رئال مادرید دیشب در یک بازی سخت توانست مقابل تیم سرسخت اتلتیکو به برتری 2بر 1دست یابد. حرکت زیبای رودریگو و شوامنی و همچنین فرار زیبای وینیسیوس و گلزنی والورده همه زیبا و قابل تحسین بود. اما نقش دو نفر روی گلها بسیار بی بدیل بود. حرکت والورده روی گل اول و لوکا مودریچ روی گل دوم.
تیم اتلتیکو از ابتدای بازی در میانه میدان بسیار فشرده بازی میکرد و اجازه نمیداد رئالی ها به آسانی از خط نیمه زمین عبور کنند. بسیاری از تیم ها در میانه میدان و روی خط وسط زمین دیواری از بازیکنان را تشکیل میدهند تا مانند یک سپر عمل کرده و مانع از عبور توپ به زمین خودی شوند.
این تاکتیک در بسیاری از دقایق بازی به خوبی جواب داد. عبور از این دیوار مستحکم با پاسکاری و جابجایی بسیار سخت بود و رئالی ها بیشتر در زمین خودی به حفظ توپ و بازی سازی پرداختند و حتی تیبو کورتوا دروازه بان تیم لمس توپ های بسیاری را تجربه کرد.

اما در صحنه گل اول این فدریکو والورده بود که با یک حرکت انفرادی توپ را در زمین خودی دریافت کرده و با عبور از خط نیمه و شکستن سد بازیکنان اتلتیکو توانست توپ را به زمین حریف رسانده و پایه گذار گل اول کهکشانی ها شود.
لوکا مودریچ دقایقی بعد توانست نقش مشابهی را ایفا کند و توپ را به صورت انفرادی از خط نیمه عبور داده و با انجام یک پاس و دریافت با وینسیوس توپ فوق العاده ای را به پشت مدافعان ارسال کرده و دوباره تیم را در موقعیت گلزنی قرار دهد.

با اینکه تمامی بازیکنان نقش زیادی در موفقیت رئال داشتند اما این دو بازیکن با حرکات کمر شکن توانستند نقش بسیار موثری در این پیروزی دلچسب داشته باشند.

کاوه گلمرادی