ژرمن کش هفته
شاید از زمان شکست هیتلر توسط متفقین تا کنون هیچ کس به اندازه کارلو آنچلوتی به آلمانی ها ضربه نزده باشد. کارلتو در دوره اولش در رئال مادرید توانست با تحقیر شالکه، دورتموند و بایرن مونیخ فاتح دسیما شود و حالا در بازگشت به رئال مادرید توانسته توماس توخل یکی از بهترین مربیان ژرمن ها و یکی از مربیان موفق نسل جدید فوتبال آلمان را مبهوت خود بسازد. همان قدر که آنچلوتی در شکست مقابل بارسا نقش داشت، در پیروزی مقابل پی اس جی، چلسی، اتلتیکو و … نقش داشته است. نمی شود که در زمان شکست ها کل تقصیر گردن مربی انداخته شود و در زمان پیروزی ها فقط نقش بازیکنان دیده شود و مربی هیچ کاره دانسته شود. آنچلوتی در این فصل توانسته مچ دو مدعی جانشینی خودش (پوچتینو و توخل) را بخواباند. از مخالفان کارلو استدعا داریم که در صورت صعود رئال به نیمه نهایی، نام سیمئونه یا گواردیولا را به عنوان گزینه های جانشینی وی مطرح کنند تا کارلتو به حساب آنها هم برسد. کمتر از یک سال پیش بود که رئال مادرید در استمفوردبریج به بدترین نحو ممکن مغلوب شد و خوش شانس بود که بیش از دو گل نخورد. اگر آنچلوتی در مورد تغییر نسبت به بازی یک سال پیش تاثیری نداشته، پس چه چیزی تاثیر داشته؟ مگر گزینه های جانشینی آنچلوتی با ابزارها و بازیکنان بهتر چه گلی به سرشان زده اند که الان بخواهند جای او را بگیرند. کارنامه کارلو و اقتدارش در لالیگا و چمپیونزلیگ به حدی گویاست که هر چقدر بیشتر بخواهیم از او دفاع کنیم، خودمان را مسخره کرده ایم. پس بهتر است که بگذاریم کارلو کار خودش را بکند و همچنان از وجودش لذت ببریم.

چاه نفت منفجرکن هفته
انگار هر بار بوی نفت می آید، کریم بنزما جان دوباره ای می گیرد. کریم که به احتمال زیاد پیش از اتمام همین فصل به رائول به عنوان دومین گلزن برتر تاریخ رئال می رسد، کلمه ای برای تمجید از خودش باقی نگذاشته است. بنزما که در مرحله قبلی توانست شیخ های قطری پی اس جی را شکست بدهد، حالا آخرین زخم را به آبراموویچ و چاه های نفتش پیش از جدایی زد. شاید بد نباشد که در صورت صعود به مرحله بعدی هم دوباره مقابل منچسترسیتی قرار بگیریم تا کریم این بار به سراغ حمله به چاه های نفت اماراتی ها برود و آن جا را هم منفجر کند. در هفته ای که صلاح و لواندوفسکی، جدی ترین رقبای بنزما برای توپ طلای 2022 هفته خاموشی را داشتند، این کریم بود که به 40 گل نزدیک شد.

انتقام اصلی هفته
وقتی رئال مادرید با همین ترکیب وصله و پینه ای می تواند بزرگ ترین تیم های اروپا (چلسی و پی اس جی) را شکست بدهد، پس می توانیم امید زیادی داشته باشیم تا با خرید امباپه و رفع نقایص در خط هافبک و دفاع بتوان تیمی را ساخت که حماسه چهار چمپیونزلیگ در پنج سال را تکرار کند. رئال در این فصل همه تیم های بزرگ را شکست داده است و شاید دلیل شکست مقابل بارسا هم این بود که رئال انها را به چشم یک تیم لیگ اروپایی می دید و اگر آنها را به اندازه چلسی جدی می گرفت، سرنوشت دیگری در انتظار ژاوی و تیمش بود. امیدواریم که بارسا هم بتواند در سطح بالاتری بازی کند و به جای این که شب جمعه ها بازی کند، به لیگ قهرمانان اروپا برسد تا ببینیم که رئال فصل آینده با امباپه چه بلایی سرشان خواهد آورد.

حامد فلاح