مرجع خبری رئال مادرید : رافائل واران به عنوان یکی از موفق ترین مدافعان تاریخ رئال مادرید پس از کسب هجده جام در ده سال از رئال مادرید رفت.

واران در هجده سالگی در حالی به رئال پیوست که زیدان او را کشف کرده بود. در آن زمان هیچ کس او را نمی شناخت و پرداخت ده میلیون یورو برای وی نیز چندان ریسکی به نظر نمی رسید اما واران یکی از مفیدترین خریدهای تاریخ رئال به شمار می رود چرا که با وجود قیمت کمش سالها به رئال خدمت کرد و حتی وقتی جدا شد نیز 50 میلیون یورو به حساب رئال رساند، مسئله ای که بدون تردید دید و هنر زیدان را نشان می دهد که یک استعداد درجه یک را کشف کرد. واران حالا به خاطر مسائل مالی از رئال مادرید جدا شد و چالش جدیدی پیش روی خود خواهد داشت هر چند که هواداران به خصوص در یک سال اخیر و پس از اشتباهاتش در مقابل سیتی و عملکرد ضعیفش در برخی بازیهای فصل گذشته دل خوشی از او نداشتند.

شاید اگر واران به تنهایی جدا می شد برای هواداران زیاد هم شگفت انگیز نبود اما باورنکردنی است که تیمی که داعیه بزرگترین باشگاه فوتبال دنیا را دارد در یک تابستان هر دو مدافعی که در شروع فصل گذشته مدافعان فیکس دانسته می شدند را از دست بدهد. هم راموس و هم واران از رئال رفتند و عجیب این که هر دو به تیم های بزرگی ملحق شدند که می توانند مدعی جام ها در فصل بعد باشند در حالی که رئال مادرید یک دفاع چپ تخصصی (آلابا) را برای جانشینی آنها خریده و قرار نیست که خرید دیگری داشته باشد و حالا سوال بزرگ این جاست که آیا بازیکنانی نظیر وایخو، چوست یا گیلا که هرگز تجربه بازیهای بزرگ را نداشته اند می توانند از پس این چالش بزرگ بر بیایند و برای خط دفاعی رئال مادرید در فصل آینده نمره قبولی بگیرند یا نه.