مرجع خبری رئال مادرید : آندره کوری استعدادیاب سابق بارسلونا در قاره آمریکا ادعای عجیبی مطرح کرد و گفت:”وینیسیوس شدیدا شدیدا شدیدا بارسایی بود و بعد از پیروزی 6-1 مقابل پی اس جی گریه کرد!”

در حقیقت کوری مدعی شده است که در آستانه انتقال وینیسیوس به بارسا با 13-14 میلیون یورو بوده است و به هم خوردن مذاکرات باعث شده تا با وکلای این بازیکن نیز دچار اختلاف شود چرا که مدعی است که وکلای وینیسیوس به او خیانت کرده اند. وی ادعا کرده است:” وینیسیوس همیشه در فیفا، بارسا را انتخاب می کرد. می گفت که نیمار بهترین بازییکن دنیاست چون در بارسا بازی می کند. اگر با او روبرو بشوم هم این را می گوید چرا که شخصیت خوبی دارد و انکار نخواهد کرد.”

وی در مورد رودریگو گوئس هم صحبت کرد:” پدرش رابطه خوبی با ما داشت. اسکار گرائو و پپ سگورا مدیران بارسا به همراه من به دفتر مدیر سانتوس رفتیم اما انتقال نهایی نشد. بارسا نمی خواست او را بخرد. در آن زمان رئال به سراغش رفت. باید بگویم که رئال بدون حتی دیدن یک بازی از وینیسیوس او را خرید اما وقتی فهمیدند که بارسا به دنبالش است، پرز نخواست که ماجرای نیمار تکرار شود. از سویی وقتی بارسا به سراغ رودریگو رفت، تصمیم گرفتند که او را هم بخرند چرا که می ترسیدند که او خوب باشد و نه وینیسیوس. به همین خاطر رودریگو را هم خریدند.”