مرجع خبری رئال مادرید : رئال مادرید با غلبه بر بارسلونا شانس کسب هر دو جام یعنی لالیگا و چمپیونزلیگ را دارد. در حقیقت تیم زیدان که تا دو ماه پیش یک تیم ناامید و از هم پاشیده بود حالا شرایطی کاملا متفاوت دارد و در جدلو از بارسلونا سبقت گرفته است.رئال مادرید در سیزده بازی اخیرش یازده برد و دو تساوی داشته و نباخته و کلید موفقیتش هم همین است.

پیدا کردن ثبات: رئال مادرید بالاخره در این فصل به ثبات رسید، چیزی که در دو سوم آغازین فصل نداشت. رئال به طور مثال در دسامبر درخشان بود و در شروع سال 2021 افتضاح. اما حالا همه چیز بهتر و باثبات تر است و همین به سود رئال است.اتلتیکو به لطف اشتباه داوری از شکست مقابل رئال گریخت اما بارسلونا مغلوب شد. رئال مادرید از زمان خشم زیدان مقابل هوسکا تیم کاملا متفاوتی است و همین مسئله کاملا روشن است.

خشم زیدان اثرگذار بود: حرفهای مربی فرانسوی علیه خبرنگاران بعد از شکست مقابل لوانته تاثیرگذار بود. در آن زمان اکثر رسانه ها فصل را برای رئال تمام شده می دانستند اما زیدان با خشم گفت که باید به او و تیمش احترام گذاشته بود. عصبانیت زیزو تاثیرش را هم گذاشت و بعد از آن رئال به تیم متفاوتی تبدیل شد که حس و حال متفاوتی در بازیها دارد.

آمادگی بنزما کار را راحب تر می کند: کریم  به شدت آماده است. رئال مادرید که در 19 بازی دور رفت در لالیگا فقط 34 گل زده بود حالا دوازده بازی پیاپی است که گل می زند و میانگین و روند گلزنی بسیار بهتری دارد. بنزما در مقابل بارسلونا هم گل اول را به ثمر رساند. کریم در این فصل در لالیگا 19 گل زده یعنی 36 درصد از 53 گل رئال مادرید. او در کل فصل 25 گل زده است و هفت گل تا رسیدن به بهترین رکوردش که 32 گل در فصل 16-2015 بود، فاصله دارد.

پیدا کردن ترکیب ثابت: زیدان می گوید که تیمش از نظر بدنی در مضیقه قرار دارد و حقیقت این است که مربی فرانسوی می داند که پس از دو بازی سخت مقابل لیورپول و بارسا چاره ای جز ایجاد تغییر ندارد. در ده بازی اخیر در لالیگا، کورتوا، ناچو و کاسمیرو در 100 درصد دقایق حضور داشته اند، مندی در 99 درصد، مودریچ 35 ساله در 87 درصد، بنزما در 76 درصد (با احتساب مصدومیت)، واران (که به کرونا مبتلا شده) در 80 درص، وینیسیوس در 71 درصد و … زیدان در حقیقت در هفته های اخیر دست از آزمایش های بیهوده کشیده است و ترکیب ثابتش را پیدا کرده و همین مسئله به سود تیم است. آن هم در حالی که بازیکنان کلیدی تیم نظیر راموس و کارواخال مصدومیت های طولانی مدتی دارند.

وینیسیوس خودش را پیدا کرد: بازیکن برزیلی از مصدومیت های پرشمار هازارد استفاده کرد تا در ترکیب رئال مادرید بدرخشد. بازیکن بریلی در هفت تا از ده بازی اخیر رئال مادرید در لالیگا فیکس بوده و گل مهم و تک امتیازی را مقابل سوسیه داد به ثمر رسانده و مقابل ایبار پاس گل داده است. وینی که در مقابل لیورپول با دو گل درخشید به شدت سرحال است. او در نیمه اول ال کلاسیکو به کابوس مدافعان بارسا تبدیل شد و کاشته ای را گرفت که به گل کروس منجر شد.  وینی به شدت آماده است و همین مسئله به رئال کمک می کند.

بازگشت آسنسیو به روزهای خوبش با گل: بازیکن مایورکایی پس از دو سال و نیم پرفراز و نشیب خودش را پیدا کرده است. او روند چهار بازی گلزنی پیاپی را داشته است که  بهترین روندش بوده است. آسنسیو در این فصل با شش گل و دو پاس گل عملکرد قابل قبولی داشته و می تواند به آینده امیدوار باشد.

خط هافبکی مطمئن: خط هافبک رئال مادرید در ماه های اخیر درخشان بوده است. کاسمیرو  چهارمین بازیکن تیم زیدان از نظر دقایق بوده است که با محرومیت مقابل ختافه بالاخره می تواند استراحت کند. مودریچ 35 ساله تقریبا سه هزار دقیقه بازی کرده و ششمین بازیکن تیم زیدان است. کروس هم هفتم است و فقط صد دقیقه کمتر از لوکیتا بازی کرده است. خط هافبک رئال همان خط هافبکی است که به سه چمپیونزلیگ پیاپی کمک کرد. این سه در این فصل روی هم سیزده گل و 20 پاس گل داشته اند.

زندگی بدون راموس: زمانی که راموس تحت عمل جراحی قرار گرفت خیلی ها وحشت کردند چرا که مرسوم بود که رئال بدون راموس به مشکل بخورد. در حقیقت در سه ماه اخیر راموس فقط 61 دقیقه در لالیگا بازی کرده اما درخشش ناچو و واران و عملکرد قابل قبول میلیتائو باعث شده تا نبود وی حس شود. کارواخال نیز در سال 2021 فقط 113 دقیقه بازی کرده است. نیمکت نشین های خط دفاعی درخشان بوده اند. لوکاس وازکز به خوبی از پس وظایفش در پست دفاع راست بر آمد.