مرجع خبری رئال مادرید: سرجیو راموس به بخشی از تاریخ رئال مادرید تبدیل شد. سرجیو در سن 35 سالگی از رئال مادرید رفت و حالا مارکا در گزارشی به بررسی نکات مثبت و منفی در مورد جدایی راموس پرداخته است.

نکات مثبت در مورد جدایی راموس
1- فرصت فوتبالی: در نبود راموس بدون تردید بازیکنان دیگری فرصت نمایاندن خود را خواهند داشت. میلیتائو و ناچو در مقطع پایانی فصل بعد درخشیدند و ثابت کردند که می توانند بازیکن مهمی باشند. آلابا که توان حضور در پست دفاع میانی را دارد هم فرصت مهمی خواهد داشت. اگر واران در نهایت پیشنهاد تمدید با رئال را بپذیرد و بماند  هم در غیاب راموس به رهبر خط دفاعی تیم تبدیل می شود. در حقیقت اگر راموس می ماند، بعید بود که آنچلوتی بخواهد او را نیمکت نشین کند که حالا در غیاب وی بازیکنان مهمی فرصت پیشرفت خواهند داشت.

2- دستمزد بالا: راموس در کنار هازارد و بیل از پردرآمدترین بازیکنان ترکیب  رئال بودند. حالا با توجه به مشکلات مالی ناشی از کرونا، رئال در نبود راموس از پرداخت مبلغی در حدود سالانه 25  میلیون یورو با احتساب مالیات معاف می شود و این هزینه را می تواند صرف کارهای دیگر کند.

3- لیدرهای جدید: از سویی پس از سالها که راموس نقش رهبر تیم را داشته حالا بازیکنان دیگری می توانند این نقش را داشته باشند. حالا مارسلو روی کاغذ کاپیتان رئال است اما حتی اگر بماند هم نیمکت نشین خواهد بود. بدین ترتیب بازیکنانی نظیر کروس، کاسمیرو، کورتوا و موریچ نقش پررنگ تری خواهند داشت و اسپانیایی هایی نظیر کارواخال، ناچو و لوکاس هم از قدیمی های رختکن محسوب خواهند شد.

4- پایان برخی حاشیه های همیشگی: اگر قرارداد راموس با رئال یک ساله تمدید می شد این نکته وجود داشت که ممکن بود که برای فصل آینده دوباره برای تمدید راموس همان حاشیه های همیشگی ایجاد شوند. در حقیقت راموس دوباره در سال 2022 بازیکن آزاد می شد و همان آش و همان کاسه قبلی بود.

نکات منفی در مورد جدایی راموس:
1- بدون روحیه راموس: هیچ کس در باشگاه بهتر از راموس نمی تواند رختکن را هدایت و رهبری کند. در حقیقت بازیکنان مهم رختکن نظیر بنزما این قدرت را ندارند. سرجیو بهترین لیدر ممکن در رئال بود که حتی وقتی بازی نمی کرد هم از روی سکوها یا از روی نیمکت حال و هوای تیم عوض می شد. جای او بسیار خالی  خواهد بود.

2- با سرجیو همه چیز امکان پذیر بود: دقیقه نود و راموس همواره در یادها می ماند. گل راموس در لیسبون بدون تردید یکی از مهمترین گلهای تاریخ رئال بود. سرجیو با گلهای غیرممکنش به یک سرمایه و میراث تبدیل شده است و حالا باید دید که چه بازیکن دیگری در رئال می تواند مثل او معجزه سازی کند.

3- گلهای کمتر: هر چند که راموس مدافع است اما در شانزده سال در رئال 101 گل زده است. او در فصلی که گذشت در 21 بازی چهار گل زد و در فصل قبلش در 44 بازی 13 گل به ثمر رساند. حالا باید پنالتی زن جدیدی انتخاب شود که به احتمال زیاد کریم بنزما این نقش را خواهد پذیرفت.

4- اگر واران برود، چه؟: سرجیو در سن 35 سالگی سالهاست که از خودش مراقبت می کند و دوران فوتبالش می تواند طولانی تر از این شود. اما نکته این جاست که واران هم یک سال دیگر قرارداد دارد و تمدید نکرده است. اگر واران جدا شود، پرز شاید مجبور به خرید مدافعی دیگر شود.