نفت سوزی هفته
فقط رئال مادرید می تواند کاری کند که قدرتمندترین تیم لیگ انگلیس (که از نظر برخی قدرتمندترین لیگ دنیاست) در خانه اش چهار گل بزند و همچنان از حذف وحشت داشته باشد. کامبک های رئال مادرید آنچلوتی در این فصل باعث شده تا هیچ تیمی تا پایان 180 (یا 210) دقیقه، نتواند چیزی را قطعی بداند. آنچلوتی فعلا با دست خالی کاری کرده است کارستان. اگر در شروع فصل به هر هوادار رئال مادرید می گفتیم که قرار است در روز هفتم اردیبهشت تیم یک امتیاز تا قهرمانی لالیگا فاصله داشته باشد و پس از حذف پرستاره ترین تیم اروپا (پی اس جی) و قهرمان اروپا (چلسی) به نیمه نهایی رسیده و در ان جا هم در بازی رفت فقط یک گل از به زعم برخی تاکتیکی ترین و بهترین تیم حال حاضر دنیا (منچسترسیتی) عقب باشد، فکر می کردند دیوانه شده ایم یا مواد مصرف کرده ایم. اما درست در این مقطع از فصل در همان جایی هستیم که باید باشیم. رئال مادرید ممکن است که در روز 14 اردیبهشت به فینال پاریس برسد، ممکن هم هست نرسد. اما چیزی که مشخص است این است که باید به این رئال مادرید افتخار کرد. کاری که آنچلوتی با این همه بازیکن پراشتباه کرده، فراتر از یک معجزه ساده است. یک موی گندیده کارلو را به هزار تا مربی پرافاده پولکی (بخوانید گواردیولا) نمی دهیم. فقط 90 دقیقه در برنابئو تا منفجر کردن سومین چاه نفت باقی است.

واران های هفته
اگر رئال مادرید دو سال پیش در مقابل منچسترسیتی به خاطر اشتباهات یک نفر (رافائل واران) حذف شد، سه شنبه شب در اتحاد چندین و چند واران را درون زمین دیدیم. از داوید آلابا گرفته تا ادر میلیتائو، فرلاند مندی، تونی کروس و تا حدودی کارواخال. باورنکردنی است که مدافع اتریشی با این سطح از تجربه در دو شکست پرگل فصل (بارسلونا و منچسترسیتی) از مقصران اصلی باشد. مشخص نیست که مدافع برزیلی چگونه در باد تعریف و تمجیدها از خودش خوابیده و به خاطرات خوبی که در یک سال اخیر از خودش ساخته هر از گاهی (مثل بازی با ختافه یا ال کلاسیکوی سوپرجام) لگد می زند. کروس سایه ای از روزهای خوبش هم نیست و منطقی ترین گزینه نیمکت نشین شدنش در بازی برگشت است. مشکلات رئال مادرید در پست دفاع کناری هم کاملا مشهود و واضح است. باورنکردنی است که رئال مادرید با این همه «واران» بتواند به فینال چمپیونزلیگ برسد اما هر چه از معجزات برنابئو بگوییم، کم گفته ایم…

دو جامه هفته
رئال مادرید شنبه در برنابئو پس از سوپرجام اسپانیا دومین جام فصلش را کسب می کند هر چند که هنوز برخی هواداران مشتاقانه منتظر جام سوم یعنی چمپیونزلیگ هستند. در حالی که رئالی ها به دریبل تماشایی وینیسیوس در اتحاد می نازند، در اردوی رقیب برای شکست خانگی مقابل رایو وایکانو، داوری را بهانه می کنند و برای نایب قهرمانی لالیگا دست و پا می زنند. راستش بهتر است که زیاد هم سینه نزنند چرا که تا جایی که از فایل های صوتی جری و روبی (جرارد پیکه و لوئیز روبیالس) خبر داریم، نایب قهرمانی آنها قطعی است چرا که در غیر این صورت فدراسیون پنج میلیون ضرر می کند و به همین خاطر حتی اگر بارسا خودش هم نخواهد دوم شود، تیم داوران دست به کار می شود تا کار را برایشان در بیاورد. لاپورتا همان طور که برای مسی و نیمار آرزوی موفقیت کرده بود، این بار هم برای گواردیولا آرزوی موفقیت کرد اما از قدیم گفته اند “فحش بچه صلواته”! از روزی که ژاوی گفت “وظیفه تاریخی” بارسلونا بر خلاف رئال مادرید این است که هم زیبا بازی کنند و هم ببرند، بارسا سه شکست و یک برد شانسی مقابل سوسیه داد داشته است. بد نیست به سلطان حذف بگوییم “تو فقط ببر، قشنگ بازی کردن پیشکش!” ژاوی در دوران بازیش هم عادت داشت که وراجی کند و ضایع شود و این سنت را به عنوان مربی هم حفظ کرده است.

حامد فلاح