مرجع خبری رئال مادرید : ادواردو کاماوینگا هافبک 19 ساله فرانسوی بخت اصلی جایزه پسر طلایی است، جایزه ای که در سالهای اخیر امباپه، دلیخت، ژائو فلیکس، هالند و پدری ان را کسب کردند.

توتواسپورت هر سال بهترین بازیکن زیر 21 سال فوتبال دنیا را معرفی می کند که به نظر می رسد که کاماوینگا امسال بخت اصلی کسب جایزه باشد. در حال حاضر لیست نامزدها به 60 نفر رسیده است، ماه آینده این عدد به 40 نفر می رسد و در روز 25 مهر نیز به 20 نفر خواهد رسید و بعد از آن نوبت 40 خبرنگار ورزشی از سراسر اروپاست که رای خود را به یکی از 20 گزینه نگاه کنند.

البته توتواسپورت یک جایزه فرمالیته به عنوان “پسر طلایی از نگاه هواداران” هم دارد که بر اساس رای هواداران مشخص می شود. در حال حاضر با رای هواداران، کاماوینگا بیش از 40 درصد هواداران را کسب کرده است و اول است اما نکته این جاست که تا کنون نشده که رای کارشناسان و رای هواداران یکسان باشد.

توتواسپورت از سال 2018 جایزه “پسر طلایی از نگاه هواداران” و “پسر طلایی ایتالیا” را اضافه کرده است که تا کنون هرگز رای مردمی و رای کارشناسان یکی نبوده است. در سال 2018 دلیخت جایزه پسر طلایی را برد و جایزه مردمی به جاستین کلایورت رسید. سال بعدش ژآئو جایزه اصلی را برد و جایزه مردمی به گندوزی رسید. یک سال بعدش هالند جایزه اصلی را برد و جایزه مردمی به فاتی رسید و سال گذشته نیز کریم آدیمی جایزه مردمی را کسب کرد و پدری برنده جایزه کارشناسان شد. حالا کاماوینگا باید امیدوار باشد که نظر کارشناسان هم مثل نظر هواداران باشد.

تا کنون هرگز نشده که بازیکنی در ترکیب رئال مادرید جایزه پسر طلایی را ببرد. به طور مثال ایسکو یک سال پیش از پیوستن به رئال این جایزه را برد و وینیسیوس در سال 2018 در رای گیری کارشناسان  پنجم شد. رودریگو نیز هرگز به جمع پنج نفر برتر نرسیده است. رینیر هم در حال حاضر در میان 60 نفر برتر است اما شانسی برای کسب جایزه ندارد.

جدا از هینکاپی که به خاطر رای مردم کشورش در رای گیری های توتواسپورت رده بالایی دارد و شانس بالایی برای کسب جایزه مردمی دارد، در حال حاضر به نظر می رسد که گاوی، بلینگام و موسیالا رقبای اصلی کاماوینگا برای جایزه پسر طلایی 2022 باشند. البته توتواسپورت در تمجید از او نوشته است:” هیچ کس از نظر نتایج تیمی بهتر از کاماوینگا نبوده است چرا که چمپیونزلیگ، لالیگا، سوپرجام اسپانیا و اروپا را برده است.”

کاماوینگا در لیست ده نامزد جایزه کوپا نیز قرار گرفته است، جایزه ای که توسط فرانس فوتبال به بهترین بازیکن جوان فوتبال دنیا می رسد.