مرجع خبری رئال مادرید : تهدید یوفا در مورد اقدام علیه رئال مادرید، بارسلونا ، اتلتیکو و 9 باشگاه دیگری که سوپرلیگ اروپا را تاسیس کرده اند، شایعات زیادی را ایجاد کرده است. یکی از این شایعات احتمال اخراج این تیم ها از چمپیونزلیگ امسال است اما آیا احتمالی برای اخراج رئال مادرید از لیگ قهرمانان اروپا در این فصل وجود دارد؟

پیر روندیو اقتصاد دادن ورزشی در مصاحبه با لوپاریزین در این باره گفته است:” در سال 2018 ، دو اسکی باز سرعت یک تورنمنت خصوصی را راه اندازی کردند تا در آن شرکت کنند. آنها در دادگاه عالی ورزش هم حکمی به سود این کارشان گرفتند چرا که فدراسیون ها حق ندارند که  فعالیت های یک  ورزشکار یا یک تیم را در یک تورنمنت محدود کنند. هر ورزشکاری می تواند در مقابل فدراسیون ها بایستد. مثل کاری که بوسمن انجام داد یا ستارگانی نظیر مسی و رونالدو می توانند در مورد پرونده سوپرلیگ انجام بدهند.”

در بند چهارم ماده 4.01 قوانین یوفا ، این سازمان به این نکته اشاره کرده است که باشگاه ها برای این که حق حضور در تورنمنت های زیر نظر یوفا را داشته باشند باید به این قوانین عمل کنند: هیچ باشگاهی حق اقدام علیه ارزشهای باشگاه های دیگر در تورنمنتی از یوفا را ندارد، هیچ باشگاهی حق ندارد که توسط باشگاهی دیگر که در یوفا حاضر است، اداره شود و هیچ باشگاهی حق ندارد که تورنمنتی مجزا از یوفا را ارائه کند.”

همه باشگاه های حاضر در چمپیونزلیگ باید تا روز سوم آگوست 2020 یعنی پیش از شروع لیگ قهرمانان اروپای کنونی این قوانین را رعایت می کردند که این اتفاق هم رخ داده است. به همین خاطر تیم های رئال، چلسی و سیتی  حداقل تا پایان فصل جاری در چمپیونزلیگ حضور خواهند داشت و هیچ کدام اخراج مخواهند شد. از سویی در طول تاریخ هرگز نشده که باشگاهی به دلیلی از تورنمنتی که در یک فصل جاری در حال برگزاری است، اخراج شود. به طور مثال میلان که به خاطر فیرپلی مالی از حضور در لیگ اروپای 2019 محروم شد، در فصل قبلش در همین تورنمنت حضور داشت یا به طور مثال سیتی که به محرومیت از حضور در چمپیونزلیگ تهدید شد، محرومیتش مربوط به فصل بعدش بود و نه فصل جاری.

البته نکته مهم دیگر در مورد سوپرلیگ این است که باشگاه های حاضر با درآمد حاصل از این مسابقات به شدت به باشگاه های غایب در مسابقات ضرر خواهند زد. به طور مثال هر تیم موسس قرار است که 350 میلیون یورو در همان شروع کار دریافت کند. اکیپ گزارش داده است که با این مسئله حفظ نیمار و امباپه برای پی اس جی غیرممکن است چرا که اگر در سوپرلیگ حضور نیابند توان رقابت با این تیم ها را نخواهند داشت.