مرجع خبری رئال مادرید :” شرم آور” این جمله ایست که رختکن رئال مادرید، باشگاه و زیدان پس از تساوی مقابل سویا در مورد عملکرد مارتینز مونوئرا داور بازی با خود تکرار می کردند. اشتباهات فاحش تیم داوری به حدی است که این بار رئالی ها نمی توانستند جلوی خشم خود را بگیرند. حقیقت این است که این اتفاقات در این فصل برای رئال تکراری شده است. در مقابل ختافه گل سالم ماریانو توسط تیم داور ویدیویی مردود شد تا بازی با تساوی بدون گل تمام شود. در مقابل بتیس، داور ویدیویی هند پنالتی امرسون را بررسی نکردو در مقابل سویا نیز تیم داوری همه کار کرد تا رئال برنده نشود. اما شاید مهمترین اشتباه داوری در این فصل علیه رئال را باید در دربی مقابل اتلتیکو دانست. هرناندز هرناندز در آن بازی هند پنالتی فلیپه را نگرفت، صحنه ای که از پنالتی دیروز میلیتائو “پنالتی تر ” بود.

زیدان به حدی از عملکرد مونوئرا در بازی رئال مادرید و سویا عصبانی بود که در پایان بازی منتظر داور ماند تا در مورد علت تصمیم هایش از او بپرسد. زیزو اما گفت که حرفهای داور او را قانع نکرده است چرا که صحنه ای مشابه هند میلیتائو در محوطه جریمه سویا رخ داده بود و جردن مرتکب هند شده بود اما داور آن صحنه را پنالتی نگرفته بود.

این خشم حتی به مدیران رئال مادرید هم کشیده شده است. امیلیو بوتراگوئنو مدیر روابط عمومی رئال مادرید در پایان بازی گفت که این شرایط نگران کننده است. فلورنتینو پرز باور نمی کرد که داور پنالتی واضح روی بنزما را مردود کرده تا در صحنه قبلش یک پنالتی به شدت مشکوک را علیه میلیتائو بگیرد. کارواخال و راموس که بازی را از روی سکوها تماشا می کردند هم با خشم به رختکن رفتند.

حتی اسطوره ها و پیشکسوتان رئال مادرید هم به شدت از داوری بازی رئال و سویا که یکی از مهمترین بازیهای لالیگا بود، انتقاد داشتند. آلفونسو به طور مثال توئیت زد:” عجب پنالتی از میلیتائو گرفتند! لالیگا را از رئال مادرید گرفتند. میلیتائو پشتش به توپ بود، توپ در حالی به او خورد که پشت به توپ بود و بعد از آن هند می گیرند. در اتاق داور ویدیویی چه می بینند؟ باید بازیکنان سابق جایگزین داوران در اتاق شوند. از این تصمیم ها در این بازی و بازیهای دیگر شگفت زده هستم.”

ایوان کمپو دیگر بازیکن اسبق رئال مادرید هم گفت :” دیروز افساید اودریوزولا را به خاطر یک نصفه کفش گرفتند. فوتبال باید شاد باشد و داور ویدیویی این نمایش را خراب کرده است. یک نفر در فوتبال باید این تردیدها را حل کند اما بعید می دانم که داوران موافق باشند.”

به هر صورت به نظر می رسد که رئال مادرید شانس چندانی برای لالیگای 21-2020 ندارد و قطعا بازیکنان و کادر فنی نیز نقص هایی داشته اند اما وقتش رسیده است که به افتضاحات داور ویدیویی رسیدگی شود. هفت شبی که لالیگا را از رئال مادرید دزدیدند، مرور می کنیم:

1- والنسیا -رئال مادرید؛ سه پنالتی علیه رئال
تنها شکست خارج از خانه فصل رئال با یکی از جنجالی ترین داوریهای فصل همراه بود. در آن شب سه پنالتی علیه رئال گرفتند. پنالتی اول با هند لوکاس وازکز بود. کورتوا پنالتی سولر را دفع کرد و موسی روی ریباند گل زد اما خیل مانزانو رای به تکرار صحنه داد چرا که لوکاس و موسا با هم وارد محوطه جریمه شدند. سولر در تلاش دوم گل زد. اما دو پنالتی دیگر بحث برانگیز بودند. دومین پنالتی در حالی به علت خطای مارسلو روی ماکسی گرفته شد که به نظر می رسید که این بازیکن والنسیا بوده که روی بازیکن برزیلی رئال خطا کرده است. در آن شب یکی دیگر از گلهای والنسیا در حالی به ثبت رسید که قبل از آن در میانه زمین چریشف روی آسنسیو خطا کرد. رئال با نتیجه چهار بر یک باخت و شب ضعیفی داشت اما حداقل دو تا از گلهای حریف باید مردود می شد.

2- رئال مادرید 1-2 آلاوز؛ موهای مارسلو را کشیدند
در دقیقه چهارم بازی ، کوردرو وگا هند پنالتی ناچو را گرفت اما پیش از اتمام نیمه ، بازیکن آلاوز موهیا مارسلو را کشید و باید اخراج می شد. این صحنه حتی توسط داور ویدیویی هم بررسی نشد. در این صحنه باید پنالتی گرفته می شد و اگر نتیجه 1-1 و آلاوز ده نفره می شد، شرایط بازی کاملا متفاوت بود.

3- رئال مادرید 1-2 لوانته؛ اخراج زودهنگام میلیتائو
دو تصمیم داور ویدیویی در این بازی به سود لوانته بودند. در دقیقه هفتم میلیتائو روی سرجیو لئون خطا کرد که در ابتدا مدی خیمنز داور بازی کارت زرد نشان داد اما داور ویدیویی از او خواست که کارش را به قرمز تبدیل کند. در نیمه دوم مدی خیمنز در ابتدا پنالتی وینیسیوس را روی کلرک در بیرون محوطه جریمه گرفت. در اتاق داور ویدیویی خطا را روی خط محوطه اعلام کردند و به همین خاطر پنالتی گرفته شد. البته کورتوا پنالتی روجر را مهار کرد.

4- اتلتیکو 1-1 رئال مادرید؛ پنالتی معروف فلیپه
وقتی که اتلتیکو با یک گل پیش بود، بازیکنان رئال به هند پنالتی فلیپه اعتراض داشتند. این صحنه نسبت به صحنه پنالتی دیروز میلیتائو کاملا هندتر بود. هرناندز هرناندز داور ضدرئالی پس از بررسی صحنه در مانیتور تصمیم گرفت که پنالتی نگیرد. این اولین باری بود که هرناندز نظر داور ویدیویی را رد می کرد.

5-ختافه 0-0 رئال مادرید؛ آفساید اشتباهی
داور ویدیویی در دقیقه هشتم گل ماریانو را به خاطر آفساید مردود کرد اما در تصاویر داور ویدیویی صحنه ای در نظر گرفته شده بود که قبل از پاس بود در حالی که اگر صحنه پاس در نظر گرفته می شد، ماریانو در آفساید نبو دو گل باید سالم گرفته می شد.

6- رئال مادرید 0-0 بتیس؛ هند میراندا دیده نشد
رئال مادرید معتقد بود که روی ضربه میلیتائو، توپ دست به میراندا خورده و جلوی گل رئال در دقیقه 81 گرفته شده است. گونزالس گونزالس سرپرست اتاق داور ویدیویی به استرادا فرناندز داور کاتالان نگفت که صحنه را بازبینی کند.

7- رئال مادرید 2-2 سویا؛ هند نه، هند بله
تصمیم های داور ویدیویی فاجعه بار بودند. در نیمه اول گل بنزما مردود شد در حالی که در تصاویر داور ویدیویی آفساید اودریوزولا در پاس قبل از آن چندان واضح به نظر نمی رسید. در نیمه دوم توپ به دستان جوردن و دیگو کارلوس در محوطه جریمه سویا خورد و پنالتی گرفته نشد اما در دقیقه 74 هند پنالتی میلیتائو گرفته شد و به خاطر این صحنه پنالتی واضح بونو روی بنزما مردود شد. از طرفی در دقایق پایانی نیز پنالتی روی کاسمیرو گرفته نشد. تصمیم های داوری فاجعه بار بودند.