مرجع خبری رئال مادرید : مارکا گزارش داده است که هم زین الدین زیدان و هم رونالد کومان برای ال کلاسیکوی شنبه به استفاده از سیستم سه دفاع میانی فکر می کنند.

در حقیقت کومان در هفته های اخیر به این سیستم روی آورده است و اگر پیکه به بازی برسد به احتمال زیاد در کنار آرائوخو و لنگله خط دفاعی سه نفره را تکمیل می کند. بدین ترتیب دست و آلبا در پست پیستون بازی می کنند، بوسکتس، پدری و دی یونگ خط هافبک را تشکیل می دهند و مسی زوج دمبله در خط حمله خواهد بود. بدین ترتیب گریزمان باید منتظر فرصتش از روی نیمکت باشد.

از سویی زیدان هر چند که از تجربه بازی با لیورپول راضی است و مثلث هجومی خود با حضور وینیسیوس و آسنسیو در کنار بنزما را دوست دارد اما نمی خواهد تیمش را خسته کند. برای رئال تساوی هم در ال کلاسیکو نتیجه بدی محسوب نمی شود و زیدان دلیلی نمی بیند که با توجه به در پیش بودن بازی حساس در آنفیلد تیم را خسته کند. روی کاغذ بازی برگشت با لیورپول خیلی مهمتر از بازی با بارساست چرا که رئال باید پیروزی خود در بازی برگشت را حفظ کند و به نیمه نهایی برسد. به همین خاطر است که زیدان به سیستم سه دفاع میانی با حضور مندی، میلیتائو و ناچو بازی می کند. این سبک باعث خواهد شد تا رئال مادرید کنترل بازی را بیشتر در اختیار داشته باشد و بازیکنان کمتر خسته شو. بدین ترتیب لوکاس و مارسلو در نقش پیستون های کناری قرار می گیرند. کاسمیرو و کروس در خط هافبک خواهند بود و مودریچ می تواند با فکر بازی آنفیلد استراحت کند و جای خود را به والورده بدهد. بدین ترتیب وینیسیوس می تواند زوج بنزما باشد و آسنسیو که در دو بازی قبلی فیکس بوده با فکر بازی برگشت استراحت خواهد کرد.