مرجع خبری رئال مادرید : ارلینگ هالند مهاجم نروژی دو سال و نیم در حالی با دورتموند قرارداد بست که بند آزادسازی در قرارداد وجود داشت. این تاکتیکی بود که مینو رایولا انتخاب کرده بود. حالا گفته می شود که ایجنت فقید ایتالیایی قبل از مرگش با سیتی به توافق رسیده تا این بازیکن بتواند با پرداخت مبلغی مشخص (بین 150 تا 200 میلیون یورو) در سال 2024 از سیتی جدا شود. زمان ثابت خواهد کرد که وجود چنین بندی صحت دارد یا نه اما نمی توان شرایط انتقال هالند به سیتی را با شرایط انتقال امباپه به پی اس جی مقایسه کرد.

در حقیقت امباپه وقتی با پی اس جی قرارداد بست،  می خواست که به رئال بیاید اما در آن زمان فشار والدینش باعث شد تا به پاریس برود اما مطمئن بود که روزی به رئال می آید. بدین ترتیب رئال پس از انتظاری پنج ساله می تواند کیلیان را به ترکیبش اضافه کند. مهاجم نروژی به سیتی ملحق شده است اما خوزه فلیکس دیاز خبرنگار نزدیک به پرز گزارش داده است که رئال مادرید باید بی خیال جذب هالند در آینده شود و روی حضور امباپه و بازیکنان دیگر تمرکز کند. در حقیقت این که سیتی به عنوان یکی از قدرت های برتر فوتبال اروپا به عنوان “پل” انتقال هالند به رئال عمل کند، قابل پذیرش نیست. به گفته دیاز، رئال آن قدر بزرگ هست که دیگر منتظر یک بازیکن نماند. در مورد امباپه، منطقی بود که این بازیکن ترجیح بدهد که در سن 17 سالگی در پاریس نماند اما شرایط هالند فرق دارد چرا که بازیکن نروژی بر خلاف امباپه هرگز به رئال به صورت علنی ابراز تمایل نکرده است. به گفته وی، رئال باید در زمانی که هالند در سالزبورگ می درخشید، به سراغ وی می رفت.

یونان ادنان گلور خبرنگار نروژی نیز در مورد هالند گفت:” ارلینگ را از زمانی که 16 ساله بودم، می شناسم. مشخص بود که به زودی فوتبال نروژ را ترک می کند. با نزدیکانش صحبت کردم. به من گفت که رد کردن پیشنهاد حضور در اسپانیا برایش خیلی مشکل بوده است. او عجله ای ندارد و منتظر است تا ببیند که با سیتی و گواردیولا چه اتفاقی برایش رخ می دهد. رئال هم بنزما را دارد که می تواند توپ طلا را ببرد.آیا خرید امباپه روی پیوستن هالند به رئال در آینده تاثیر گذاشته؟ فکر نمی کنم. ارلینگ فقط می خواهد برنده شود. اگر با بهترین ها باشد، بهتر است. گزینه حضور در اسپانیا دوباره برایش محقق خواهد شد و این گزینه را درک  می کنم.رد کردن پیشنهاد اسپانیایی ها خیلی مشکل بود.”