیم سرخ پوش را مرور می کنیم:

دیگو ژوتا، ورق آس در آستین کلوپ
لیورپول به خاطر حجم بالای مصدومیت ها فصل جالبی نداشته اما همه اتفاقات مربوط به این تیم منفی نیستند. یکی از مهمترین اتفاقات فصل لیورپول مربوط به شکوفایی دیوگو ژوتا بوده است. این بازیکن در مقابل آرسنال دبل درخشان دیگری داشت و حالا بازیکن پرتغالی در 22 بازی فصلش 12 گل زده و امار هر 106 دقیقه یک گل را داشته است. ژوتا در سال 2016 با 7 میلیون یورو به اتلتیکو رفت اما در این تیم موفق نبود و پس از تجربه قرضی در پورتو  با 12 میلیون یورو به ولورهمپتون پیوست. این مهاجم در تابستان گذشته با 45 میلیون یورو راهی مرسی ساید شد تا ذخیره طلایی مهاجمان این تیم یعنی صلاح، مانه و فیرمینو باشد. لیندرز دستیار کلوپ از زمان حضور در پورتو به خوبی ژوتا را می شناخت.ژوتا بدون تردید می تواند چهره مهمی در ترکیب لیورپول مقابل رئال باشد. بازیکنی که در این فصل 1270 دقیقه بازی کرده اما با دوازده گل و یک پاس گل آمار خوبی داشته است. او در این فصل در تیم ملی پرتغال هم شش گل و سه پاس گل داشته است تا مجموعا در این فصل در 30 بازی ملی و باشگاهی خود روی 21 گل تاثیر مستقیم داشته باشد. ژوتا به عنوان یک اتلتیکویی قطعا حس ویژه ای برای بازی امشب دارد.

مانه، ستاره ای که از فقر گریخت و زیدان شیفته اش است
سادیو مانه ستاره سنگالی 28 سالگی یکی از بازیکنانی است که فراتر از فوتبال، خودش را وقف کمک به نیازمندان کرده است. او درون زمین می درخشد و درون زمین با تواضع و شخصیتش سعی می کند که به فقرا کمک کند چرا که خودش مزه فقر را چشیده است و به خوبی آن را لمس می کند. مانه در کودکی برای این که به رویای خود در زمینه فوتبالیست شدن دست پیدا کند، مجبور شد که از دست خانواده اش فرار کند. او به داکار سفر کرد و در یک تیم محلی تست داد. او یک روز صبح بدون این که به کسی به جز بهترین دوستش خبر بدهد سوار اتوبوس شد و به پایتخت سنگال سفر کرد. دو هفته طول کشید تا خانواده اش او را پیدا کنند. وقتی که خانواده مانه علاقه اش به فوتبال را دیدند، یک سال عبد اجازه دادند به داکار سفر کند که در آن جا توسط اولیویر پرین استعدادیاب متز کشف شد. بعد از آن راهی ردبول سالزبورگ شد و با ساوتهمپتون به لیگ اتگلیس رسید. دو فصل کافی بود تا لیورپول به سراغش برود. قهرمان لیگ، چمپیونزلیگ، سوپرجام اروپا و جام جهانی باشگاه ها شد، دو سال در تیم برتر لیگ انگلیس قرار گرفت و کفش طلای لیگ انگلیس در سال 2019 را برد و حتی نامزد توپ طلای 2019 شد.عملکرد خوبش باعث شد تا زیدان در سال 2018 از مدیران رئال بخواهد تا او را بخرند. در حقیقت اگر زیدان از رئال نمی رفت، انتقال مانه به رئال قطعی بود اما زیدان رفت و مهاجم سنگالی هم با لیورپول تمدید کرد. مانه به شدت مردمی است و بخش زیادی از درآمدش را صرف کمک به مردم شهرش در سگال می کند. در آن جا یک استادیوم و یک مدرسه ایجاد کرده است و امکاناتی را در اختیار بچه ها و استادان قرار داده است. پدرش را در هفت سالگی از دست داد آن هم در حالی که دلیل اصلی مرگ وی این بود که بیمارستان در شهرشان نبود و به همین خاطر در مسیر انتقال به بیمارستان شهر دیگر جانش را از دست داد. مانه اخیرا گفته بود:” ده راری، 20 ساعت الماس و دو هواپیما برای چه می خواهم؟ این به چه درد دنیا می خورد؟ من گرسنگی را پشت سر گذاشتم و بدون کفش بازی کردم و نتوانستم به مدرسه بروم. حالا با درآمدم به مردم کمک می کنم.”

آلیسون، در یک قدمی رئال مادرید بود اما به کورتوا باخت
آلیسون بکر دروازه بان برزیلی در سال 2018 و در حالی که با درخشش در رم و تیم ملی برزیل نامش را سر زبان ها انداخته بود، مورد توجه رئال بود. رئال می خواست که درون دروازه اش تغییرات ایجاد کند. آلیسون و کورتوا گزینه های اصلی رئال بودند اما در نهایت دروازه بان بلژیکی این دوئل را برد.  رئال در آن زمان به دنبال خرید یک رقیب برای ناواس بود. رئال سالها بود که به دنبال دروازه بان می گشت و تجربه ناموفق خرید دخیا و کپا باعث شده بود تا رئالی ها با دقت بیشتری عمل کنند. آلیسون گزیینه مناسبی بود چرا که خوب کار می کرد، جوان و ارزان بود.  رئال می خواست خرید آلیسون را قبل از جام جهانی نگاه کند اما رم ترجیح داد که مذاکرات به بعد از جام جهانی موکول شود تا بتواند قیت این بازیکن را بالا ببرد.  رئال می خواست آلیسون را قبل از جام جهانی با 50 میلیون یورو بخرد اما ناگهان نام کورتوا به میان آمد. دروازه بان بلژیکی می خواست در کنار فرزندانش باشد و به همین خاطر از مدیران چلسی خواست تا اجازه حضورش در مادرید را بخرند. بدین ترتیب تیبو که جام جهانی درخشانی داشت، با 35 میلیون یورو به رئال مادرید ملحق شد. آلیسون نیز با 62 میلیون یورو به لیورپول پیوست.حالا بعد از سه سال این دو مقابل هم قرار می گیرند و باید دید که چه کسی فاتح این دوئل خواهد بود هر چند که رئالی ها از این که کورتوا را خریدند به هیچ وجه پشیمان نیستند چرا که تیبو ستاره رئال در دو فصل اخیر بوده است.

فابینیو و خاطره ای کوتاه در آکادمی رئال مادرید
فابینیو این روزها ستاره خط هافبک لیورپول است اما فراموش نکرده است که هشت سال پیش به عنوان بازیکنی گمنام راهی کاستیا شد تا در آکادمی رئال مادرید پیدا کند. او امشب به ورزشگاه کاستیا یعنی ورزشگاه دی استفانو برمی گردد. در آن زمان لوئیز کمپوس استعدادیاب وقت رئال مادرید به توصیه برادر دکو، بازییکن اسبق بارسلونا به برزیل سفر کرد تا عملکرد فابینیو را در تیم پائولینیا در مسابقات سائوپائولو زیر نظر بگیرد.کمپوس این بازیکن را تا زمان مسابقات زیر 20 سال هشت ملت در آفریقای جنوبی دنبال می کرد. فابینیو که در ترکیب تیم زیر 20 سال برزیل بازی می کرد، درخشان بود. فابینیو که در آن زمان در پست دفاع راست بازی می کرد، به عنوان جانشین کارواخال در کاستیا به صورت قرضی راهی کاستیا شد.  فابینیو در آن زمان فقط 18 سال سن داشت و با قامتی 190 سانتی متری بازیکن متفاوتی به نظر می رسید. در آن زمان ظاهر و تیپ فقیر وی برای بازیکنان کاستیا به شدت جالب و مورد توجه بود. توماس مخیاس دروازه بان سابق رئال که حالا در تیم آنکارا اسپور ترکیه توپ می زند، تعریف می کند:” پسر خیلی خوبی بود. در اولین ماه هایش خیلی خجالتی بود. در اردوی پیش فصل در خانه ما می باخت. رابطه مان را بعد از آن هم حفظ کردیم. من را به فینال چمپیونزلیگ در واندا هم دعوت کرد.” فابینیو حتی برای تیم بزرگسالان رئال هم بازی کرد و در روز 9 می 2019 به دی ماریا پاس گل داد. فابینیو پیراهن کاکا را از آن بازی به یادگاری برداشت. او در آن سال مجموعا در 30 تا از 42 بازی کاستیا با هدایت توریل بازی کرد و هم تیمی بازیکنانی نظیر خسه، موراتا، ناچو، چریشف، الکس، کاسادو و … بود. حتی با لوکاس و کاسمیرو دو حریفش در بازی امشب نیز هم بازی بود. فابینیو بعد از رئال راهی موناکو شد و با درخشش در این تیم با 45 میلیون یورو به لیورپول پیوست و حالا یکی از ستارگان این تیم در خط هافبک است.