مرجع خبری رئال مادرید : زین الدین زیدان عادت ندارد که گزارشی در مورد شرایط بدنی تیمش منتشر کند تا  چیزی را به حریفانش لو ندهد اما نمی تواند شواهد را کتمان کند. در مقابل ختافه، زیدان چاره ای جز نیمکت نشین کردن کروس و بنزما نداشت چرا که هر دو از نظر بدنی نابود شده بودند.

حقیقت این است که وقتی بازیکنی در طول یک فصل به بیش از سه هزار دقیقه می رسد یعنی از نظر بدنی فشار زیادی را متحمل شده و خطر مصدومیت عضلانی 30 درصد بیشتر می شود و تقریبا همه گزارشات پزشکیهم این را ثابت می کند. در حال حاضر شش بازیکن رئال در رده باشگاهی و تیم ملی از سه هزار دقیقه عبور کرده اند : واران با 3835 ، مودریچ با 3733 ، مندی با 3379 دقیقه ، کروس با 3373 ، کاسمیرو با 3346 و بنزما با 3103 دقیقه که البته کورتوا را هم باید در نظر گرفت. لوکاس وازکز با 2780 دقیقه در رده بعدی است..

زیدان می داند که باید بدن بازیکنانش برای بازی سه شنبه هفته آینده مقابل چلسی باید آماده باشد و به همین خاطر است که به طور مثال کروس در زمین ختافه حتی یک دقیقه هم بازی نکرد و حتی آنتونیو بلانکو از کاستیا به او ترجیح داده شد. بنزما نیز در 25 دقیقه پایانی بازی کرد تا ماریانو پس از 50 روز فیکس شود. لوکا مودریچ در سن 35 سالگی در 15 تا از 16 بازی اخیر فیکس بوده است و در مقابل ختافه نیر در خط دفاعی بازی کرد. او در این فصل فقط شش روز مصدوم بوده است و عملا در این سن دست به معجزه زده است.