مرجع خبری رئال مادرید : اختلافات رئال و یوفا در ماه های اخیر باعث شده تا انتخاب داوران برای بازیهای رئال به شدت جنجالی باشد. در حقیقت رئالی ها نگران هستند که یوفا به داورانش اعمال فشار کند که باعث حذف آنها شود.

دنی ماکلی داور هلندی قضاوت بازی برگشت یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ را به عهده دارد.این داور 39 ساله در خارج از میادین فوتبال  به عنوان پلیس فعالیت می کند. این داور در جزیره کورزاوا در ایالات ویلمشتاد متولد شده است، بهشتی با 182 هزار نفر جمعیت که یکی از دولت های خودمختار زیر نظر دولت هلند است.

ماکلی که فرزند یکی از اعضای نیروی دریایی بوده است، از سال 2011 به عنوان داور بین المللی انتخاب شده و از آن زمان به تدریج به مهمترین داور کشورش تبدیل شده است. او در فصل 12-2011 بازی یک هشتم نهایی میان رئال و زسکا را سوت زد که بازی با تساوی به اتمام رساند. البته او در فصل گذشته نیز دو بازی را برای رئال سوت زد: یکی پیروزی سه بر یک در مقابل آتالانتا در برنابئو و دیگری تساوی یک بر یک مقابل چلسی.

ماکلی در اولین فصلش در چمپیونزلیگ در سال 2012 ده کارت زرد داد و سه کارت قرمز نشان داد هر چند که از آن داورانی است که زیاد بازی را متوقف نمی کند. او تا کنون دو بار برای پی اس جی سوت زده که هر دو در مرحله گروهی فصل قبل بوده که با پیروزی یک بر صفر مقابل لایپزیش و برد پنج بر یک مقابل لایپزیش به پایان رسیده است. ماکلی قضاوت فینال لیگ اروپای 2020 را به عهده داشت که در آن بازی وسیا مقابل اینتر پیروز شد.

البته یکی از جنجالی ترین بازیهای وی مربوط به بازی صربستان و پرتغال در مرحله راهیابی به جام جهانی بود که در آن بازی رونالدو گلی را زد که می توانست به برد پرتغال ختم شود. در تصاویر مشخص بود که توپ از خط رد شده اما داور گل را مردود اعلام کرد که رونالدو از تصمیم داور به شدت عصبانی شد و بازوبندش را به زمین کوبید.  ماکلی در پایان ان بازی به خاطر اشتباهش از فرناندو سانتوس عذرخواهی کرد. او قضاوت نیمه نهایی یورو 2020 میان دانمارک و انگلیس را هم به عهده داشت که پنالتی کاملا اشتباهی را به سود انگلیس گرفت. در آن صحنه استرلینگ شیرجه زد و داور پنالتی گرفت تا کین گلزنی کند. در حقیقت ماکلی را می توان با این دو اشتباه فاحش قضاوت کرد.