شماره یک هفته
هر قدر از کورتوا تعریف کنیم، حق مطلب را ادا نکرده ایم. در این فصل در مورد بنزما، وینیسیوس، آسنسیو و حتی مودریچ چیزهای زیادی گفته شده اما به اندازه کافی از تیبو تمجید نشده است. مافیای فیفا سعی کرده با فشار به رسانه های تحت امرش کاری کند که نمایش تیبو به چشم نیاید. نمایش فاجعه دفاعی در ال کلاسیکو باعث شد تا کورتوا از جایزه زامورا هم دور شود اما گلر بلژیکی با اختلاف بهترین است. همان هایی که حالا به آنچلوتی حمله می کنند، زمانی معتقد بودند که خرید کورتوا اشتباه بوده چرا که با حضور کیلور ناواس نیازی به دروازه بان بلژیکی نیست. برای حضور کورتوا در رئال اتفاقات زیادی رخ داد. مثلا اگر دخیا در سال 2015 به رئال می آمد یا اگر زیدان جلوی خرید کپا آریزابالاگا را نمی گرفت یا حتی اگر زیدان در سال 2018 در رئال می ماند (و به خاطر علاقه اش به کیلور در آن زمان جلوی خرید تیبو را می گرفت) هرگز کورتوا به رئال مادرید نمی آمد. اگر رئال لالیگای 35 را ببرد (که قطعا می برد) نباید نقش کورتوا را فراموش کرد، دروازه بانی که حالا در کنار کاسیاس به یکی از بهترین دروازه بان های تاریخ رئال مادرید تبدیل شده است.

دندان لق هفته
یکی از ضعف های فاحش فلورنتینو پرز در دوره دومش این بوده که نمی داند که چه زمانی باید دکمه “توقف” را برای برخی بازیکنان بفشارد. برخی از بازیکنان سالهای خوشی را برای هواداران رئال مادرید ساخته اند و هرگز زحماتشان فراموش نمی شود اما کیفیت و کارایی قبلی را ندارند و وقتش رسیده که از باشگاه بروند. پرز سالهاست که نقش مدیر ورزشی را از رئال حذف کرده و خودش این نقش را پذیرفته است، غافل از این که کار هر بز نیست خرمن کوفتن. پرز یک مدیر اقتصادی است و هر چقدر در کارهای اقتصادی باهوش باشد، در امور ورزشی فرقی با یک هوادار ساده ندارد. واران یک دهه به رئال مادرید خدمت کرد اما اشتباهات فاحش در آخرین سالهایش در رئال باعث شد تا با وجود فروخته شدنش در تابستان قبلی، تقریبا هیچ کس یادش نیافتد. اما بیل، ایسکو و یوویچ چهار سال است که سربار تیم هستند، یوویچ، هازارد و ماریانو مازادهایی هستند که در تابستان آینده در مقابل جدایی مقاومت می کنند و کارواخال و کاسمیرو در حالی به تازگی قراردادشان تمدید شده، افت فاحشی داشته اند. اگر پرز هوش ورزشی داشت، می دانست که باید بیل را چهار، پنج سال پیش می فروخت، با مارسلو قرارداد طولانی مدت با دستمزد نجومی نمی بست یا یوویچ و هازارد را بعد از همان فصل اول ناکامشان در رئال می فروخت تا حالا روی دستش باد نکنند. مورد کارواخال عجیب تر از همه بود. دنی فصل گذشته مصدومیت های پرشماری داشت اما پرز با تمدید قراردادش به او پاداش داد تا به یکی از بدترین بازیکنان فصل جاری تبدیل شود. کارواخال قطعا یکی از بنیان های چهار چمپیونزلیگ رئال در پنج سال بود اما حالا به پایان مسیرش رسیده و عجیب این جاست که مدیران رئال به دنبال جایگزینی برایش نیستند و  می خواهند با بازگرداندن اودریوزولا (که در سه فصل حضور در رئال چیزی از خود بروز نداده بود) سر هواداران را شیره بمالند. کاسمیرو و کروس هم در این فصل در اکثر بازیها کیفیت نازلی داشته اند. مدیران رئال باید دندان های لق را به موقع بکنند اما در سالهای اخیر این کار را نکرده اند تا ترکیب رئال مملو از بازیکنان بی کیفیت باشد.

انتقام هفته
رئال مادرید در لالیگا همان کاری که می خواسته را انجام داده است. هر چقدر هم بدخواهان بد بگویند، حال تیم آن قدرها هم بد نیست. رئال در کل این فصل 88 گل زده یعنی به اندازه کل فصل قبل آن هم در حالی که حداقل 10 بازی دیگر مانده تا تیم کارلو رکوردش را بهبود ببخشد. حالا آنچلوتی باید انتقام زیدان را توخل بگیرد. مربی آلمانی سالهاست که رئال را آزار داده و وقتش رسیده که کارلو که تخصص خوبی در شکست دادن ژرمن ها دارد (فصل دسیما را با حذف بایرن، دورتموند و شالکه یادمان نرفته) به حساب او و تیمش برسد!

حامد فلاح