رئال مادرید با برتری در مقابل آینتراخت فرانکفورت قهرمان سوپرجام اروپا شد تا کارلو آنجلوتی به شکل جالبی مسیری تقریبا مشابه با سال 2014 را تجربه کند. قهرمانی های چندگانه با رئال و اما در سال دوم از دست رفتن تمامی جامها در پایان فصل…

اولین حضور کارلو آنجلوتی سرمربی ایتالیایی در پایتخت اسپانیا برای هواداران بسیار خوشایند بود. قهرمانی در کوپا دل ری با مغلوب کردن بارسلونا در بازی فینال و کسب دهمین قهرمانی اروپا که رئالی ها 12 سال انتظارش را کشیده بودند. در ادامه حضور آنجلوتی همچنان روزهای خوش ادامه داشت و سوپر جام اروپا و قهرمانی در جام باشگاه های جهان از راه رسید و کارلتو با کسب 22پیروزی متوالی رکوردی جدید را در اروپا به ثبت رساند.
اما پس از فتح جام باشگاه های جهان به مرور افت رئال مادرید آغاز شد. اختلاف با مدیران رئال بر سر شدت تمرینات بدنی، بعدها آنجلوتی فاش کرد مدیر برنامه های بیل درخواست تغییر پست بازی او را داشته است. حذف از کوپا اولین ناکامی آنجلوتی بود اما او به دلیل فشردگی بازیها و شرکت در 4 جام مختلف از این حذف استقبال کرد.
در ادامه فصل و در دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان تیم پر ستاره رئال مادرید مقابل یوونتوس از دور رقابت ها کنار رفت و در پایان فصل لالیگا نتوانست به مقامی بهتر از دومی دست یابد تا مدیران رئال عذر او را بخواهند.
در سال2021 زیدان از رئال مادرید رفت و آلگری پیشنهاد مربیگری یوونتوس را پذیرفت و پوچیتینو در خدمت پاریس بود و حتی خود کارلتو هم انتظار پیشنهاد پرز را نداشت اما با شور و شوق فراوان به پیشنهاد قوهای سپید مادرید پاسخ مثبت داد. دور دوم حضور آنجلوتی با درخشش تیم و رسیدن چند قهرمانی شیرین همراه بود. قهرمانی در لالیگا چند هفته مانده به پایان مسابقات و قهرمانی پر هیجان و دراماتیک در لیگ قهرمانان اروپا با کامبک های رویایی.
رئال مادرید با برتری در مقابل آینتراخت فرانکفورت قهرمان سوپرجام اروپا شد تا کارلو آنجلوتی به شکل جالبی مسیری تقریبا مشابه با سال 2014 را تجربه کند. و به نظر می رسد که مادریدی ها شانس اول قهرمانی در جام باشگاه های جهان نیز باشند.
اما چالش اصلی سرمربی باسابقه ایتالیایی در فصل آینده دفاع از عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا و همچنین پایان دادن به سال ها ناکامی در کوپا است. در رئال مادرید قانونی نانوشته وجود دارد که اگر یک مربی در پایان فصل جامی به دست نیاورد قطعا تغییر خواهد کرد. آیا کارلو آنجلوتی و پسرش میتوانند از پس چالش های فصل جدید بر بیایند؟ باید منتظر بمانیم و امیدوار باشیم….

کاوه گلمرادی