وداع هفته
مارسلو قطعا شبیه ترین بازیکن به روبرتو کارلوس در قرن 21 بوده است. شماره دوازده یکی از بهترین دفاع چپ های تاریخ رئال است که عملکرد خوبش در روزهای اوجش باعث شد تا بازیکنانی نظیر تئو هرناندز توان رقابت با او را نداشته باشند و حالا به عنوان یک اسطوره از تیم می رود. مارسلو سالهاست که در افت است و حتی اگر دو یا سه سال پیش می رفت هم اتفاقی رخ نمی داد. طبیعتا شایعه تمدید قرارداد وی را هم نمی توان جدی گرفت چرا که این اتفاق اشتباه ترین اتفاق ممکن برای ضربه خوردن به محبوبیت اسطوره ایست که نقش درخشانش در شب دسیما از یادها نمی رود. هر بار که به زوج مارسلو-رونالدو فکر می کنیم، دلمان ضعف می رود!

خار هفته
شوک روزهای اخیر و شایعاتی که در مورد دور شدن امباپه از رئال مادرید مطرح می شود، مدیران رئال مادرید و شخص فلورنتینو پرز را دچار وحشت کرده است. کیلیان یکشنبه تصمیم نهایی خود را اعلام می کند که اگر رئال مادرید را انتخاب کند، باید از او به خاطر مقاومت کردن در مقابل فشار رئیس جمهور فرانسه، دولت قطر، حقوق نجومی، پیشنهاد عجیب مدیریت پروژه پی اس جی و … تقدیر کرد و قطعا به این خاطر که با همه این ها رئال مادرید را انتخاب کرده، به عنوان یک اسطوره به برنابئو می آید اما اگر کیلیان به رئال پاسخ رد بدهد، یک فاجعه برای شخص فلورنتینو پرز رخ داده است. پرز چهار سال است که به هواداران رئال وعده خرید امباپه را می دهد و در این مدت فرصت جذب هالند، لواندوفسکی، ولاهوویچ، بازگرداندن رونالدو و … را از دست داده چون به زعم خودش می خواهد امباپه را بخرد در حالی که می توانست همان طور که برای راموس تاریخ انقضای پیشنهاد تمدید کرد، به امباپه نیز حداقل یک سال پیش اولتیماتوم بدهد تا با رئال پیش قرارداد امضا کند تا این گونه هواداران به بازی گرفته نشوند . درست مثل کاری که رامون کالدرون انجام داد و بهترین خرید تاریخ رئال مادرید (کریستیانو رونالدو) را با یک پیش قرارداد به برنابئو آورد. در آن پیش قرارداد قید شده بود که هر کدام از طرفین که بخواهند زیر میز بزنند، باید 30 میلیون یورو غرامت بدهند. به همین خاطر وقتی پرز به رئال برگشت و تصور می کرد که کاکا قرار است رهبر پروژه اش بشود، نتوانست جلوی خرید رونالدو را بگیرد. قطعا برای پرز دردناک است که بهترین خرید تاریخ رئال توسط مدیری انجام شده باشد که او و رسانه های زیر نظرش در این سالها هر کاری برای خراب کردنش انجام دادند. اگر مدیران رئال به جذب امباپه مطمئن نبودند، دلیلی نداشت که هالند را از دست بدهند. حالا همه فهمیده اند که قیمت هالند خیلی کمتر از چیزی بوده که رسانه های وابسته به پرز اعلام می کردند (60 میلیون به دورتموند رسید، 30 میلیون به وکلایش و سالی 20 میلیون حقوق می گیرد). شکست های نقل و انتقالاتی برای پرز عادی شده اند، از لواندوفسکی گرفته تا پوگبا و نیمار اما ننگ نخریدن امباپه تا سالها بر پیشانی وی خواهد ماند و به همین خاطر است که مدیر رئال به هیچ وجه دوست ندارد که بعد از این همه سال وعده و وعید، آچمز شود. اگر پرز قرار نبود که جانشینی برای رونالدو بخرد، هیچ دلیلی نداشت که بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید را برای هیچ و پوچ بیرون کند. پرز می توانست همان طور که به راموس پیشنهادی با “تاریخ انقضا” داد، به امباپه هم پیشنهادی با تاریخ “مشخص” بدهد. مادر امباپه گفته که پیشنهادهای رئال و پی اس جی مشابه هم هستند، پس پرز منت کشی را بلد است اما چرا این “منت” را برای کریستیانو نکشید؟ جرم کریستیانو این بود که خرید شخص پرز نبود؟ فقط منت کشی از رونالدو و راموس خار داشت؟

جام چهاردهم هفته
یکی از اشتباهات فاحش مدیران رئال این است که این روزها به جای مدیریت اخبار در رسانه های وابسته به خود، موج رسانه ای را در اختیار امباپه و خانواده اش قرار داده اند. در روزهایی که هواداران رئال دیوانه وار منتظر فینال پاریس هستند، همه و همه از امباپه صحبت می کنند. رئال مادرید آبرومند آنچلوتی پس از این فصل دیوانه وار لیاقتش را دارد که قهرمان اروپا شود تا این فصل شگفت انگیز در تاریخ ثبت و جاودانه شود. اگر رئال در پاریس قهرمان شود، تعداد جامهایش دو برابر تیم دوم یعنی میلان می شود. تاسف بار است که  مدیران رئال خود را بازیچه دست امباپه کرده اند که اشتباهی نابخشودنی است. اگر این حواس پرتی جام را از رئال بگیرد، هواداران هرگز امباپه و همچنین مدیران رئال که اجازه داده اند تا پرافتخارترین تیم تاریخ بازیچه یک بازیکن و خانواده اش شود را نخواهند بخشید.

حامد فلاح