مرجع خبری رئال مادرید : زمانی که فدریکو والورده به عنوان بازیکنی گمنام توسط رئال مادرید جذب شد، شاید خیلی ها تصور نمی کردند که در ان زمان یک انفجار بزرگ رخ داده است اما زمان نشان داد که رئال چه کار بزرگی کرده است.

در حقیقت فده زمانی در آستانه پیوستن به آرسنال قرار داشت. در آن زمان فرانسیس کاگیگائو، دست راست آرسن ونگر در آرسنال و یکی از بزرگترین استعدادیاب های سالهای اخیر سخت در تلاش بود تا فده را به لندن ببرد. در آن زمان این بازیکن 15 سال داشت و در رده های پایه آرسنال بازی می کرد. کاگیگائو توانست خانواده ، ایجنت و باشگاهش را راضی کند و والورده در دسامبر 2014 به همراه مادرش، برادرش پابلو و یکی از مدیران پنیارول راهی لندن شد. آنها شش روز در لندن بودند و در هتل ساپول در نزدیکی محل تمرین آرسنال اقامت داشتند. فده چند روز با بازیکنان زیر 23 سال و یک بار هم با بازییکنان تیم بزرگسالان تمرین کرد و تست بدنی را هم پشت سر گذاشت که نسبت به سنش شرایط بدنی فوق العاده ای داشت. بازیکن اروگوئه ای در لندن روزهای خوبی را داشت و ب همین خاطر ریچارد لو به نمایندیگ از آرسنال راهی مونته ویدئو شد تا انتقال را نهایی کند. وکالت فده در ان زمان به عهده راباخادا دروازه بان سابق سویا بود. آرسنال به توافق شفاهی رسید اما خبری از امضای قرارداد نبود. خانواده والورده تصمیم گرفتند که تا پایان مسابقات زیر 17 سال امریکای جنوبی منتظر بمانند.

آن تورنمنت همه چیز را عوض کرد. فده در تیم زیر 17 سال اروگئه هفت گل زد و خوش درخشید و دومین گلزن برتر مسابقات پس از لئاندرینیو برزیلی شد. فده جدا از گلهایش عملکرد درخشانی داشت تا بزرگان اروپا به سراغش بروند. رئال یکی از جدی ترین مشتریانش بود که گزارشات بسیار مثبت باعث شد تا  به دنبال خریدنش باشند. آرسنال امیدوار بود که وکیل فده سر قولش بماند. پیشنهاد آرسنال بیش از سه میلیون یورو بود. در آن زمان خانواده فده نیز اماده انتقال به ارسنال بودند اما ناگهان همه چیز عوض شد.

باشگاه های ایتالیایی، انگلیسی و همچنین بارسلونا می خواستند فده را به خدمت بگیرند اما رئال مادرید سریع تر از همه اقدام کرد و توانست او را به خدمت بگیرد. جونی کالافات رئیس بخش استعدادیابان رئال در امریکای جنوبی اصرار شدیدی به خرید وی داشت و خوزه آنخل سانچز مدیر اجرایی رئال برای پرداخت پنج میلیون یورو چراغ سبز نشان داد. فده در سن هجده سالگی در ژولای 2016 به مادرید سفر کرد تا به کاستیا ملحق شود و در کنار بازیکنانی نظیر اشرف، اودگارد و رگیلون بازی کند. او مدتی به لاکرونیا رفت و بعد از آن به رئال مادرید برگشت.