موشک هفته
تا چند ماه پیش همه تصور می کردند که رودریگو گوئس تجربه ای شکست خورده است و برخی رسانه های اسپانیایی آمار آسنسیو رو توی سر او می زنند اما رودریگو در زمانی که کسی انتظارش را نداشت، معادلات را برگرداند. در حالی که همه حریفان روی وینیسیوس و بنزما زوم کرده بودند و فکر می کردند که با مهار این دو کار رئال را تمام می کنند، رودریگو در بازیهای حساس نظیر پی اس جی، چلسی و منچسترسیتی به یکی از ناجیان تیم تبدیل شد. رودریگو با نمایش های اخیرش حداقل یک فصل دیگر برای خودش فرصت خرید. رودریگو از روی نیمکت بهتر کار می کند و شاید همین مسئله به سودش باشد چرا که فصل آینده با مثلث امباپه-بنزما-وینیسیوس سخت است که جایی برای خود دست و پا کند اما با این وجود می تواند ضلع چهارم و درخشان خط حمله رئال باشد. در نقطه مقابل آسنسیو که با چند گل برای هواداران رئال شاخ و شانه می کشید، در هفته های اخیر محو بوده است. به نظر می رسد که وقتش رسیده تا مارکو پس از شش سال مسیرش را از رئال جدا کند. بازیکنی که زمانی لقب “کریستیانو رونالدوی آینده” را داشت اما درست مثل ایسکو، او هم قدر استعدادش را ندانست. حتی اگر آسنسیو در دو بازی پیش رو بدرخشد هم با این همه فراز و نشیب نمی تواند مهره مهمی برای رئال مادرید در آینده باشد.

ترمیم دفاعی هفته
در مورد ضرورت ترمیم خط هافبک بارها قبلا صحبت کرده ایم اما افت و خیز دیوانه وار میلیتائو نشان می دهد که خرید رودیگر چقدر برای رئال مهم است. پرز که در سالهای اخیر به خاطر هزینه های سنگین ساخت وساز برنابئو به پیسی خورده، خوش شانس بوده که در این دو تابستان الابا و رودیگر را رایگان خریده تا خط دفاعی اش متلاشی نشود. میلیتائو گاهی توی اوج است و خاطره په په نفوذناپذیر را تکرار می کند و گاهی با اشتباهاتش روی هلگرا و کمپو را سفید می کند. اشتباهات فاحش میلیتائو در برخی بازیهای حساس نظیر بازی رفت با سیتی نزدیک بود که تیم را به قهقرا ببرد. اگر انتظار داریم که بازیکن برزیلی اشتباه نکند، به این خاطر است که به شکل ویژه ای روی او حساب باز کرده ایم. یکی از گزینه های آنچلوتی برای فصل آینده بازی با سه مدافع میانی با حضور آلابا-رودیگر-میلیتائو خواهد بود، روشی که چند صباحی است که در فوتبال اروپا دوباره مد شده است.

سرکاری هفته
روزی که لاپورتا مدیر بارسلونا شد، رسانه های نزدیک به وی اعلام کردند که آلابا و هالند خریدهای او خواهند بود. پس از یک سال و نیم هیچ کدام به بارسا نرفتند. البته لاپورتا که استاد سیاه بازی و گول زدن هواداران تیمش است، در این مدت از لوکاکو، محمد صلاح، لواندوفسکی، برناردو سیلوا، ژائو فلیکس، سادیو مانه، رحیم استرلینگ، سباستین هالر، گابریل ژسوس، تیمو ورنر و … برای خرید توسط تیمش اسم برده اما هنوز حتی یکی از انها را هم نخریده است! آداما ترائوره و دنی آلوز که به عنوان “بمب های زمستانی” به بارسا آمدند، کارکرد خاصی نداشتند و دمبله هم در مسیر جدایی است. هیچ کس نمی داند که سبک بازی ژاوی چیست که هر کدام از گزینه های مذکور ممکن است که به آن بخورند. بارسا در تابستان قبلی نیز هیاهوی بسیاری داشت و در نهایت آن قدر در تابستان ضعیف عمل کردند که مجبور شدند به ولخرج ترین تیم زمستان تبدیل شوند. قطعا بارسا آخرین گزینه ممکن برای ستارگان فوتبال دنیاست چرا که هیچ کس دوست ندارد که به تیمی برود که یک مربی خام و بی تجربه دارد و عملا تیمی بی مهره و بی بنیه است. پس وعده های لاپورتا را فعلا مزاح قلمداد می کنیم هر چند جذب پیرمرد 34 ساله ای نظیر لواندوفسکی در هیچ معیاری یک خرید کهکشانی به شمار نمی آوریم!

حامد فلاح