مرجع خبری رئال مادرید : جوزپ پدررول خبرنگار اسپانیایی برنامه ال چیرینگیتو در مورد داوری جنجالی بازی رئال و بتیس صحبت کرد:” این یک جنجال نیست. بحث حمایت از رئال، بارسا، سویا یا بتیس نیست. بحث دفاع از فوتبال است. بهتر است که داوران موهای مو را نکشند. بهتر است که به ما نخندند. با داور ویدیویی توجیهی وجود ندارد. مانیتور جلوی آنهاست. می توانند صحنه را 200 بار ببینند و باز هم اشتباه می کنند. مربیان نمی دانند که چه زمانی هند هست و چه زمانی نیست. بازیکنان  هم می دانند. داور ویدیویی دیروز در مورد پنالتی میلیتائو علیه رئال مادرید موضع گرفت اما پانزده روز پیش در صحنه ای مشابه پنالتی به سود رئال گرفته نشد. این لالیگا را می توان لالیگای تقلبی دانست.”

روبرتو کارلوس دفاع چپ برزیلی اسبق رئال هم شب گذشته در رئال مادرید تی وی گفت :” اعتراض به داوران را دوست ندارم اما همه دیدند که چه شد. ما مشتریان هستیم و باید در زمینه  صحبت کردن محتاط باشیم. اما مدتها بود که چنین چیزی ندیده بودم. صحنه های آفساید، تصاویر، پنالتی میلیتائو و … باید مراقب داور ویدیویی و داور باشیم. گاهی از اوقات داور مقصر نیست بلکه داور ویدیویی مقصر است. واکنش داور ویدیویی روی صحنه میلیتائو خیلی سریع بود و این عجیب است.”

این هند عجیب حتی صدای سرورا سرمربی کادیز را هم در آورد که گفت :” این هند از نظرم عجیب بود اما به من گفتند که نباید این را بگویم. یک هند در حالی که پشت بازیکن به توپ است با هندی که روی ارسال بلند انجام شده و بازیکن توپ را می بیند، نباید معیراهای یکسانی داشته باشد. مطمئنم این قوانین عوض می شوند اما باید هر چه زودتر این اتفاق رخ بدهد. در حالی که بازیکن پشت به توپ بود هندش را گرفتند.”

در این فصل تفاضل پنالتی هایی که به سود یا به ضرر رئال گرفته شده، منفی پنج است. برای تیمی نظیر رئال که طبیعتا خیلی به محوطه جریمه حریفان نفوذ می کند این آمار شگفت انگیزی است. به طور مثال فقط اودینزه با منفی 9 ، مون پولیه با منفی هشت، کادیز با منفی هفت، لیدز، برست و دیژون با منفی شش آمار ضعیف تری از رئال در این زمینه گرفته شده است.