مرجع خبری رئال مادرید : داوید آلابا و روبرت لواندوفسکی بین سالهای 2014 تا 2021 با همدیگر در بایرن مونیخ هم تیمی بودند و در کنار هم هفت بونسدلیگای متوالی و یک چمپیونزلیگ کسب کردند. دو ستاره اتریشی و لهستانی 265 بازی کنار هم داشتند که سالها کنار هم تمرین کردند. هر دو بازیکن در تمرینات در مورد کاشته زدن با همدیگر کل کل داشتند.

خاوی مارتینز ستاره سابق تیم ملی اسپانیا که حالا به قطر رفته در مورد کاشته های این دو می گوید:” همیشه آلابا و لواندوفسکی بعد از تمرینات کنار هم می دویدند و کاشته می زدند. آنها با هم کل کل داشتند. دیدن کاشته های انها و نحوه کاشته زدنشان فوق العاده بود. این یک نمایش بود چرا که هر دویشان ضربات فوق العاده ای می زدند.”

حالا الابا و لواندوفسکی مسیرشان کاملا از هم جدا شده اند. اولی به رئال مادرید رفته و دومی به بارسا ملحق شده است و این بار وقتش است که مقابل هم قرار بگیرند و با هم بجنگند. دوئل کاشته های این دو حالا به لالیگا منتقل شده است. داوید در مقابل آلمریا برای اولین بار در لالیگا با کاشته گل زد هر چند که سال گذشته در تیراسپل این کار را کرد. لواندوفسکی در مقابل رایو شانس کاشته زدن نصیبش نشد.

آلابا کاشته زن اول بایرن مونیخ بود که یازده ضربه را به گل تبدیل کرد: ده تا با ضربه مستقیم و یکی با پاس قبل از شوت. لواندوفسکی نیز شش بار در فوتبال آلمان با ضربه کاشته گل زد: پنج تا با بایرن مونیخ و یکی با دورتموند. اگر به پنالتی ها نگاه کنیم، آلابا سه تا از شش ضربه را به گل تبدیل کرد در حالی که لواندوفسکی 58 تا از 64 ضربه را به گل تبدیل کرد. خاوی مارتینز در این باره که الابا می تواند اولین کاشته زن رئال باشد، بیان کرد:” منطقی است. کاشته هایش در تمرینات را می دیدم و طبیعی است که کاشته زن اول باشد. قطعا کاشته های بیشتری را در رئال به گل تبدیل خواهد کرد.”

از زمان شروع فصل گذشته، آلابا دو گل با ضربه کاشته در رئال زده است. در ترکیب رئال مادرید، سبایوس، کروس، ناچو و اسنسیو هر کدام فقط یک گل با ضربه کاشته زده اند. از زمان جدایی رونالدو، رئال مادرید کاشته زن موفقی نداشته است. کریستیانو در رئال 450 گل زده بود که 33 تایش با ضربه کاشته بودند. کریستیانو البته با 444 کاشته این 33 گل را زده بود یعنی فقط 7.43 درصد کاشته هایش به گل تبدیل شده بودند. در دوران بایرن، بیل از 72 کاشته 4 تایش را به گل تبدیل کرد، اوزیل از 18 کاشته سه تایش را گل کرد و خامس از 19 کاشته سه تا را به گل تبدیل کرد.