مرجع خبری رئال مادرید : کریم بنزما در ادامه سلسله مصاحبه های خود در مورد توپ طلا گفت:” همیشه برای من یک هدف بوده و همیشه به آن فکر می کردم. وقتی رونالدو در گذشته آن را برد و با این جایزه به برنابئو آمد برایش خیلی خوشحال شدم. خوشحال شدم که بخشی از تیمش بودم اما بعد از آن فکر کردم که خودم هم می خواهم آن را ببرم. هرگز به اندازه حالا به این جایزه نزدیک نبودم چرا که عملکرد خوبی در سه، چهار سال اخیر داشتم. می توان گفت که زیاد به آن دور نیستم.”

ال کلاسیکوی بدون مسی:” برای من فرقی ندارد. همچنان بزرگترین رقابت دنیای فوتبال است. به بازیکنان کنونی  بازیکنان سابق و آینده فکر نمی کنم. این بازی بخشی از تاریخ است. این بازی بخشی از فوتبال است. قبل از رونالدو و مسی هم زیدان، رونالدینیو، رونالدوی برزیلی و اتوئو در این بازی بودند. همه چیز عوض می شود اما ال کلاسیکو همیشه ال کلاسیکو است. مهم نیست که چه بازیکنانی در ان حضور داشته باشند. فشار متفاوتی وجود دارد.”

راز آمادگی:” از نظر بدنی شرایط خوبی دارم. هر چقدر بیشتر می گذرد حس بهتری دارم. باتجربه تر می شوم.از وقتی 30 ساله شده ام تجربه بیشتری دارم. بعد از تمرینات با جدیت و حرفه ای گری سخت تلاش می کنم. سعی می کنم که از تلاشم لذت ببرم. در سالن بدنساز تمرین می کنم، خوب استراحت می کنم و خوب غذا می خورم.”

سبک بازی:” آمار وجود دارد و این روزها در مورد آمار زیاد صحبت می شود اما از کارم درون زمین لذت می برم، از حرکات ، کنترل توپ و … این چیزی است که به آن فکر می کنم. در سه، چهار سال اخیر ثبات داشتم به خصوص در بازیهای مهم. وقتی که تیم به من نیاز داشته همیشه سعی کردم کمک کنم.از این مسئله خوشحال می شوم.”

رونالدو:” وقتی در کنار بازیکنی بازیم ی کنی که سالی 50-60 گل می زنی، قطعا در خدمت تیم هستی اما باید در خدمت  این بازیکن هم باشی. باید هماهنگ می شدم. هماهنگی خیلی خوبی با او داشتم. قتی که رفت،  گامی به جلو برداشتم و نشان دادم که من هم می توانم تفاوت ایجاد کنم.”

رونالدو نازاریو:” تنها مهاجمی است که حاضرم به خاطرش نیمکت نشین شوم! به خاطر او حرکات انفجاری را شروع کردم. البته او هزار برابر سریع تر از من بود. من را عاشق فوتبال کرد. همین طور زیزو که هم پست من است (مهاجم نوک) رونالدو نازاریو نقش مهاجم را در فوتبال تغییر کرد. از نظر من کامل ترین مهاجم است. یک الگوست و قطعا به عنوان یک مهاجم باید از او الگو گرفت.”

شروع کارش در رئال مادرید:” وقتی به این جا یعنی رئال مادرید آمدم کمی تنها بودم. خیلی سخت بود. سعی کردم که آمادگی ذهنی داشته باشم. فیکس نبودم اما ناامید نشدم. برخی به بازی من اعتماد نداشتند اما ناامید نشدم. نمی خواستم بروم. همه در رئال مادرید کمابیش یکسان هستیم. همه می توانیم پاس گل بدهیم یا گل بزنیم اما ذهنیت ما باید روی بردن باشد. کمی لذت می بریم و به بازی بعدی فکر می کنیم. به این که طور بازی کنیم. تمرکز من نیز روی همین بود. سعی کردم که روی ریکاوری و بازی بعدی تمرکز کنم. در رئال ممکن است که یک شب بازی داشته باشیم و فردایش همه چیز فراموش شود. رئال باشگاه بزرگ و پرفشاری است. نمی توان در باد گذشته خوابید. نمی توانم بگویم که فصل گذشته 30 گل زدم و امسال خیالم راحت تر است. این گونه نیست.”

آینده اش:” سال به سال حرکت می کنم. تا زمانی که این شادی را داشته باشم و فوتبال را دوست داشته باشم، ادامه می دهم. به سن یا به گذشته نگاه نمی کنم. هرگز به بدنم فشار نمی اورم. 33 ساله هستم و در دسامبر 34 ساله می شوم. به بازی کردن ادامه می دهم. هر لحظه حس بهتری دارم. آمریکا را دوست دارم. فوتبال هر لحظه در آن جا بهتر می شود. اما آیا به آن جا می روم؟ فعلا در رئال مادرید هستم.”