مرجع خبری رئال مادرید : کمیته اجرایی یوفا امروز برگزاری چمپیونزلیگ جدید را تائید کرد. آنها به این نتیجه رسیده اند که از سال 2024 تورنمنت به جای 32 تیم با 36 تیم برگزار شود که مرحله گروهی کلا حذف می شود. تیم ها در مرحله گروهی 10 بازی را با ده تیم دیگر انجام می دهند که این انتخاب تقریبا به صورت رندوم خواهد بود و تیم های بزرگ اکثر بازیهایشان را با تیم های هم رده خود انجام می دهند. تیم های اول تا هشتم مستقیما به یک هشتم نهایی می رسند و تیم های نهم تا بیست و چهارم به صورت پلی آف با هم مسابقه می دهند تا صعودشان به یک هشتم نهایی را قطعی کنند. تورنمنتی که البته روی کاغذ هم ایده جذابی به نظر نمی رسد چه برسد به زمان اجرا!

حقیقت این است که مشخص نیست که آیا چمپیونزلیگ تا آن زمان ادامه خواهد داشت یا نه چرا که بیست تیم برتر اروپا قرار است که در سوپرلیگ شرکت کنند. تورنمنتی که در دو گروه ده تیمی برگزار می شود، تیم های اول تا سوم مستقیما به یک چهارم نهایی می رسند و تیم های چهارم و پنجم به صورت پلی آف با هم مسابقه می دهند. طبیعتا چمپیونزلیگ 36 تیمی بدون 20 تیم برتر اروپا تورنمنت سطح پایینی خواهد بود که سطحش حتی از لیگ اروپا هم پایین تر است.

فعلا غول های اروپا جنگ خود را با یوفا آغاز کرده اند و باید دید که کدام تیم ها برنده این جنگ خواهند بود. غول های اروپا که ادعا می کنند تورنمنت جدیدشان ده میلیارد یورو به جیبشان واریز می کند و مدعی هستند که یوفا حقشان را در زمینه حق پخش و پاداش ها می خورد یا چفرین و دار و دسته اش.