آقای گل هفته
بنزما برای یک بازی دیگر درخشید و حالا با 22 گل و 11 پاس گل روی 33 گل فصل رئال در لالیگا تاثیر مستقیم گذاشته است. زمانی که آنچلوتی در شروع فصل گفت که بنزما می تواند 50 گل بزند و وینیسیوس می تواند یکی از مهره های موثر تیم در عرصه گلزنی باشد، برخی او را مسخره کردند اما زمان نشان داد که کارلو را باید یکی از «بازیکن شناس» ترین مربیان فوتبال دنیا دانست. کریم 32 گل زده در حالی که دو ماه تا پایان فصل مانده و با روند کنونیش نزدیک شدن به 50 گل برایش دور از انتظار نیست. وینیسیوس هم هم که در فصول اخیر به خاطر گل نزدنش مورد تمسخر قرار می گرفت، حالا دومین گلزن برتر لالیگاست. فرانس فوتبال همه تلاش خود را کرده تا ننگ توپ طلای هفتم مسی را پاک کند و به همین خاطر قوانین این جایزه را تا جایی که می توانسته تغییر داده تا امسال سلطان کوددهندگان زمین های فوتبال جهان به این جایزه نرسد. یکی از اصلی ترین تغییرات این است که توپ طلا بر اساس عملکرد یک فصل تعیین می شود و نه کل سال. بدین ترتیب مسی که این فصل اکثرا اردوی تیم ملی آرژانتین را پیچانده، از چمپیونزلیگ و جام حذفی فرانسه حذف شده و در لیگ فرانسه (که تیمش قطعا آن را می برد) فقط دو گل زده، حتی نمی تواند در میان ده نفر اول باشد. بنزما به جز لواندوفسکی عملا هیچ رقیب دیگری برای این جایزه ندارد و اگر رئال بتواند در اروپا موفق تر از بایرن باشد، کریم بالاخره به توپ طلای شایسته خود دست پیدا خواهد کرد.

بدون عجله هفته
همان طور که در بالا اشاره کردیم، آنچلوتی یکی از «بازیکن شناس» ترین مربیان دنیاست. او بهتر از هر کسی می داند که کروس و کاسمیرو با دوران اوجشان فاصله دارند اما سعی می کند که آنها را روی فرم بیاورد چرا که می داند با نیمکت نسبتا خالی خود چاره ای به جز بهره گیری مناسب از داشته هایش ندارد. قطعا کاماوینگا در آینده به فرصتش خواهد رسید همان طور که والورده و وینیسیوس با ناامید نشدن و جنگیدن به حقشان دست پیدا کرده اند. یکی از تفاوت های مهم رئال و بارسا این است که در رئال بازیکنان جوان بی دلیل «بولد» نمی شوند. بازیکنی که در رئال بازی می کند، باید زحمت بکشد و منتظر بماند تا وقتی که صاحب فرصتش شد، قدر آن را بداند. این بزرگترین تفاوت رئال و بارسا در سالهای اخیر بوده است. جفرن، آلن هلیلوویچ، مونیر الحدادی، ایلایکس موریبا، کونراد دلافوئنته و در همین فصل عبدالصمد الزلزولی، آخوماچ، جوتگلا، نیکو گونزالس و … ده ها اسم مشابه دیگر را می توانیم ردیف کنیم که با القاب ستاره آینده توسط رسانه های کاتالونیا بولد شده اند و حالا خیلی هایشان را کسی نمی داند که در کجای فوتبال دنیا هستند! ستاره شدن در رئال مادرید چیزی نیست که یک شبه به دست بیاید. کاماوینگا نیز اگر بجنگد و صبور باشد، به حقش خواهد رسید در غیر این صورت نهایتاً سرنوشتی شبیه اودگارد در انتظارش است که از موفقیت در یک تیم معمولی فوتبال انگلیس ذوق زده می شود.

دکل بازان هفته
از اول فصل بارها گفتیم که دوست داریم به قوی ترین بارسای ممکن در ال کلاسیکوها بخوریم. ژاوی و تیمش که از شکست حداقلی در سوپرجام مقابل رئال به وجد آمده بودند، حالا باید به برنابئو بیایند، جایی که دوستان قدیمی ژاوی یعنی مسی و نیمار هر شب کابوسش را می بینند و کار به جایی کشیده که هر دویشان توسط هواداران پی اس جی هو می شوند و به دنبال فرار از پاریس و رفتن به تیمی دیگر هستند. بارسایی ها که شب جمعه در استانبول باید روی تشک بروند و برای حضور در یک هشتم نهایی لیگ اروپا با تیم یازدهم لیگ ترکیه مسابقه بدهند، جمعه ظهر منتظر مشخص شدن حریف رئال در یک چهارم نهایی خواهند بود تا از دکل تیم محبوب جدیدشان بالا بروند. بدمان نمی آید که به بایرن بخوریم که هم بنزما بتواند مچ لواندوفسکی را بخواباند و هم بارسایی ها به شکل مفتضحانه ای مجبور به حمایت از تیمی شوند که در این سالها حسابی مورد عنایتشان قرار داده است!

حامد فلاح