مرجع خبری رئال مادرید: رئال مادرید در بیانیه ای اعلام کرد که از همه افرادی که اقدامات ناپسندی علیه وینیسیوس جونیور داشته اند، شکایت خواهد کرد. حرفهای زشت پدرو براوو رئیس اتحادیه ایجنت های بازیکنان که رفتار وینیسیوس را با میمون مقایسه کرده بود و تهدید کوکه در این باره که وینی حق ندارد در متروپولیتانو برقصد، باعث شده تا رئال بیانیه بدهد.

بیانیه رئال مادرید بدین شرح است: باشگاه رئال مادرید هر گونه اظهار نظر و رفتار نژادپرستانه در دنیای فوتبال ، ورزش و کلی زندگی و صحبت های ناخوشایند و تاسف بار علیه وینیسیوس جونیور بازیکن ما در ساعات اخیر را اساسا  رد می کند. رئال مادرید حمایت خود را از وینیسیوس جونیور درک می کند، بازیکنی که فوتبال را همچون رفتاری در زندگی می بیند که توام با شادمانی، احترام و رفتار ورزشی است. فوتبال جهانی ترین چیزی است که وجود دارد و باید الگویی از ارزشها و همدلی باشد. باشگاه از طریق سرویس حقوقی خود قصد انجام اقدامات حقوقی علیه هر گونه فردی دارد که علیه بازیکنان ما پیام های نژادپرستانه می دهد.”

پدرو براوو ایجنت بازیکنان از حرفهایش این گونه عذرخواهی کرد:” باید تایید کنم که عبارت “میمون” برای توصیف رقص وینیسیوس کنایه ای به “کارهای احمقانه” بود. هدفم حمله به کسی نبود. صادقانه عذرخواهی می کنم. متاسف هستم.”

برونو گیمارش بازیکن برزیلی در مورد حمایت از وینیسیوس گفت:” اگر این یارو در پخش زنده تلویزیونی این را می گوید، تصور کنید زمانی که پخش زنده وجود ندارد، چه می گوید. غیرقابل درک است که این آدم بازداشت نشود، هیچ توجیهی نیست.”

از سویی ماریو کورتاخنا اعلام کرد که وینیسیوس به زودی ویدیویی آپلود خواهد کرد و در مورد رقص خود و حرفهای نژادپرستانه ای که در مورد شزده می شود، توضیح خواهد داد.