مرجع خبری رئال مادرید : فلورنتینو پرز مدیر رئال مادرید در صحبت های اخیرش مدعی شده بود که رئال مادرید هیچ تمایلی به خرید هالند در این تابستان نداشته است و طوری وانمود کرده بود که گویی رئال خودش به این بازیکن اجازه داده تا به سیتی برود. پرز گفته بود که با حضور بنزما دلیلی نداشته که رئال به دنبال خرید هالند باشد.

با این وجود فابریزیو رومانو خبرنگار ایتالیایی گزارش داده است که رئال مادرید چندین و چند بار برای خرید هالند تلاش کرده و با وکلای وی تماس گرفته هر چند که در نهایت این بازییکن و نزدیکانش حضور در سیتی را ترجیح داده اند.

رسانه های نزدیک به باشگاه رئال مادرید به خصوص اس و مارکا به شدت مدعی هستند که سیتی در قرارداد هالند بند انتقال 150 میلیونی برای تابستان 2024 گذاشته که البته رومانو وجود چنین بندی را هم رد می کند.

البته در هر صورت حتی وجود چنین بندی هم نمی تواند حضور هالند در رئال را چندان قطعی کند. در حقیقت این بند فقط در صورتی قابلیت اجرایی شدن را دارد که خود هالند بخواهد این اتفاق بیافتد و ارلینگ فقط در صورتی به دنبال اعمال این بند خواهد بود که در سیتی شرایط بدی داشته باشد. طبیعتا اگر ارلینگ بتواند در لیگ انگلیس موفق شود و در تیم گواردیولا بدرخشد، هیچ دلیلی برای جدایی وی وجود نخواهد داشت.