مرجع خبری رئال مادرید : فدراسیون کانون هیا هواداری شهر مادرید به حرفهای اخیر گرت بیل که هواداران رئال مادری درا چندش اور خوانده بود، واکنش نشان داد.

بیانیه بدین شرح است: از جانب کانون های هواداری شهر مادری دمی خواهیم که همه ما صحبت های جاناتان بارنت در اولین جلسه ایجنت های اروپایی را محکوم کنیم. در این جلسه وکیل گرت بیل گفت:” برایم مهم نیست که هواداران رئال چه فکری می کنند. چرا باید نگران باشم؟ فکر می کنم که رفتارشان در مورد بیل چندش انگیز بوده است. رفتار بدی داشته اند.” این اولین باری نیست که این وکیل هفتاد و اندی ساله انتقادهای وحشیانه ای به سمت رئال به عنوان یک نهاد و به سمت هواداران دارد. اپیزود ماقبل آخر نشان داد که او ادب کافی را در طول سال گذشته نداشته است، زمانی که به زین الدین زیدان سرمربی تیم بزرگسالان رئال حمله کرد و گفت:” زیدان شرم بار است. به بازیکنی که این همه سال در رئال بوده، احترام نشان نمی دهد.” این مرد بریتانیایی بارها تلاش کرده که بگوید که هواداران رئال باید برای موکلش فرش قرمز پهن کنند. گرت بیل که در اولین سالهایش در رئال دورانی طلایی را درون و بیرون زمین با وجود مصدومیت های پرشمارش داشته، حالا عامل دلخوری اکثریت هواداران است. دیگر نمی تواند شکل دیگری هم داشته باشد. در فصل جاری بارها به دلایل پزشکی غایب بوده و فقط 193 دقیقه بازی کرده در حالی که در زمان بازی در تیم ملی به شکل شگفت انگیزی ریکاوری کرده و بعد از اتمام بازیهای ملی دوباره مصدوم شده است. حالا چند سال است که این شرایط آزار دهنده است چرا که این بازیکن فقط برای حضور در تیم ملی ولز آماده است. درک نمی کنیم که منظور آقای بارنت به کدام رفتار هواداران است چرا که هواداران هرگز فرصتی برای ابراز نظر در مورد بازیکن ولزی نداشته اند. باید یادآوری کنیم که با توجه به این که با وجود این که برای بازیکنان غایب اجباری نیست که بازیهای رئال را از نزدیک تمشاا کنند، گرت هرگز به تماشیا بازیهای رئال نبوده و هرگز او را ندیده ایم. از سوی دیگر  این اعتقاد داریم که بازیکن رئال باید بخشی از کارهایی که رئالی هاب رایش کرده اند را جبران کنند و حرفهای وکیلش را تصحیح کند. (که البته با توجه به روحیه اش فکر نمی کنیم که این اتفاق رخ بدهد).”

حالا و پس از این واکنش وکیل بیل دوباره صحبت های قبلی خود را تایید کرده و در مصاحبه با آس گفته است:”بیانیه هواداران رئال؟ برایم مهم نیست. چرا به آن اهمیتی بدهم؟ این حرفها از خود من است نه از بیل. این تفکرات من  هستند نه تفکرات بیل. من از جانب گرت بیل صحبت نمی کنم. به نظرم هواداران افراطی رئال به شکل چندش انگیزی برخورد کردند. صدای سوتهایشان را نشنیده اید؟ این را نمی شنوید؟ نشنیده اید که چطور رفتار می کنند؟ شنیده اید یا نه؟ به همین خاطر این حرف را زدم چون یک حقیقت است. گرت برای رئال مادرید فوق العاده بوده است. به همه چیزهایی که در این تیم برده نگاه کنید و همچنین گلهایی که زده است. برخورد مناسبی داشته اند؟ نه. آنها هیچ چیز نمی دانند و برای من اهمیتی ندارند. آنها از من سوال می پرسند. این نظر من است نه گرت بیل. می توانم به همه توضیح بدهم که چرا رفتار بدی  داشته اند. به آنها اهمیتی نمی دهم و برایم مهم نیستند.”