مرجع خبری رئال مادرید : توماس رونکرو سردبیر نشریه آس در مورد بازی رئال مادرید و لوانته نوشت.

بازی دیوانه وار
این بازی مثل حرکت در خلاف جهت آب برای ارتش انچلوتی بود. نیمه دوم با غفلت مقابل لوانته ای آغاز شد که هرگز ناامید نمی شود و بدین ترتیب  نزدیک بود که اولین شکست آنچلوتی در دوره دومش را ببینیم. دو گل رجر و گلی دیگر از کامپانیا زنگ خطر را به صدا در آورد. کارلتو حق دارد که از اتفاقاتی که بین دو نیمه رخ داده و شرایط تیمش دلخور باشد و گلایه داشته باشد. غیرقابل توجیه است که تیمی که در نیمه اول، هواداران حریف را با یک فوتبال تیمی در مقابل بازیکنان پاکو لوپز ساکت کرده بود (کورتوا حتی یک بار هم تا زمان وقفه نوشیدن آب واکنش نداشت) در نیمه دوم این گونه ویران شود و از بازی دور شود. آنچلوتی خیلی سریع رودریگو و وینیسیوس را وارد زمین کرد تا شرایط را به صورت اورژانسی جمع و جور کنند و وینی توانست با حرکاتش جور تیم را بکشد.

وینی، جادوگر چکمه پوش
بازیکن برزیلی 37 دقیقه ای را به ما کادو داد که مدتها در خاطر خواهیم داشت. لیاقتش را دارد تا دی وی دی آ نرا ضبط کنیم و آن را به عنوان بهترین لحظات یک فوتبالیست به یادگاری نگه داریم. بازیکن برزیلی خط دفاع لوانته را با استارت هایش ، دریبل های سرعتی اش و با سرعت بی نظیرش شگفت زده کرد و درد ضربات آخر نیز جادویی بود. بله، خوب ضربات آخر را زد. این نابغه 21 ساله فقظط همین را کم داشت تا فاصله بین یک بازیکن خوب و اسطوره ها را از بین ببرد. در یک هفته سه گل زده است (یکی با ضربه سر، یکی با پای چپ و یکی با پای راست) و آقای گل موقت لالیگا در کنار کورئا است. او باعث اخراج آیتور شد چرا که با حرکتش مانع هت تریک وینی شد اما من ارامش او روی ضربه اش در گل دوم و ضربه استادانه اش روی گل سوم را دوست داشتم. با بالاترین دقت ضربه اش را زد. آیتور با نگاهش فقط می توانست او را تحسین کند، یک ضربه آسمانی که مهارش برای هر دروازه بانی غیرممکن است. وینیسیوس برای چنین گلهایی با 40 میلیون یورو به رئال آمده است. او با حرکاتش می درخشد. در لالیگا باید جشن بگیریم که چنین ستاره باکیفیتی را داریم.

ایسکو و کارلتو
آنچلوتی در طول دو فصل اولش بهترین لحظات بازیکن مالاگایی را دیده بود. حالا ایسکویی پخته تر و جاه طلب تر را می بیند. مهم این است که چند هفته پیش در والدبباس با هم صحبت کردند. ایسکو حس می کند که در گذشته نسبت به او بی عدالتی شده اما خودش هم به کارلو گفت که در دو سال اخیر در سطح بازی در رئال نبوده است. پذیرش انتقادها باعث شد تا دوباره به بازیکن مالاگایی امیدوار شوم. بازی خوبی داشت.

جادوی لوانته
همیشه با لوانته هایی خود را همسو می دانستم.س الهاست که رد بالاترین سطح رقابت می کنند و تیم هایی نظیر رئال و بارسا را آزار می دهند. مقابل هیچ تیمی تسلیم نمی شوند. این روحیه پاکو سوپرلوپز است که به آنها تزریق شده است. درود بر کماندو مورالس، یک واکینگ ذاتی که نتوانست به رویایش برای بازی در رئال در برنابئو برسد. او بارها ما را اذیت کرده است.

در یاد
با این تساوی هیجانی بد نیست که از ماریو والنسیا یاد کنیم پسری 12 ساله که پس از مدتها مبارزه با بیماری و در حالی که لبخند به لب داشت از میان ما رفت. او عاشق رئال مادرید محبوبش بود و نمادی از این بود که هرگز و در بادترین شرایط نباید ناامید شد. ماریو، از بالا تیم آنچلوتی و وینی محبوبت را می بینی که در این فصل لحظات شادی را رقم خواهند زد. همیشه در قلب ما خواهی بود.