بی خاصیت های هفته
ترکیب رئال مادرید را ستارگان (بنزما، کورتوا، مودریچ و تقریبا وینیسیوس)، جنگجویان (والورده، ناچو، لوکاس، کاماوینگا، رودریگو، سبایوس و….) و گروهی مفتخور بی خاصیت (یوویچ، ماریانو و بیل شاخص ترین نمادهایشان هستند) تشکیل می دهند. حالا که رئال مادرید چهار بازی کاملا تشریفاتی دارد، وقتش رسیده که گروه سوم بازی کنند چرا که با توجه به فینال هفتم خرداد، هیچ دلیلی وجود ندارد که کارلو بخواهد سلامتی بازیکنانی نظیر بنزما را فدای چهار بازی تشریفاتی بی اهمیت کند. هر چقدر هم سیمئونه و دلقک های اتلتیکویی بازی یکشنبه را بزرگ کرده باشند، این دربی اندازه پوشک نوه فلورنتینو پرز هم برای هواداران رئال مادرید اهمیتی نداشت. رئال مادرید یک هفته رویایی را با جشن قهرمانی لالیگا و کامبک جادویی مقابل سیتی داشته و وقتش رسیده بود تا قهرمان های بازی با سیتی استراحت کنند. اگر بازیکنی نظیر یوویچ حرفی برای گفتن دارد، چه شبی بهتر از بازی با اتلتیکو در اختیارش بود؟ اما دریغ از یک اقدام مثبت. به نظر می رسد که کار مدیران رئال برای یافتن مشتری برای این همه بازیکن اشتباهی، حتی از خرید امباپه هم سخت تر باشد!

بوقلمون های هفته
در روزهای اخیر وقتی که تیتر جلد و مقالات نشریات اسپانیایی را در ستایش از آنچلوتی می دیدیم، برایمان غیرقابل باور بود که کمتر از چهار ماه پیش و بعد از دو شکست مقابل بیلبائو و پی اس جی، همین ها بودند که در حال کوبیدن مربی ایتالیایی بودند و کارلو را یک مربی تاریخ مصرف گذشته، ناکارآمد، ناتوان در مدیریت تیم در نیم فصل دوم و… صدا می زدند و از پوچتینو به عنوان جانشین وی اسم می بردند. نمی دانیم که در این چند ماه چه اتفاقاتی رخ داده که ناگهان از نظر همان خبرنگاران و همان روزنامه ها، کارلو به یک نابغه و یک قهرمان تبدیل شده! اما نکته غم انگیز ماجرا این جاست که همه این رسانه ها زیر نظر شخص فلورنتینو پرز اداره می شوند و بدون اجازه مدیر رئال مادرید آب هم نمی خورند. نامه استعفای جنجالی زیدان که سال گذشته منتشر شد، بیش از هر چیزی ذات رسانه های اسپانیایی را فاش کرد چرا که زیزو افشا کرد که خبرنگارانی که مستقیما از مدیر رئال مادرید خط می گرفته اند، سعی در تخریبش داشته اند. حالا شاید پرز و رسانه های متبوعش از کارلو اسطوره بسازند و از تصمیم مدیر رئال مادرید در مورد بازگرداندن وی افسانه ها بنویسند(که البته پرز خوش شانس بود که الگری و پوچتینو در تابستان 2021 دست رد به سینه اش زدند) اما کوچکترین تردیدی نداریم که وقتی که کارلوی بزرگ در فصل آینده دچار یک بحران کوچک بشود، دوباره رسانه های حامی پرز به او حمله خواهند کرد تا مدیر محبوبشان را از هر اشتباهی مبرا سازند…

خسیس هفته
اخباری که در روزهای اخیر از جانب رسانه های نزدیک به مدیران رئال مادرید و شخص پرز منتشر شده، نشان می دهد که به جز خرید احتمالی رودیگر و امباپه و بازگشت احتمالی فران گارسیا قرار نیست که خرید دیگری در تابستان در کار باشد. اگر یک زمان برای خرید بازیکن برای رئال وجود داشته باشد، همین تابستان است. فصل رویایی رئال باعث می شود که هر بازیکنی رویای پیوستن به این تیم را داشته باشد. بازیکنان آینده دار فوتبال دنیا حالا به خوبی می دانند که وقتی رئال بی ستاره صرفا با اعتبار و نامش می تواند تا فینال چمپیونزلیگ پیش برود، پس جایی بهتر از برنابئو برای رشدشان وجود ندارد و حاضرند تا با دریافت مبالغ کمتر، رئال را به سایر رقبا ترجیح بدهند. این مزیتی است که به طور مثال برای بارسای بحران زده وجود ندارد. رئال دو سال است که تا مراحل پایانی چمپیونزلیگ می رسد یعنی چیزی در حدود 250 میلیون یورو از یوفا پاداش می گیرد. از طرفی باشگاه در تابستان قبلی از فروش واران و اودگارد درآمدزایی کرده و در تابستان پیش رو نیز از فروش آسنسیو می تواند درآمدزایی کند. این پول ها به کجا می روند که فلورنتینو پرز و عمله های رسانه ایش حالا دم از بی پولی می زنند و نداشتن پول را برای خرید شوامنی، هالند و … حتی امباپه (دستمزد و پاداش انتقال) بهانه می کنند؟ اگر رئال یک فصل به لطف معجزات الهی و هوش سرشار انچلوتی به فینال چمپیونزلیگ رسیده و قهرمان لالیگا شده، قرار نیست که هر سال با دست خالی این ماجرا تکرار شود. خط هافبک پیر رئال (علی الخصوص با افت کاسمیرو و کروس) به تقویت نیاز دارد، این خط و این هم نشان.

حامد فلاح