بازی تدارکاتی هفته
قهرمانی زودهنگام در لالیگا به تیم این فرصت را داشته تا فرصت انجام بازیهای تدارکاتی را با فکر فینال هفتم خرداد داشته باشند. برای کارلو مهم است که تیم از ریتم نیافتاد و به همین خاطر در مقابل لوانته به بازیکنانی نظیر وینیسیوس، مودریچ و بنزما فرصت داد تا بازی کنند تا از ریتم مسابقه خارج نشوند. کریم یک گل زد و با رائول به عنوان دومین گلزن برتر تاریخ رئال مادرید برابری کرد. شاید هیچ کس تصور نمی کرد که کریم از نظر گل در تاریخ رئال فقط رونالدوی دست نیافتنی را بالاتر از خود داشته باشد. مودریچ یک نمایش زیبا و لذت بخش را ارائه داد و وینیسیوس هجده گله شد تا به دومین گلزن فصل لالیگا تبدیل شود. همان وینیسیوسی که زمانی به بهانه گل نزدنش مسخره میشد، سه برابر مسی (از نظر برخی بهترین بازیکن تاریخ) گل زده است!

بی ارزش هفته
از قدیم گفته اند که جوجه را آخر پاییز می شمرند. یادمان نرفته که بعد از شکست مقابل بارسلونا در حالی که رئالی های متعصب می دانستند که آن شکست یک اتفاق ساده حاصل “یک شب بد” برای آنچلوتی بوده، برخی هواداران بدبین سعی می کردند که بذر ناامیدی را در دل بقیه بکارند و همصدا با بارسایی ها می گفتند که به زودی قهرمانی لالیگا از دست می رود و رئال مادرید مقابل چلسی هم حذف می شود. اما  آن شکست، رئال مادرید را بیدار کرد تا حریفان را یکی پس از دیگری درو کند و با دست خالی به فینال چمپیونزلیگ برسد و قهرمان لالیگا شود. در نقطه مقابل بارسایی ها در برد آن برد کاملا شانسی خوابیدند و حذف شدنشان مقابل آینتراخت و شکست هایشان در لالیگا به خوبی نشان داد که آن برد یک برد “کاملا بی ارزش” بوده است. حالا رئال در حالی به فینال چمپیونزلیگ می رود که حتی شکست در آن بازی هم چیزی از ارزشهای تیم بی نظیر کارلو کم نمی کند. در حالی که رئال مادرید همه غولهای اروپا را از سر راهش برداشته، لیورپول با مسیری شبیه لیگ اروپا یا حتی لیگ کنفرانس (اینتر، بنفیکا و ویارئال) به فینال رسیده هر چند که نمی دانیم که چرا هنوز برخی نظیر پیتر اشمایکل، وین رونی و … شانس تیم کلوپ را بیشتر می دانند! کسب چهاردهمین چمپیونزلیگ آخرین میخ آنچلوتی و تیمش بر تابوت دکل نوردان خواهد بود.

بی عملی هفته
شکست رئال مادرید در جذب هالند سوژه روز همه رسانه های دنیاست. رسانه های حامی فلورنتینو پرز، این روزها از نخریدن هالند دفاع می کنند. خریدن یا نخریدن هالند نکته ای قابل بحث است اما مشکل اصلی مربوط به دروغی است که رسانه های وابسته در یک سال اخیر به هواداران گفته اند. اگر آنها از اول کار صادقانه عمل می کردند  و اعلام می کردند که رئال توان خرید هالند را در رقابت با باشگاه متمولی نظیر منچسترسیتی ندارد (همان طور که بارسلونا از مدتها پیش عقب کشید)، مشکلی نبود اما هر بار که رئال به بحران ورزشی یا مدیریتی فرو رفت، رسانه های جیره بگیر برای پرت کردن حواس هواداران از هالند اسم می بردند. همین که هواداران تیم های رقیب با نیش و کنایه بگویند که رئال در خرید هالند شکست خورده،  برای هواداران رئال زجرآور است. با حضور مثلث امباپه-بنزما-وینیسیوس و حضور رودریگو (و احتمالا هازارد) روی نیمکت و (البته خرید ذخیره ای بهتر از ماریانو و یوویچ برای بنزما) شرایط در خط حمله در فصل آینده بد نخواهد بود. امباپه به تنهایی می تواند بسیاری از مشکلات هجومی را حل کند اما حالا که پرز در خرید هالند شکست خورده، باید دست به کار شود و دستی به سر و روی خط هافبک بکشد. کاسمیرو و کروس کارایی قبل را ندارند و در بسیاری از بازیهای فصل، پاشنه آشیل رئال مادرید بودند. کروس یک سال دیگر قرارداد دارد و بعید است که بیش از این هم ماندنی شود.مودریچ هم در سال 2023 به پایان مسیرش می رسد. خرید هافبک از نان شب واجب تر است و غقلت از ترمیم این پست، می تواند یک خودکشی محض باشد. همان طور که در سال های 2018 (پس از رفتن رونالدو) و 2020 (پس از قهرمانی لالیگا) اشتباهات در فصل نقل و انتقالات باعث یک فاجعه شد، برای فصل آینده نیز خرید رایگان امباپه و رودیگر نمی تواند گره گشای همه مشکلات رئال باشد. رسانه های وابسته به پرز تا همین چند وقت پیش می گفتند که یا هالند یا خرید در خط دفاع و هافبک. حالا که خرید هالند به بن بست خورده، پس برای پوشاندن بقیه نقاط ضعف دست به کار شوید، لطفا!

حامد فلاح