بی خوابی هفته
دیر وقت بودن بازیهای رئال مادرید هم برای هواداران بارسلونا دردسر بدی است. آنها مجبورند تا پاسی از شب بیدار بمانند و امید داشته باشند تا رئال امتیاز از  دست بدهد تا کمی خودشان را تخلیه کنند اما هیچ به هیچ. در شبی که علیرضا علیفر در شبکه سه سیما مرزهای مهمل گفتن را جا به جا کرد، رئال مادرید برای یک بار دیگر در دقایق پایانی حریف را ویران کرد. در حالی که حریفان رئال در مقطع پایانی بازیها از نظر بدنی کم می آورند، رئال مادرید تازه در لحظات آخر جان می گیرد. دعا می کنیم که خدا بنزما را برای ما حفظ کند چون نمی دانیم که روزی که او را نداشته باشیم، چه اتفاقی برای تیم رخ می دهد.

قرعه هفته
در دو ماه و نیم آینده رئال مادرید باید 11 بازی دیگر در لالیگا و شش بازی دیگر در لیگ قهرمانان اروپا داشته باشد. اصرار فیفا به برگزاری جام جهانی در قطر آن هم در زمستان به واسطه رشوه هایی که بلاتر، پلاتینی و رفقا گرفتند، عملا تیم های باشگاهی بزرگ و بازیکنانشان را نابود خواهد کرد. از هفته آینده بازیکنان مثل برده هایی خواهند بود که باید بی استراحت بازی کنند. شاید به همین خاطر است که باید امیدوار باشیم که از ترکیب کنونی به جز ماریانو (که بود و نبودش فرقی هم ندارد) بازیکن دیگری کم نشود چرا که مدیران رئال به این نتیجه نرسیده اند که خریدی در کار نباشد و آنچلوتی هم پذیرفته است. همین حالا که هفته ای یک بازی برگزار می شود، خستگی در ساق های کروس و مودریچ مشهود بود. دعای بعدی ما این است که هفته های آینده و حداقل تا جام جهانی، مصدومیت شدیدی نداشته باشیم!

پیری هفته
مستند “پرونده فیگو؛ خرید قرن” که از شبکه نتفلیکس پخش شد، بازخوانی یک انتقال تاریخی و یکی از مهمترین دستاوردهای فلورنتینو پرز در دوران فوتبالش بود. انتقالی که به شکل عجیبی با دروغ یک اتلتیکویی سابق به نام فوتره آغاز شد، کسی که به فیگو گفت در پایان فوتبالش فقط پول برایش اهمیت خواهد داشت نه جام و مدال پس باید به پرز جواب مثبت بدهد! انتقالی که کل دنیا و حتی در مقطعی فیگو هم با آن مخالف بودند اما در نهایت به نتیجه رسید. دیدن این مستند می تواند مصداق خوبی برای درک تاثیر بالا رفتن سن روی محتاط شدن و پر اشتباه شدن انسان ها باشد. در آن زمان پرز باید برای پیروزی در انتخابات ریاست رئال مادرید، رقیبش لورنزو سانز با کارنامه درخشان دو چمپیونزلیگ در پنج سال را شکست می داد. پرز برای این که دستاورد سانز را کوچک کند، گفت که “دو مدل قهرمانی داریم: یکی قهرمانی با حروف کوچک، دیگری قهرمانی با حروف بزرگ، رئال مادرید در تاریخش همیشه به روش دوم برنده شده است.” منظور پرز این است که دو قهرمانی سانز، چندان مقتدرانه نبوده و رئال هم تیم پرمهره ای نبوده است. بیراه هم نمی گفت، چه در فینال 1998 و چه در فینال 2000، رئال بخت اصلی قهرمانی نبود اما باز هم جام را بالای سر برد. راستش قهرمانی اروپایی رئال در سال 2022 هم یک قهرمانی با “حروف کوچک” و کاملا در تضاد با سنت های رئال مادرید بود. این قهرمانی هر چند شیرین اما به واسطه معجزه الهی، تعصب بازیکنان و نبوغ آنچلوتی به دست آمد. به نظر می رسد که کهولت سن باعث شده تا پرز حرفهای 22 سال پیش خودش را از یاد ببرد . مدیر رئال هیچ شباهتی با مرد باانگیزه و شجاع آن زمان ندارد که می خواست فوتبال را تکان بدهد چرا حالا به پیرمردی محتاط تبدیل شده که تنها فکر و ذکرش تاسیس سوپرلیگ و بازسازی برنابئو است. پرز که در آن زمان با خرید فیگو بارسا را به مرز ویرانی کشاند، حالا از طریق دوستانش به لاپورتا باج سبیل می دهد تا در سوپرلیگ بماند! ترکیب کنونی رئال مادرید ترکیب قابل دفاعی نیست، این که رئال مقابل اسپانیول به گل نیاز داشته باشد و در آخرین دقایق کارواخال جای لوکاس یکی از تعویض های تیم باشد (چون گزینه هجومی و به دردبخور دیگری روی نیمکت نیست!) چیزی فراتر از یک فاجعه است اما پرز و نزدیکانش با جدیت می گویند که نیازی به خرید نیست و ترکیب کامل است! دعای سوم ما این است که خدا ادامه فصل را بخیر کند و ای کاش بردهای رئال قاطعانه و با “حروف بزرگ” باشند نه مثل بازی با اسپانیول لحظه آخری و پراسترس.

حامد فلاح