مرجع خبری رئال مادرید : مارتین اودگارد به لندن برگشت تا زندگی جدیدش را آغاز کند. کسی فکر نمی کرد که مارتین به این زودی ها به لندن برگردد چرا که پیام خداحافظی اش با هواداران آرسنال بوی بازگشت نداشت. اودگارد فکر می کرد که فصل آینده در رئال بازی کند اما پیام اینستاگرامی اش در وداع با رئال نشان داد که شرایط آن طور که می خواسته پیش نرفته است. اما مشکل اودگارد چه بود که این گونه از رئال مادرید جدا شد؟

اودگارد در پیام وداعش نوشت:” شش سال و نیم پیش به رئال مادرید ملحق شدم و یک رویای بزرگ محقق شد. توانستم پیراهن سفید را بپوشم، در برنابئو بازی کنم و در چمپیونزلیگ با رئال مادرید بازی کنم. نمی توانم بیش از این مفتخر باشم. در 16 سالگی به این جا آمدم و این فرصت را داشتم تا از بهترین های دنیا و اسطوره هایم درس بگیرم. چیزهای خیلی زیادی یاد گرفتم و از مسیر لذت بردم. از همه اتفاقاتی که برایم رخ داده و همه چیزهایی که یاد گرفتم، متشکرم. از همه افرادی که به بهتر شدنم کمک کردند و باعث پیشرفتم در رئال مادرید شدند، تشکر می کنم. از مربیان، هم تیمی ها، فیزیوتراپ ها، افراد درون باشگاه و هواداران ممنونم. لحظات خوب و بدی را مثل هر بخش دیگری از زندگی و فوتبال داشتم. این باعث شد تا نیرومندتر و آماده تر آماده اتفاقات پیش رو شوم.  در این روزها چیزهای زیادی در مورد من و دلایل جدایی ام گفته ام. فقط می توانم بگویم که تقریبا همه چیزهایی که گفته شد، صحت ندارند. برای من ناراحت کننده است که رسانه ها چیزهایی را بگویند که صحت ندارد چرا که خیلی ها صادقانه فکر می کنند که همین طور است. من دلایل خودم را دارم. من حقایق را می دانم و می دانم که چه اتفاقاتی رخ داده است و به همین خاطر فکر می کنم که این بهترین تصمیم برای من بود. تشکر.”

اودگارد به عنوان یک پدیده و ستاره آینده دار به رئال مادرید ملحق شد اما در شش سال و نیم فقط 13 بازی در تیم بزرگسالان داشت که هیچ گل و پاس گلی نداشت و تجربه شش فصل حضور قرضی در تیم های مختلف را داشت. رئال در شش سال و نیم اخیر با احتساب دستمزدها و کمیسیون ها 22 میلیون یورو برای اودگارد هزینه کرد اما فقط 624 دقیقه از این بازیکن استفاده کرد.رئال در زمان خرید اودگارد، 2.3 میلیون یورو به باشگاه استروم گودست پرداخت و سه میلیون یورو هم کمیسیون به پدرش هانس اریک پرداخت.  اودگارد در اولین قراردادش با رئال مادرید 10.5 میلیون یورو برای سه فصل و نیم از رئال دریافت کرد (در این قرارداد برای هر بازی در تیم بزرگسالان 50 هزار یورو پاداش در نظر گرفته شد) دستمزدش ده برابر بیشتر از هم تیمی هایش در کاستیا بود و همین مسئله باعث شده بود تا هم تیمی هایش نگاه مثبتی به او نداشته باشند. در حقیقت دستمزد او حتی از بودجه برخی باشگاه های لیگ دسته سه نیز بیشتر بود.  اودگارد در این مدت با احتساب دستمزدهایی که در آرسنال، سوسیه داد، لیگ هلند و … گرفت مجموعا در شش سال و نیم 21 میلیون یورو درآمدزایی کرد اما اثر مثبتی برای رئال نگذاشت. اودگارد حالا با 40 میلیون یورو به آرسنال رفته و انتقالش از نظر مالی برای رئال ضرر رسان نبوده اما در هر صورت از نظر ورزشی می توان او را یک ناکامی بزرگ برای رئال دانست.

به گفته مارکا،  برای پیدا کردن ریشه مشکلات باید به اواخر ژولای برگردیم، زمانی که در یکی از تمرینات در والدبباس، اودگارد با آنچلوتی صحبت کرد. مربی از اودگارد در مورد تفکرش برای فصل پیش رو پرسید و به او گفت که رقابت زیادی وجود خواهد داشت کارلتو خودش صحبت هایشان را افشا کرد:” به اودگارد گفتم که هشت بازیکن در پستش حضور دارند.”

اودگارد از همان زمان تفکر در مورد جدایی را آغاز کرد. این بازیکن حس می کرد که کارلو با این صحبت هایش درهای خروجی را به او نشان داده است. تردیدها به ذهن اودگارد رسوخ کردند. بازیکن نروژی انتظار داشت که آنچلوتی به او بگوید که نقش مهمی در تیم خواهد داشت اما این صحبت ها نظرش را تغییر داد. پدرش و وکیلش نیز با او هم نظر بودند. در نهایت نمایندگان اودگارد با باشگاه صحبت کردند و پروژه جدایی وی آغاز شد. اودگارد تصمیم گرفت که به جایی برود که اعتماد بیشتری به او وجود دارد و به همین خاطر به آرسنال ملحق شد تا با مربی مورد اعتمادش آرتتا کار کند.

مارتین با انگیزه به اردوی پیش فصل زیر نظر آنچلوتی ملحق شده بود. رفتن زیدان، اعتماد باشگاه به او و شروع فصلی بدون مصدومیت…اما با صحبت های آنچلوتی حس کرد که قرار نیست به اندازه دلخواهش بازی کند و به همین خاطر تصمیم گرفت که جدا شود. اودگارد در زمستان گذشته نیز نشان داده بود که اگر به او بازی ندهند، طاقت نمی آورد و می رود و این بار نیز همین سناریو تکرار شد.  حالا اودگارد به طور قطعی به آرسنال رفته و امیدوار است که پس از سالها حضور در تیم های مختلف بالاخره در آرسنال به ثبات برسد.

آرتتا سرمربی آرسنال نیز استقبال گرمی از شماره هشت جدید تیمش داشت و گفت :” او استعداد بی نظیری دارد و خوشحالم که باشگاه به سراغ جذب وی رفت. حضورش کیفیت ما را بالاتر می برد. به گزینه ها ، جایگزین ها و خلاقیت های بیشتری نیاز داشتیم، بازیکنانی که بتوانند به این تیم روحیه بدهند. او هنوز خیلی جوان است اما در باشگاه های متفاوتی تجربیات زیادی داشته است. آمار اودگارد و عملکردش پس از کریسمس در تیم را دیدید. تیم سطح خیلی بالایی داشت. او کسی است که تحسینش می کنیم و هنوز در سنی از دوران فوتبالش است که استعدادش را دارد تا فوق العاده ظاهر شود.  او استعداد بی نظیری دارد و خوشحالم که باشگاه به سراغش رفت و مارتین را به صورت قطعی در باشگاه داریم.”