مرجع خبری رئال مادرید : تیبو کورتوا دروازه بان بلژیکی رئال مادرید در مورد ال کلاسیکو گفتگویی تلویزیونی داشت.

تغییر حس و حال رئال برای ال کلاسیکو پس از غلبه بر شاختار:” پس از شکست مقابل شریف مهم بود که این بازی را ببریم. در شروع فصل حس خوبی داشتیم. در مقابل ویارئال خوب بازی کردیم اما بازی  به تساوی کشیده شد اما هر کدام از دو تیم می توانستند برنده شوند. بعد از آن نوبت شریف بود که باید برنده می شدیم اما فوتبال گاهی این گونه است. نمی توانی گل بزنی و آنها دو گل عالی زدند. مقابل اسپانیول شاید بدترین بازی فصل خود را داشتیم اما به نظرم بعد از بایهای ملی خوب تمرین کردیم، برنده شدیم و با حس خوبی به بازی یکشنبه می رسیم.”

آمادگی ذهنی برای ال کلاسیکو:” همیشه در فوتبال ممکن است که تیم هایی باشند که در جدلو شرایط خوبی ندارند اما وقتی که مقابل یک تیم بزرگ بازی می کنی فرقی ندارد که اول باشی یا آخر. در بازی مهمی نظیر ال کلاسیکو هر دو تیم شرایط خوبی دارند. باید تمرکز داشته باشیم و از اولین لحظه جدیت داشته باشیم و بدانیم که برای چه بازی می کنیم.”

چه چیزی از ال کلاسیکوها خاص است:” پربیننده ترین بازیهای دنیا هستند. حتی قبل از این که به این جا بیایم هم هیجان این بازیها را حس می کردم. همه بازییکنان این بازیها را می بینند و خوشحالیم که هواداران برمی گردند. این یک روحیه ویژه برای ال کلاسیکوهاست. بازی مشکلی خواهد بو د وکل کل هایی درون زمین خواهیم داشت.”

در فکر کل کل خاصی درون زمین هستی؟” من نه. با تمام وجود درون زمین خواهم بود تا از تیم خودم دفاع کنم. گاهی بحثه ایی درون زمین  ایجاد می شود اما همیشه احترام برقرار است چرا که ما حرفه ای هستیم. اما مشکلی نیست، در این بازیها همیشه کمی هیجان و جنجال وجود دارد.”

اولین ال کلاسیکوی بدون مسی:” دوست داشتم مقابلش بازی کنم. خوب است که مقابل بهترین ها بازی کنی. یادم است که در اولین ال کلاسیکویم او حضور نداشت و با نتیجه پنج بر یک باختیم. نمی خواهم از آن بازی یاد کنم اما این اتفاق رخ داد. بارسا کیفیت دارد. بازییکنان جوانی نظیر فاتی و پدری را دارند. بازی با کیفیتی خواهد بود.”

فاتی:” همیشه با مربی دروازه بان ها حریف را آنالیز می کنیم و حرکات هجومی آنها، پنالتی ها و کاشته ها را می بینیم. فوتبال همیشه قابل پیش بینی نیست. همیشه بخشی غیرقابل پیش بینی در زمان شوت زدن وجود دارد. فاتی در زمان ضربه زدن بازیکن خاصی است. در بازی با والنسیا کیفیتش را دیدم. چیز دیگری نمی توان گفت. سال گذشته نیز به ما گل زد اما با نتیجه سه بر یک باختیم. روی پاس جوردی آلبا ضربه خوبی زد که کاری از دست دروازه بان برای مهارش بر نمی آید. کیفیت دارد. باید مهارش کنیم. البته نه فقط او بلکه کل بازیکنانشان را.”

اعتماد آنچلوتی به سیستم 3-3-4:” نمی گویم که چطور بازی می کنیم. گاهی از کاسمیرو می پرسیم. او می تواند رد مورد سیستم ها نظر بهد. گاهی وقتی با 2-4-4 بازی کردیم تمرکز نداشتیم. انعطاف پذیری خوب است اما اگر همان طور که مربی می گوید با سیستم 3-3-4 می توانیم از نظر تاکتیکی آماده باشیم هم خوب است.”

پیش بینی ال کلاسیکو:” روی برد خارج از خانه شرط می بندم اما نتیجه نمی گویم. شاید بعدا کارما جبران کند و به همین خاطر ترجیح می دهم چیزی نگویم. همیشه مثبت ن نگر هستم و به بردن فکر می کنم. با جدیت به دنبال برد خواهیم بود.”