مرجع خبری رئال مادرید : کارلو آنچلوتی پس از بازی با لوانته با تمجید از عملکرد وینیسیوس گفت:” گاهی آنهایی که بازیها را تمام می کنند از آنهایی که بازیها را شروع می کنند، مهمتر هستند. ” در حقیقت وینی در این بازی دبل کرد که دومین دبلش در رئال پس از بازی با لیورپول بود. اما اتفاقات زیادی در موفقیت وینیسیوس نقش داشتند که مسائلی ورانی، تمرینات تاکتیکی و شرایط بدنی بخشی از این مسائل بودند.

آنچلوتی از وقتی که به رئال مادرید آمد، می دانست که باید روی بهبود ضربات آخر وینیسیوس کار کند. به همین خاطر کارلتو در طول پیش فصل خیلی با وینیسیوس کار کرد. زیدان هم این کار را کرده بود اما حقیقت این است که رابطه زیدان با وینی به خوبی رابطه این ستاره با مربی ایتالیایی نبود.

آنچلوتی بر خلاف زیدان سعی کرد که در صحبت هایش فشار را از روی وینیسیوس بردارد و مثل یک روانشناس قهار با او کار کرد. در حقیقت کارلتو ذره ای تردید نداشت که وینیسیوس می تواند در تفکرات و برنامه های تیمش نقش مهمی داشته باشد. کارلتو در هر صحبت به وینیسیوس می گفت که می تواند بازیکن مهمی در تیم باشد و حتی اگر فیکس نباشد هم یکی از ستارگان کلیدی تیم خواهد بود، موردی که هرگز زیدان به ذهن این بازیکن تزریق نکرد. وینیسیوس با این آمادگی ذهنی و بدنی حالا شرایط بی نظیری دارد. این بازیکن 21 ساله هنوز سالهای زیادی پیش روی خود دارد و حالا در بهترین اوضاع بدنی خود قرار دارد و این موضوع مهمی است.

از سویی تمرینات تاکتیکی بخش دیگری از متد آنچلوتی است. در حقیقت وینی همیشه می دانست که اگر در ضربات آخر بهتر نشود، در آینده رئال جایی نخواهد داشت و نمی تواند خودش را به عنوان یک بازیکن موفق مطرح کند. وینی اما در تیم آنچلوتی در دو بازی سه گل زده آن هم در حالی که فقط چهار شوت به چارچوب داشته است.

وینیسیوس در این تمرینات فهمیده است که وقتی وارد محوطه جریمه می شود دیگر نیازی به نمایش نیست بلکه باید به دنبال انتخاب دقیق ترین ضربه باشد. آنچلوتی به او توصیه کرده است که وقتی حس می کند که کوچک ترین فرصت را دارد ، ضربه را بزند و درنگ نکند. وینی در مقابل لوانته به صورت تکضرب گل نزد اما با دقت ضربه زد. او از سویی برای اولین بار در رئال با پای چپ گل زد، نکته ای که اعتماد به نفسش ر اشنان می دهد. وینی شنبه در مقابل بتیس فرصت دیگری را دارد که خودش را نشان بدهد.