امید هفته
شروع خوب بنزما بهترین خبر بازی رئال مادرید و آمه ریکا بود. همچون فصل گذشته امید اصلی هواداران رئال مادرید به کریم است. مهاجم فرانسوی فصل گذشته یک تنه مقابل پی اس جی و چلسی، کار را در آورد و اگر امیدی هم برای فصل جدید باشد، به خود اوست. سبایوس دیگر نقطه روشن بازی بود که نمی دانیم مدیران رئال مادرید چه اصراری به فروش او دارند. مدیران رئال دم از سلامت اقتصادی می زنند اما به بهانه نیاز مالی اصرار به فروش یکی از آماده ترین بازیکنان ترکیب دارند. ترافیک در خط هافبک رئال مادرید قابل انکار نیست اما مشخصه های سبایوس با بقیه هافبک های جوان رئال مادرید (والورده، کاماوینگا و شوامنی) کاملا متفاوت است و در صورت جدایی مودریچ در سال آینده، دنی منطقی ترین جانشین برای او خواهد بود. آنچلوتی به خوبی به توانایی های سبایوس واقف است و تمایلی به رفتن وی ندارد. در برهوت گلزن در ترکیب رئال مادرید، اگر قرار به خرید مهاجم نیست، هیچ منطقی هم برای جدایی آسنسیو به عنوان سومین گلزن برتر فصل گذشته وجود ندارد. مدیران رئال فعلا به جای انگولک کردن آسنسیو و سبایوس بهتر است که به فکر بیرون کردن مازادهای واقعی (وایخو، اودریوزولا، ماریانو و …) باشند!

گیج های هفته
مدیران رئال مادرید انگار بعد از شکست در خرید امباپه کاملا گیج شده اند و قافیه را باخته اند. ضعف هجومی رئال مادرید از فصل گذشته مشهود بود. یادمان نرفته که در چند بازی فصل قبل که بنزما دچار مصدومیت شده بود، چطور آنچلوتی و تیمش زمین گیر شده بودند. حالا از هازارد به عنوان راهکار هجومی اسم برده می شود اما بازیکن بلژیکی که در سه فصل اخیر در پست دلخواهش موفق نبوده، به چه دلیلی باید در پست مهاجم کاذب (که هرگز در تاریخ رئال مادرید سبک موفقی نبوده) چیزی را عوض کند؟ می گویند که گزینه ای مناسب برای خط حمله رئال مادریددر دنیای فوتبال وجود ندارد، پس اکیتیکه در پی اس جی و ماتیس تل از بایرن مونیخ از کجا پیدا شدند؟ مگر مدیران رئال مادرید به هنر خود در جذب استعدادهای جوان نمی نازند؟ پس چرا بعد از امباپه هیچ آلترناتیوی رو نکردند؟ بدیهی است که هیچ مهاجم اسم و رسم داری حاضر نشود که فعلا نیمکت نشین فوق ستاره ای نظیر بنزما شود، اما مگر نمی شد امثال ماتیس تل را از میان هزاران جوان با استعداد فوتبال دنیا کشف کرد که زیر نظر بنزما تجربه اندوزی کنند و تا چند سال دیگر مهاجم فیکس تیم شوند؟ تیمی که 30 میلیون برای تجربه شکست خورده ای همچون اودریوزولا هزینه کرده، نمی توانست برای خط حمله هم استعدادی مثل کاماوینگا را کشف کند؟

جنگ داغ هفته
در حالی که مدیران رئال مادرید هفته هاست دست در جیب خود کرده و یه قل و دو قل بازی می کنند، بقیه رقبای رئال مادرید در سطح اول اروپا و اسپانیا در حال تقویت خود هستند. بارسلونا که در هر پست هجومی حداقل دو گزینه مطمئن دارد (بر خلاف رئال که به جز وینیسیوس و بنزما گزینه مطمئن دیگری ندارد!) حالا به سراغ تقویت ساختار دفاعی خود رفته است. اتلتیکو به سراغ کریستیانو رونالدویی رفته که اگر به خاطر کینه شخصی پرز نبود، می توانست مرهم موقتی بر زخمهای خط حمله رئال مادرید باشد و مثلث VBC را تکمیل کند. اگر اولویت روی مسائل ورزشی باشد، هیچ گزینه دیگری نمی تواند به خوبی رونالدو ضعف گلزنی رئال مادرید را رفع کند و حداقل سالی 25 گل را تضمین کند. اگر اولویت هم روی تسویه حساب شخصی مدیر باشگاه با بازیکنان سابق است، چیز دیگری نمی توان گفت! بنزما به تنهایی قرار نیست که حریف اتلتیکو با کریستیانو-ژائو و بارسلونا با رافینیا-لواندوفسکی-دمبله (فران تورس – اوبامیانگ- فاتی) باشد. عجیب است که مدیران رئال هنوز نفهمیده اند که سه جام فصل قبل به خاطر غیرت و تعصب بازیکنان بوده است نه به خاطر قدرت ترکیب. معجزه قرار نیست که هر سال تکرار شود!

حامد فلاح