مرجع خبری رئال مادرید : درخشش وینیسیوس جونیور و دبل مقابل الچه درست یک روز بعد از خط خوردن از لیست تیم ملی برزیل با واکنش های زیادی همراه شده است و رسانه ها و فوتبالدوستان برزیلی به شدت از تیته به خاطر این تصمیم انتقاد کرده اند. حتی برخی با طعنه گفته اند که احتمالا لیست تیم ملی برزیل را سرمربی آرژانتین چیده است!

رودولفکو رودریگز خبرنگار سایت UOL نوشته است:” سرمربی تیم ملی چه معیاری داشته؟ آن هم در حالی که همیشه از شایسته سالاری صحبت می کند. تصمیم تیته قابل درک نیست.” آندره روچا نوشته است:” اگر نقشی که تیته برای وینیسیوس در نظر دارد، حضور در پست دفاع کناری است، همان بهتر که در رئال مادرید رشد کند.” رودریگو کوتینیو نیز نوشته است:” هیچ توضیحی برای چنین غیبتی وجود ندارد.”

تیته این روزها به شدت تحت فشار است. حمایت پسر و دستیارش از پیام های ضد همجنسگرایان باعث شده تا او به شدت انتقاد بگیرد و حالا ترجیح دادن رافینیا از لیدز ، آنتونی از آژاکس و کوتینیو (که در یک سال اخیر عملا هیچ اثر مفیدی در بارسلونا نداشته) به وینیسیوس به شدت خبرنگاران برزیلی را عصبانی کرده است.

البته خط زدن وینیسیوس به سود رئال مادرید است چرا که این بازیکن از سفری طولانی معاف می شود و می تواند دو هفته استراحت کند اما با این وجود به نظر می رسد که تصمیم های تیته به هیچ وجه به بر اساس شایسته سالاری نیستند.