مرجع خبری رئال مادرید : اعلام رسمی تاسیس سوپرلیگ اروپا زلزله ای در فوتبال دنیا ایجاد کرد. دوازده باشگاه برتر فوتبال اروپا اعلام کردند که می خواهند این تورنمنت را جایگزین چمپیونزلیگ کنند. تهدیدهای یوفا در مورد محرومیت برای باشگاه ها و بازیکنان هم تاثیری در این تصمیم نداشته است.

این تورنمنت به پانزده باشگاه موسس (سه باشگاه در آینده اضافه ی شوند) 350 میلیون یورو به صورت نقد صرفا برای شرکت در مسابقات درامدزایی می کند و از سویی مبلغی در حدود 233 میلیون یورو هم برای بازسازی تجهیزاتشان در اختیار تیم ها قرار می گیرد. بدین ترتیب هر تیمی که وارد سوپرلیگ شود، 583 میلیون یورو نقدا دریافت می کند. این دقیقا به اندازه وام 570 میلیونی رئال برای بازسازی برنابئوست. اتلتیکو و بارسلونا هم همین درآمد را خواهند داشت.

بر اساس طرح اولیه برگزاری مسابقات، 15 باشگاه به عنوان موسس در باشگاه ها حضور دارند که 350 میلیون یورو دریافت می کنند. علاوه بر پانزده باشگاه ثابت قرار است که پنج تیم نیز بر اساس عملکردشان به عنوان تیم های مهمان در مسابقات حضور داشته باشند.

از سویی شرکت سرمایه گذاری جی پی مورگان 3500 میلیون یورو را به 15 باشگاه موسس برای بهبود تجهیزاتشان یا جبران بخشی از ضررهای ناشی از کرونا تقسیم خواهد کرد که یعنی به هر باشگاه 233 میلیون یورو خواهد رسید. شکل مسابقات به صورت دو گروه ده تیمی است که تیم ها بین 18 تا 23 بازی در هر فصل خواهند داشت (در حال حاضر فینالیست های چمپیونزلیگ سیزده بازی انجام می دهند). از سویی باشگاه های حاضر در مسابقات این حق را خواهند داشت که چهار تا از بازیها را از طریق پلتفرم های خود (وبسایت،شبکه تلویزیونی، شبکه های اجتماعی و …) نیز پخش کنند که بدین ترتیب درآمدهایشان از این لحاظ هم افزایش می یابد.

فلورنتینو پرز در اجلاس اخیر باشگاه به صورت غیرمستقیم به سوپرجام اشاره کرده بود و گفته بود:” بدون تغییرات، فوتبال به چیزی که حالا هست تبدیل نمی شد (اشاره به تاسیس جام باشگاه های اروپا که سانتیاگو برنابئو مدیر اسطوره ای رئال از موسسان آن بود) اما به تغییری جدید نیاز داریم. فوتبال باید به سمت دورانی جدید حرکت کند. رئال مادرید همان طور که فلورنیتنو خواسته به دنبال دفاع از هواداران است. خود هواداران با فشردگی در تمرین مواجه می شوند که کار را مشکل می کند و گاهی حتی تورنمنت را هم گم می کنند. بازیکنانی هستند که به خاطر این فشردگی مصدوم می شوند . نمی توان منتظر بازسازی در فوتبال ماند و باید با آن روبرو شد. وظیفه ما این است که برای این تغییر بجنگیم. نسل های جدید برای بهبود کیفیت و رقابت تلاش می کنند.”

گفته می شود که وزیر ورزش و فرهنگ اسپانیا نیز با مدیران رئال ، بارسا، اتلتیکو، یوفا، فدراسیون و لالیگا صحبت کرده است و خواستار حل مشکل با مذاکره شده و اعلام کرده اند که از سوپرلیگ حمایت نمی کنند.