مرجع خبری رئال مادرید : انجمن فایننشنال تایمز باعث شد تا بحث سوپرلیگ دوباره داغ شود. خاویر تباس رئیس لالیگا و الکساندر چفرین رئیس یوفا به شدت به این پروژه حمله کردند در حالی که آنیلی رئیس یوونتوس اعلام کرد که یازده باشگاه هنوز به این قرارداد پایبند هستند.

همان طور که آنیلی تایید کرد، ایده سوپرلیگ قرار است که اصلاحاتی داشته باشد تا بدین ترتیب مورد قبول عموم واقع شود. یکی از تغییرات اصلی سوپرلیگ مربوط به لغو قانون تیم های ثابت است و بدین ترتیب تیم ها بر اساس شایستگی خود می توانند سهمیه حضور در مسابقات را کسب کنند. نکته دیگر در مورد سوپرلیگ این است که تعداد بازیهای آن از چمپیونزلیگ جدید که قرار است از سال 2024 آغاز شود، کمتر خواهد بود.  در حقیقت در ایده جدید سوپرلیگ، تعداد بازیها کمتر می شوند و بدین ترتیب بازیکنان و تیم ها فرصت بیشتری برای استراحت خواهند داشت.

از سویی آرانچا رودریگز خبرنگار اسپانیایی اسناد مربوط به سوپرلیگ را منتشر کرده است. آرانچا خلاصه ای شامل ده نکته را از تغییرات سوپرلیگ منتشر کرده است.
1- طرح سوپرلیگ مجزا از لیگ های داخلی نیست.
2- ایده اعضای ثابت حذف می شود و تورنمنتی آزاد و باز برای باشگاه های اروپایی خواهد بود.
3- پروژه سوپرلیگ جایگزین سیستم شکسته پکسته کنونی است.
4- نقش یوفا باعث تضادهای ساختاری می شود.
5- باشگاه های وابسته به دولت ها که جزء موسسان سوپرلیگ نیستند، برای حضور در مسابقات باید قوانین تورنمنت را رعایت کنند.
6- کمبود بازیهای باکیفیت ضرورت سوپرلیگ را بیشتر کرد.
7- کنترل های مالی کنونی از جانب یوفا نامناسب هستند.
8- از جانب یوفا شفافیت وجود ندارد.
9-اتحادیه اروپا کنترلش را روی فوتبال اروپا از دست داده است.
10- باشگاه های شهرهای بزرگ نمی توانند با سیستم کنونی یوفا رقابت کنند.

از سویی کیکر گزارش داده است که با وجود انصراف قطعی اینتر از سوپرلیگ شاید یک باشگاه جدید جایگزین آنها شود. در حقیقت رابطه خوب رئال و دورتموند شاید باعث شود که زردپوشان به جمع موسسان سوپرلیگ اضافه شوند.

به هر صورت یوفا همچنان مخالف سرسخت سوپرلیگ است. آنها به پروژه چمپیونزلیگ 36 تیمی خود در سال 2024 اصرار دارند که پروژه جذابی به نظر نمی رسد.