مرجع خبری رئال مادرید : رئال مادرید فقط 90 دقیقه تا رسیدن به فینال چمپیونزلیگ در استانبول داشت اما عملکرد و نمایش ضعیف تیم در مقابل تیم جایی برای دفاع نداشت. رئال مادرید می توانست ایستاده بمیرد اما حقیقت این است که رئال از ابتدای بازی یک تیم کاملا بازنده بود و در هیچ لحظه ای از  بازی به نظر نمی رسید که توانی برای رساندن خود به فینال استانبول داشته باشد. آس در گزارشی مقصران شکست را مرور کرده است:

زیدان: مربی فرانسوی قطعا یکی از بدترین شب ها و عملکردهایش در دوره مربیگری اش در رئال را در استمفوردبریج داشت. هر چقدر تصمیم های زیدان تا قبل از نیمه نهایی خوب بودند، او در هیچ کام از دو بازی رفت و برگشت مقابل لندنی ها عملکرد خوبی نداشت. او در دو بازی مقابل چلسی از سیستم 2-5-3 استفاده کرد که به هیچ موجه موثر نبود. در لندن و در زمانی که از همان شروع بازی مشخص بود که تیم به تغییر نیاز دارد، زیزو در کل بازی روی سیستم 2-5-3 پافشاری کرد. استفاده از وینیسیوس در پست پیستون راست بدترین تصمیمش بود چرا که بازیکن برزیلی را خنثی کرد. مندی و راموس در حالی که آمادگی کامل را نداشتند در ترکیب قرار گرفتند و با روزهای اوجشان فاصله زیادی داشتند و مشخص نبود که چرا هازارد باید در کل بازی در ترکیب بماند. زیدان می توانست از مارسلو و اودریوزولا در دو پیستون استفاده کند اما از مندی و وینیسیوس استفاده کرد که پاشنه آشیلش هم در همین جا بود که دو بازیکن ناآماده یا در پست غیرتخصصی را به دو بازیکنی که شاید فصل جالبی نداشتند اما از نظر بدنی و فنی آماده تر بودند، ترجیح داد.

ادن هازارد: باشگاه همیشه از بازیکن بلژیکی حمایت کرده است. مدیران و کادر فنی رئال می گویند که به ادن کاملا اعتماد دارند اما در لندن ، بازیکن بلژیکی یک بازی محو و گنگ دیگر را داشت. هازارد عملا هیچ توانی برای نفوذ به دروازه حریف نداشت و در سطح گران ترین بازیکن تاریخ رئال و پردرآمدترین بازیکن تیم ظاهر شود. خنده هایش در پایان بازی داد هواداران رئال را درآورده است. در حال حاضر و با بازی مقابل چلسی آینده اش در رئال کاملا روی هوا به نظر می رسد.

سرجیو راموس: کاپیتان فصل بدی را از نظر مصدومیت ها داشته و در کل سال 2021 فقط دو بازی 90 دقیقه ای مقابل اوساسونا و بیلبائو داشته است. هفته ها بود که بازی نکرده بود اما زیزو از او در ترکیب اصلی استفاه کرد. راموس از نظر بدنی ناآماده به نظر می رسید و در مقابل مهاجمان سرحال و آماده چلسی حرفی برای گفتن نداشت. راموس امیدوار بود که با بازی مقابل چلسی فشارها را به باشگاه برای تمدید قرارداد بیشتر کند اما شاید این بازی کارش را در رئال تمام کرد و او را به درهای خروجی نزدیک تر کرد.

فرلاند مندی: حقیقت این است که مندی حتی از راموس هم ناآماده تر بود. مشخص نبود که بازیکن فرانسوی با این حجم از عدم امادگی بدنی برای چه حتی در لیست قرار گرفته چه برسد که بخواهد بازی کند. مندی در هیچ کدام از دو نیمه آماده نبود. نه می توانست حمله کند و نه در دفاع کمکی به سه مدافع میانی تیم کرد. مشخص نبود که کادر فنی چگونه در تمرینات نفهمیده که آماده حضور در بازی نیست.

مارکو اسنسیو : هافبک مایورکایی سه سال پیش و در زمان رفتن رونالدو قرار بود که به تدریج جای بازیکن پرتغالی را در ترکیب بگیرد اما سه سال گذشت و او هرگز در سطح انتظارات ظاهر نشده است. مارکو در مقابل چلسی هم نتوانست کمکی به تیم کند و حقیقت این است که باشگاه باید بفهمد که دل بستن به او اشتباه است.

وینیسیوس:  بازیکن برزیلی در پستی بازی کرد که در کل فصل فقط چند دقیقه در آن بازی کرده بود. این بازیکن که پست تخصصی اش بال چپ است در پست پیستون یا دفاع راست بازی کرد. پستی که هیچ آشنایی در آن نداشت. بازیکن برزیلی البته از زمان بازی رفت با لیورپول به بعد کمی افت کرده اما حقیقت این است که در پست مناسبی هم بازی نکرد. وینیسیوس در هفت تا از هشت بازی اخیرش در رئال فیکس بوده که در این بازیها گل یا پاس گلی نداشت.