مرجع خبری رئال مادرید : قطری ها یازده سال پیش پی اس جی را خریدند و با هزینه های سنگین سعی کردند که یکی از پرستاره ترین تیم های دنیا را بسازند هر چند که هنوز نتوانسته اند در چمپیونزلیگ موفق شوند. تنها موفقیتشان حضور در فینال چمپیونزلیگ سال 2020 بود که مقابل بایرن مونیخ شکست خوردند. آنها حالا باید به مصاف رئال بیایند آن هم در حالی که در بازی رفت در پاریس برنده شده اند و می خواهند در بازی برگشت صعودشان را نهایی کنند.

الخلیفی و دولت قطر در این سالها بیش از یک میلیارد یورو خرج کرده اند و هدفشان هم قهرمانی اروپا بوده است. اولین کهکشانی آنها پاستوره 42 میلیون یورویی بود و بعد از آن ایبراهیموویچ، کاوانی و دی ماریا را خریدند. نیمار و امباپه گران ترین بازیکنان تاریخ فوتبال هستند که در این تیم حضور دارند و در تابستان قبلی هم اشرف حکیمی و لیونل مسی را خریدند. هر چیزی به جز قهرمانی اروپا در این فصل برای پی اس جی یک ناکامی محسوب می شود چرا که کهکشانی ترین ترکیب ممکن را در اختیار دارند.

البته پی اس جی در این سالها بارها طعم تلخ ناکامی را در اروپا چشیده است. آنها در فصل 13-2012 در اولین فصل شیخ ها  با هدایت آنچلوتی توسط بارسلونا از چمپیونزلیگ حذف شدند که البته در هیچ کدام از دو بازی خود نباختند و اگر قانون گل زده در خانه حریف وجود نداشت، کار به وقت اضافه کشیده می شد. در فصل 14-2013 ،  پی اس جی در استمفوری بریج از چمپیونزلیگ کنار رفت و سال بعدش با درخشش نیمار از مسابقات حذف شدند.  منچسترسیتی کابوس پی اس جی در فصل 16-2015 بود و آنها را حذف کرد.

البته بدترین خاطره پی اس جی مربوط به فصل 17-2016 است که با وجود پیروزی چهار بر صفر در نیوکمپ به لطف قضاوت وحشتناک و تاسف بار آیتکین در بازی برگشت با نتیجه شش بر یک باختند و حذف شدند. در آن شب داور نقشی کلیدی در حذف پی اس جی داشت.پی اس جی بعد از آن نیمار و امباپه را خرید اما در فصل 18-2017 با دو شکست در دو بازی رفت و برگشت توسط رئال حذف شد. آنها در فصل 19-2018 به شکل غیرمنتظره ای توسط یونایتد حذف شدند آن هم در حالی که شیاطین سرخ تیمی کم بنیه به شمار می رفت. پی اس جی در فصل گذشته نیز ناکامی دیگری را تجربه کرد و حالا برای انها امسال خیلی مهم است. پی اس جی در لیگ فرانسه با اقتدار صدرنشین است که البته با توجه به اختلافشان با تیم های دیگر این اتفاق عجیبی نیست اما از کوپا حذف شدند و حالا هر چیزی جز حذف رئال برایشان یک کابوس به شمار می رود. پوچتینو  می داند که اگر امشب در برنابئو صعود نکند، باید آماده امضای حکم اخراجش باشد.