رئال مادرید همیشه باشگاهی برای خرید های بزرگ بوده و همیشه شایعات علاقه این باشگاه به بازیکنان مورد علاقه رسانه هاست. کهکشانی و ثروتمند بودن رئال بر هیچکس پوشیده نیست اما در قرن 21 تعداد رقبای ثروتمند رئال مادرید هر سال از گذشته بیشتر می شود و مدیران دیگر به راحتی نمیتوانند بر روی هر بازیکنی دست گذاشته و او را به برنابئو بیاورند.

ظهور تیم های نفتی مانند چلسی، پاریسن ژرمن، منچستر سیتی و گردش مالی نجومی تیم های لیگ برتر انگلیس به دلیل دریافت حق پخش تلویزیونی عرصه را بر قوهای سپید مادرید تنگ کرده و مدیران رئال را بر آن واداشت تا تغییراتی در نحوه خرید و فروش بازیکنان داشته باشند. بسیاری از هواداران تیم مادریدی بر این باورند که تیم در فصل جاری به بازیکنان تراز اول دیگری نیاز دارد اما مدیران و مربی تیم دو خرید خوب همچون شوامنی و رودیگر را به سرانجام رسانده و سپس تاکید کردند که خرید دیگری در کار نخواهد بود.

در سال جام جهانی هستیم و رئال مادرید تقریبا همیشه پس از این تورنومنت بزرگ چند بازیکن تراز اول را انتخاب و جذب کرده است. هرچند که در دنیای اطلاعات امروزه بسیاری از مذاکرات باشگاه ها و بازیکنان درز میکند اما فعلا هیچ خبری از علاقه رئال به بازیکن خاصی وجود ندارد ولی به نظر می رسد مدیران تیم منتظر اتفاقات جام جهانی باشند تا بتوانند بهترین صید را برای تیم به ارمغان بیاورند.
در سال2002 رونالدو نازاریو، در سال2006 فابیو کاناوارو، سال2010 مسوت اوزیل و دی ماریا و خدیرا، سال2014 خامس رودریگز و سال2018 تیبو کورتوا همگی از خرید های بزرگ و سرشناس بودند که پس از درخشش در جام جهانی به مادرید منتقل شدند.
شاید اگر قبل از جام2014 خامس رودریگز با رئال قرارداد امضا میکرد ارزش خبری و تبلیغاتی و فروش لباس او بسیار کمتر بود و حتی ممکن بود در جام جهانی درخشش کافی نداشته باشد. اما مدیران رئال با زیرکی بازیکنی را به خدمت گرفتند که در جام جهانی تمام توجهات را به خود جلب کرده بود و توانستند تبلیغات و درآمد زایی لازم را داشته باشند و همزمان بازیکنی بزرگ را به خدمت بگیرند.
به نظر می رسد هواداران رئال باید حداقل تا نیم فصل و یا حتی پایان فصل منتظر بمانند تا شاهد خریدهایی بزرگ و جذاب باشند. و بازیکنان مستعد و درخشان در جام جهانی قطعا شانس بیشتری برای حضور در تیم کهکشانی دارند.

کاوه گلمرادی