مرجع خبری رئال مادرید : کارلو آنچلوتی مربی ایتالیایی رئال مادرید بدون تردید بهترین شروع ممکن را در دوره دومش در فوتبال اسپانیا داشته است. رئال اولین بازی خود در چمپیونزلیگ را مقابل سخت ترین حریفش در مرجله گروهی در خارج از خانه برد و در لالیگا هم با سیزده امتیاز صدرنشینی خود را مسجل کرده است.

آنچلوتی به خوبی تصمیم هایش را قبل و بعد از بازیها توضیح می دهد و در مورد نقشه هایش و برنامه هایش صحبت می کند. بد نیست که آنالیزی بر گفتار کارلتو و سخنانش در بازهیای اخیر داشته باشیم.

“درون زمین طراوت ایجاد کردم و بازی را کنترل کردیم”
آنچلوتی در پایان بازی مستایا این حرفها را زد. جدا از تعویض اجباری لوکاس با کارواخال بقیه تعویض ها برای برگرداندن نتیجه و جبران گل هوگو دورو بودند. کارلتو گفت:” خوب دفاع نمی کردیم. جدیت نداشتیم. در عقب زمین مشکل داشتیم و بدین ترتیب توپ را جلو آوردند و گل زدند. من تصمیم گرفتم که طراوت ایجاد کنم و بازی را کنترل کردیم.” در حقیقت منظور آنچلوتی از این صحبت ها حضور دو جوان یعنی کاماوینگا و رودریگو گوئس بود. دو بازیکن جوان با حضورشان درون زمین به جای کاسمیرو و مودریچ به جوانی و نشاط بازی رئال قدرت دادند. حضورشان باعث شد تا رئال صاحب توپ و میدان شود و به والنسیا بیشتر فشار بیاورد.

“فکر می کردم هازارد را وارد زمین کنم اما …”
آنچلوتی بعد از بازی با اینتر در مورد این که چرا هازارد گرم کرد وبازی نکرد، صحبت کرد.  در حقیقت رودریگو و کاماوینگا در آن بازی هم وارد زمین شدند و آسنسیو تعویضی دقیقه 90 بود. آنچلوتی در این باره که چرا به هازارد بازی نداده، توضیح داد:” به این فکر کردم که هازارد در نیمه دوم وارد شود اما اینتر مرکز زمین را بسته بود و من می خواستم از جناحین نفوذ کنیم و به همین خاطر رودریگو وارد شد.”

“برایم مهم نیست که چند دقیقه بازی کنند بلکه این مهم است که چطور بازی کنند”
آنچلوتی در مورد رودریگو گوئس زننده گل مقابل اینتر این را گفت. در حقیقت رودریگو در این فصل  فرصت فیکس شدن نداشته اما به خوبی از فرصت هایش استفاده کرده و به خصوص مقابل اینتر درخشیده است. رودریگو گفت:” برایم مهم نیست که بازیکنان چقدر بازی کنند بلکه این مهم است که چقدر بازی کنند.”

“ناچو مدافع بدبینی است”
کارلتو توصیف جالبی از ناچو فرناندز مدافع میانی تیمش داشت و به نوعی با این توصیف به تمجید از وی پرداخت. وی اظهار داشت:” ناچو بزیکنی است که می تواند در کل 90 دقیقه تمرکز داشته باشد. همیشه گفته ام دو مدل مدافع داریم: خوشبین و بدبین. ناچو بدبین است چرا که همیشه فکر می کند که اتفاق بدی ممکن است رخ بدهد و در کل 90 دقیقه تمرکز خواهد داشت.”

درس به وینیسیوس:” سخت است که با چهار، پنج ضربه گل بزنی”
آنچلوتی درسی هم به وینیسیوس جونیور بازیکن برزیلی داد. در حقیقت وینی در این فصل بهترین عملکردش را در ضربات آخر داشته و به همین خاطر  به بازیکن برزیلی گفت:” به او گفتم که برای گلزنی باید فقط یک یا دو ضربه به توپ بزنی. سخت است که با چهار، پنج ضربه به گل برسی. وینیسیوس بازیین جوانی است و می تواند با توجه به کیفیتش یک لیدر باشد. “