شنل قهرمانی هفته
رئال مادرید فقط چند نفس تا لالیگای 35 فاصله دارد. اگر این قدر راحت در مسیر لالیگا هستیم، به خاطر این است که تکالیفمان را به موقع نوشتیم نیازی نبوده که درس خواندن را به شب امتحان واگذار کنیم. یکی از دلایل اصلی از دست رفتن لالیگای 21-2020 با هدایت زیدان این بود که رئال مادرید در شب هایی نظیر کادیز، بتیس و همین ختافه، امتیازات بیهوده ای از دست داد. درست است که مافیای داوری فصل قبل مقابل سویا و اتلتیکو امتیازات رئال را دزدیدند اما اگر رئال فصل گذشته در همین موقع ها ختافه را شکست می داد، قهرمان لالیگا می شد اما در آن بازی تن به تساوی داد. آنچلوتی حالا در مسیر کسب لیگ در پنجمین لیگ بزرگ است. هزاران مربی در طول تاریخ در پنج لیگ بزرگ مربیگری کرده اند اما کارلو اولین نفری است که می تواند قهرمان هر پنج لیگ بزرگ شود (اسپانیا، ایتالیا، انگلیس، آلمان و فرانسه). این دستاورد تصادفی و اتفاقی است؟ قطعا نه! در شب هایی نظیر بازی با ختافه است که قهرمان لالیگا تعیین می شود، شب هایی که تیم پس از شب دیوانه واری نظیر استمفوردبریج نای راه رفتن هم ندارد اما بازیکنان با تمام وجود ظاهر می شوند و هر سه امتیاز را دشت می کنند. این روزها خیاطان مشغول به کارند چون باید شنل جشن قهرمانی لالیگای 35 را بدوزند.

هوشده هفته
هو شدن گرت بیل در برنابئو منطقی ترین اتفاقی بود که می تواند رخ بدهد. برخی می گویند بیل به خاطر کارهای گذشته اش، لیاقت هو شدن را ندارد اما ترجیح می دهم سوال را جور دیگری بپرسم: ایا هواداران  رئال مادرید لیاقتش را دارند که پردرآمدترین بازیکن تیمشان که حقوقش از بلیت فروشی ورزشگاه و حق عضویت سالانه هواداران تامین می شود، این گونه با آنها برخورد کند؟ دو بازی اخیر به خوبی نشان داد که از نظر آنچلوتی، در حال حاضر گرت بیل با توجه به سبک بازیش منطقی ترین ذخیره برای بنزماست پس به احتمال زیاد قرار بوده بیل در ال کلاسیکو به جای بنزما فیکس شود. آیا هواداران رئال لیاقتش را داشتند که بیل آنها را به بهانه مصدومیت کمر (مصدومیتی غیرقابل تشخیص برای پزشکان!) دور بزند و چند روز بعدش در تیم ملی ولز با تمام وجودش بازی کند و گل بزند؟ اگر بازی احتمالی ولز با برنده بازی اسکاتلند و اوکراین، چند روز بعد از فینال چمپیونزلیگ احتمالی 2022 باشد، چه تضمینی هست که بیل آن بازی حساس را هم به بهانه حضور در تیم ملی کشورش نپیچاند؟ بیل در زمان هو شدنش به ریش هواداران رئال خندید. حقیقتا تصور می کنیم که هو شدن وی کوچکترین کاری است که هواداران رئال در حق بیل انجام دادند، نمی توانیم تصور کنیم که اگر بازیکنی مثل او در لیگ ایران توپ می زد و چنین بلاهایی را هواداران معمولا خشمگین تیم های داخلی می آورد، چه بلایی سرش می آوردند. بیل قدر خودش و قدر هواداران رئال مادرید را ندانست. برخی می گویند که وکیلش مقصر است که با حرفهایش باعث منفور شدن بیل شده اما مگر می شود که وکیل گرت بدون اجازه او سالیان سال چنین مصاحبه هایی را انجام داده باشد؟ البته نباید فراموش کنیم که مدیران رئال با نفروختن بیل در سال 2017 (پیشنهاد 120 میلیونی یونایتد) و بدتر از آن 2019 (لیگ چین) مرتکب چه اشتباه فاحشی شده اند. مدیران رئال می توانستند غائله بیل را خیلی زودتر از این ها تمام کنند اما پرز آدمی نیست که به این سادگی ها اشتباهاتش را بپذیرد و قبول کند، همان طور که فعلا زیر بار اشتباهش در مورد پرداخت 130 میلیون برای خرید هازارد نمی رود.

ژن خوب هفته
رئال مادرید به فقط 90 دقیقه نیاز دارد تا صعودش به نیمه نهایی چمپیونزلیگ را برای دومین سال متوالی نهایی کند. در حالی که کریستیانو رونالدو چهار سال پس از ترک رئال مادرید بیش از همیشه خطر حذف از لیگ قهرمانان اروپای 2023 را حس می کند، این رئال مادرید است که با دست خالی در اروپا اقایی می کند. “ژن خوب” رئال مادرید باعث می شود تا حریفان حتی از شنیدن نام رئال هم دچار واهمه شوند. در شروع لیگ قهرمانان رئال در شرط بندی ها جزئی از 10 مدعی قهرمانی هم هم نبود و حالا سه بازی تا فینال پاریس بیخ گوش مسی و الخلیفی فاصله دارد…

حامد فلاح