مرجع خبری رئال مادرید : همیشه هر تغییری با مخالفانی همراه است و شاید زمانی که شش دهه پیش جام باشگاه های اروپا تاسیس شد هم قطعا دسته ای بوده اند که به آن حمله کرده اند. حالا رئال مادرید و یازده باشگاه بزرگ اروپا (که احتمالا تعدادشان بیشتر هم خواهد شد) تصمیم به تاسیس تورنمنتی جدید گرفته اند.

باشگاه های بزرگ اروپا اعتقاد دارند که یوفا در سوپرجام اروپا آن سهمی که لیاقت آنهاست را در اختیارشان قرار نمی دهد و به همین خاطر تصمیم گرفتند که به سراغ تورنمنتی بروند که از نظر مالی آنها را متحول کند. باشگاه های موسس سوپرلیگ که قرار است به 12 تیم برسند هر کدام صرفا برای شروع مسابقات قرار است از اسپانسر بازیها 350 میلیون یورو دریافت کنند. مبلغی که به باشگاه های بزرگ اروپا که در یک سال و نیم اخیر به خاطر کرونا از نظر مالی به هم ریخته اند هم کمک مالی خواهد کرد تا شرایط خود را سر و سامان ببخشند. قرار نبود که این تورنمنت به این زودی ها شروع شود اما بحران کرونا باعث شد که باشگاه ها دست به دست هم بدهند. هنوز زمان قطعی شروع سوپرلیگ مشخص نیست اما با توجه به این که زمان احتمالی، پایان بحران جهانی کرونا اعلام شده به نظر می رسد که با توجه به سرعت بالای واکسیناسیون در اروپا، تورنمنت در تابستان آینده یا نهایتا در تابستان 2022 آغاز شود.

جام باشگاه های اروپا زمانی به سردمداری سانتیاگو برنابئو مدیر اسطوره ای رئال مادرید تاسیس شد و حالا این فلورنتینو پرز است که مدیریت پروژه سوپرلیگ اروپا را پذیرفته است. تورنمنتی که تهدیدهای همه جانبه یوفا و البته تهدیدهای نسبتا نرم فیفا نیز در آن خللی ایجاد نکرده است.

به نظر می رسد که این تورنمنت  که قرار است جایگزین چمپیونزلیگ شود، هم برای فوتبالدوستان جذاب است (چون به جای تماشای بازیهای بی کیفیت تیم های سطح پایین اروپا مثل مالمو، بروژ و … می توانند هر هفته جذاب ترین دوئل ها را ببینند) هم  به شرایط مالی باشگاه ها کمک خواهد کرد. تورنمنتی که قرار است ده میلیارد یورو درآمد را نصیب باشگاه ها کند. در سالهای اخیر بسیاری از باشگاه های سنتی اروپا همچون رئال مادرید، یوونتوس، بارسلونا و … قوای مالی خود را از دست داده اند و این تورنمنت شاید آنها را زنده کند.

برخی پیج های درپیت و سطح پایین در ساعات اخیر خبری منتشر کرده اند و ادعا کرده اند که چمپیونزلیگ نیمه کاره می ماند و پی اس جی به عنوان قهرمان امسال معرفی می شود که چنین خبری در هیچ سایت خارجی پیدا نمی شود، کاملا من درآوردی است و توسط عده ای که مخاطبانشان را ساده لوح و نادان فرض می کنند، منتشر شده است.