تیم رئال مادرید در حالی این فصل را پشت سر می گذارد که ممکن است، در پایان فصل بخش قابل توجهی از ترکیب دچار تحول شود. هفت نفر از ترکیب رئال در آخرین سال قراردادشان هستند و می توانند به عنوان بازیکن آزاد تیم را ترک کنند و پنج نفر دیگر نیز به دلایل مختلف، احتمال جدا شدنشان کم نیست. در مبحث پیش رو قصد داریم، آخرین شرایط این دوازده بازیکن را بررسی کرده و به دید واضح تری در مورد سیاست های نقل و انتقالاتی باشگاه برسیم. تحلیل شرایط هر بازیکن، چکیده ای از اخبار منابع معتبر و برداشت شخصی نویسنده خواهد بود.

آندری لونین
این دروازه‌بان اوکراینی در سال ۲۰۱۸ با مبلغی در حدود ۸ میلیون یورو از باشگاه زوریا لوهانسک جذب شد. در فصول گذشته اندری لونین تجربه حضور قرضی در تیم های لگانس، رئال وایادولید و رئال اویدو را داشته است و در حال حاضر به عنوان دروازه‌بان دوم رئال مادرید و جانشین تیبو کورتوا شناخته می شود. در تابستان گذشته شایعاتی مبنی بر رفتن لونین به خاطر نداشتن دقایق کافی به چشم میخورد، تا جایی که مدیران رئال برای جانشین احتمالی او با دروازه‌بانانی نظیر گابریل اسلونینا و داوید اوسپینا مذاکراتی انجام داده بودند. حتی زمانی بحث تمدید قرارداد و انتقال قرضی لونین مطرح شد ولی ظاهراً به خاطر تولد فرزندش تصمیم به ماندن گرفت. با فرا رسیدن تابستان ۲۰۲۳، آندری به سال آخر قراردادش می رسد و باید تصمیم نهایی اش را در مورد تمدید یا ترک باشگاه بگیرد.

فرلاند مندی
سال ۲۰۱۹ باشگاه رئال مادرید تصمیم به جذب مندی با قراردادی ۶ ساله گرفت. باشگاه برای جذب او مبلغ ۴۸ میلیون یورو را به لیون فرانسه پرداخت کرد. با اینکه این مدافع فرانسوی جزو ارکان اصلی قهرمانی های رئال در سال های اخیر به حساب می آید، ولی شایعه های نقل و انتقالاتی همیشه راجبش داغ است. در دو تابستان اخیر منابع مختلفی به فروش احتمالی مندی اشاره کردند. به عنوان مثال رسانه آس بیان کرد که درها به روی جدایی او باز است. در این مقطع نیز رسانه هایی مثل له ۱۰ اسپورت و اوکی دیاریو به تمایل باشگاه هایی نظیر پی اس جی، چلسی و یوونتوس اشاره کردند. در جدیدترین ترین اظهار نظر ها رسانه آس گزارش داده است که مدیران رئال مادرید با وکلای فرلاند مندی به توافق مالی برای تمدید قرارداد نرسیده اند و احتمال فروش وی در تابستان پیش رو وجود دارد. همچنین این منبع برای جانشینی از ژائو کانسلو، مدافع منچستر سیتی و تیم ملی پرتغال اسم برده است. مندی تا سال ۲۰۲۵ قرارداد دارد و همچنان شرایطش مبهم به نظر می رسد.

ناچو فرناندز
ناچو سال هاست که در رئال مادرید حضور دارد و در حال حاضر، آخرین ماه های قراردادش را سپری می‌کند‌. این بازیکن تک باشگاهی که محصول لافابریکا می باشد، از سال ۲۰۱۳ به لیست بزرگسالان راه پیدا کرد و پس از گذراندن دوران طلایی با این باشگاه به کاپیتان دوم تیم و یکی از بزرگان رختکن تبدیل شد. در حالی که اکثر تصورات بر ماندن این بازیکن گواهی میدادند اما رادیو کادناسر احتمال دیگری را مطرح کرد. به گزارش این منبع، ناچو از میزان دقایقی که دارد به شدت دلخور است و به ترک باشگاه فکر می کند. آینده کاپیتان دوم رئال مادرید مبهم است و باید دید که چه می شود.

خسوس وایخو
پیرو سیاست جذب بازیکنان اسپانیایی، خسوس وایخو در سال ۲۰۱۵ با مبلغ ۵ میلیون یورو از رئال ساراگوسا به مادرید آمد. وی سابقه زیادی به عنوان یک بازیکن قرضی دارد، به صورتی که تیم های ساراگوسا، فرانکفورت، ولورهمپتون و گرانادا در سال های اخیر، مقاصد این بازیکن بوده اند. وایخو تابستان ۲۰۲۱ در حالی به تیم بازگشت که مورد اعتماد باشگاه و هواداران نبود. عملکرد ضعیف او در فینال المپیک نیز شرایط را برایش پیچیده تر کرد. به نظر می رسد باشگاه مشکلی با رفتنش نداشته باشد اما پیدا کردن مشتری مناسب نیز به امری چالش برانگیز تبدیل شده. وایخو با عملکرد خوبش در پایان فصل گذشته تا حدودی شرایط خود را تغییر داد و با پر رنگ شدن حضور احتمالی اش بعد جام جهانی شاید بتواند سرنوشت خود را متحول کند. در تابستان گذشته از سمت رسانه های مارکا و آس، شاهد اخبار ضد و نقضی راجب این بازیکن بودیم. با وجود ترافیک زیاد در خط دفاعی، این فصل وایخو حتی یک دقیقه هم بازی نکرده که نشان از مازاد بودنش دارد. با اینکه سال ۲۰۲۵ قرارداد خسوس به پایان می رسد اما باز هم در تابستان پیش رو احتمال فروش وی بسیار بالاست.

آلوارو اودریوزولا
به نظر می رسد که سیاست خرید بازیکنان اسپانیایی در مورد اودریوزولا هم خوش یمن نبوده است. آلوارو اودریوزولا در سال ۲۰۱۸ با پرداخت مبلغ ۳۲ میلیون یورو از سوسیداد به مادرید آمد. وی بعد از یک دوره حضور قرضی کوتاه در تیم بایرن مونیخ، به مادرید بازگشت و در آخرین سال مربیگری زیدان به اوج خود رسید.

آلوارو اما زیر نظر کارلو آنچلوتی، سرمربی فعلی رئال مادرید عملکرد خوبی نداشت و مجبور شد یک فصل را به صورت قرضی در فیورنتینا سر کند. وی در فصل جاری حتی یک دقیقه هم بازی نکرده و جزو مازادترین بازیکنان ترکیب رئال مادرید به شمار می رود. در تابستان گذشته از باشگاه هایی نظیر ویارئال و رئال سوسیداد به عنوان مقاصد احتمالیش یاد می شد که به گزارش آس مذاکرات در مورد این بازیکن هیچ پیشرفتی نداشت. در روز های پایانی نقل و انتقالات نیز شایعه شده بود که اودریوزولا در یک قدمی پیوستن به ناتینگهام فارست قرار دارد که این خبر هم توسط فابریزیو رومانو تکذیب شد. رسانه هایی مثل کالچیومرکاتو و توتویووه هم به مقاصد زمستانی ای مثل فیورنتینا و یوونتوس اشاره میکنند. در پایان فصل، این بازیکن به سال آخر قراردادش می رسد و باشگاه مشکلی با فروش وی ندارد.

دنی سبایوس
رئال مادرید برای خرید این هافبک اسپانیایی در سال ۲۰۱۷ مبلغ ۱۶ میلیون یورو را به بتیس پرداخت. بعد از دو سال حضور کمرنگ در ترکیب، باشگاه تصمیم گرفت که دنی را به مدت دو سال به آرسنال قرض بدهد. تابستان سال ۲۰۲۱ در حالی سبایوس به تیم بازگشت که باشگاه مشکلی با فروش او نداشت ولی مصدومیت شدید وی در المپیک درهارا به روی انتقالش بست. دنی سبایوس که به عنوان بازیکن تعویضی مورد اعتماد آنچلوتی است، شرایط مبهمی دارد. اخبار ضد و نقضی در مورد تمدید این بازیکن مطرح است اما در آخرین گزارش های منتشر شده، خوزه فلیکس دیاز عنوان کرد که باشگاه فعلا برنامه ای برای تمدید ندارد. این در حالی است که سبایوس ماه های پایانی قرارداد خود را سپری می کند و ممکن است در پایان فصل به باشگاه سابقش برگردد. با توجه به علامت دادن متوالی سبایوس به باشگاه بتیس، به نظر می رسد که این بازیکن از رقابت در ترکیب ناامید شده است.

تونی کروس
تونی کروس اسطوره رئال مادرید و یکی از رهبران ترکیب، در سال ۲۰۱۴ به مبلغ ۲۵ میلیون یورو از بایرن مونیخ به مادرید آمد. تونی در مصاحبه ای گفته بود تا سال ۲۰۲۳ (یعنی تا سال پایانی قراردادش) قصد تمدید ندارد و آن زمان تصمیم می گیرد که بماند یا از دنیای فوتبال بازنشسته شود. کروس بعد از مسابقات یورو ۲۰۲۰، تصمیم به بازنشستگی در عرصه ملی گرفت و تمام تمرکز خود را به باشگاه معطوف کرد. پابلو پولو خبرنگار مارکا و مانو ساینز خبرنگار آس احتمال می دهند که این فصل، فصل پایانی کروس باشد هرچند که اسکای احتمال ماندن هافبک آلمانی را رد نمی کند. در جدیدترین اظهار نظر ها، کارلو آنچلوتی احتمال می دهد که کروس بماند ولی مربی رئال مادرید، بحث جدی راجب این مسئله را به بعد جام جهانی موکول کرده است. به نظر می رسد که در ماه های آینده، وضعیت تونی کروس کاملا شفاف می شود.

لوکا مودریچ
اسطوره کروات و کاپیتان سوم رئال مادرید در سال ۲۰۱۲ به مبلغ ۳۵ میلیون یورو از تاتنهام خریداری شد. این بازیکن تمام نشدنی در ماه های پایانی قراردادش می باشد و هنوز شرایط تمدید قراردادش مشخص نیست. زوران بختیاروویچ پزشک تیم ملی کرواسی اعلام کرد که لوکا مودریچ تا سال ۲۰۲۴ در تیم ملی کرواسی ماندنی شده و می خواهد در مسابقات یورو بعدی حضور داشته باشد. در آن زمان لوکا مودریچ در آستانه ۳۹ سالگی است و باید دید که مدیران رئال مادرید حاضر می شوند قرارداد این بازیکن را برای یک فصل دیگر تمدید کنند یا خیر.

کریم بنزما
شاید در این لیست، کریم تنها گزینه ای باشد که می توان در موردش با قاطعیت بیشتری صحبت کرد. کریم بنزما اسطوره فرانسوی و کاپیتان اول رئال مادرید در سال ۲۰۰۹ از لیون جذب شد. زمان مشخص کرد که سرمایه گذاری ۳۵ میلیون یورویی برای این بازیکن امری منطقی بود، خصوصاً که کریم در سال های اخیر به چهره اصلی ترکیب رئال مادرید تبدیل شده است. برنده توپ طلای ۲۰۲۲ در آخرین ماه های قراردادش قرار دارد اما احتمال ماندنش به شدت بالاست. اخیراً کریم در مصاحبه ای شایعه بازگشت به تیم سابقش را رد کرده که تلویحا عنوان کند، قصد بازنشستگی در رئال مادرید را دارد. سرجیو سانتوس خبرنگار اسپانیایی گزارش داد که بندی در قرارداد بنزما وجود دارد که در صورت کسب توپ طلا، یک سال دیگر به قراردادش اضافه می شود. هرچند که این خبر اخیراً تکذیب شده اما از احتمال ماندن کریم چیزی کم نمی کند.

مارکو آسنسیو
مارکو در سال ۲۰۱۵ با مبلغی در حدود ۴ میلیون یورو از مایورکا جذب شد و بعد از حضور قرضی یکساله در اسپانیول، طی سال های اخیر بخشی از ترکیب رئال مادرید بوده است. آسنسیو مصدومیت ها و فراز و نشیب های زیادی در تیم مادریدی داشت و همین امر باعث ناامید شدن مدیران باشگاه از تغییر شرایط این بازیکن شد. مارکو در حالی سال پایانی قراردادش را طی میکند که آینده اش کاملاً روی هواست. آس در یکی از آخرین گزارش هایش به جدایی قطعی مارکو در تابستان ۲۰۲۳ اشاره کرده ولی این بازیکن به تغییر شرایطش بسیار امیدوار است.

به نظر می رسد که باشگاه در تابستان گذشته مشکلی با رفتن او نداشت ولی مارکو و وکیل جدیدش مقصد مناسبی را پیدا نکردند.

ماریانو دیاز
این بازیکن اهل جمهوری دومینیکن می باشد و زمانی که فقط ۱۸ سال داشت با پرداخت مبلغ ۴۰ هزار یورو از بادالونا به مادرید پیوست. او در سال ۲۰۱۱ برای تیم زیر ۱۹ سال رئال مادرید بازی کرد و پله های ترقی را گام به گام پیمود تا به تیم های رزرو باشگاه برسد. در تیم های رئال مادرید سی و رئال مادرید کاستیا آمار درخشانی داشت و در نهایت توانست در سال ۲۰۱۶، حضور در تیم اصلی را تجربه کند. هرچند که باشگاه، یک سال بعد او را به مبلغ ۸ میلیون یورو به لیون فروخت. دیاز فصل خوبی را در باشگاه جدیدش تجربه کرد ولی شاید حتی تصورش هم نمی کرد که در سال ۲۰۱۸ به وارث پیراهن کریستیانو رونالدو تبدیل شود. طی یک اتفاق جنجالی، مدیران رئال تصمیم گرفتند با مبلغ ۲۱ میلیون یورو این بازیکن را بازگردانند و استارت یکی از ضعیف ترین انتقالات رئال مادرید را بزنند. ماریانو که در چهار سال گذشته شرایط اسف باری داشته، به شدت نزد هواداران منفور است. وی در فاصله هر پنجره نقل و انتقالاتی در مقابل رفتن مقاومت می‌کند و معدود مشتریانش را با رفتار ناشایست ناامید می کند. در تابستان ۲۰۲۱ ماریانو دیاز در یک قدمی پیوستن به تیم رایو وایکانو قرار داشت اما رفتار عجیبش باعث شد که انتقال بهم بخورد. تا جایی که پدرش نیز نتوانست واسطه گری بکند و از رفتار فرزندش ناامید شد. مانو ساینز می گوید، ماریانو در تابستان گذشته حتی یک مشتری هم نداشت و اسامی تیم هایی که مطرح می شد هیچ تماسی با این بازیکن برقرار نکردند. دیاز تا تابستان ۲۰۲۳ قرارداد دارد و در پایان فصل جدا شدنش قطعیست.

ادن هازارد
گران ترین انتقال تاریخ رئال مادرید نیز دست کمی از ماریانو نداشت. ادن هازارد در سال ۲۰۱۹ به مبلغ ۱۱۵ میلیون یورو از چلسی به مادرید آمد. تیره روزی های هازارد با مصدومیت های شدیدش شروع شد ولی هرچه جلو تر رفت مشخص شد که داستان فراتر از مصدومیت هاست. ادن که ماه هاست مصدومیت های خود را فراموش کرده، از عدم جدیت و کیفیت مناسب رنج می برد. در مورد وی شایعه های نقل و انتقالاتی بی شمار است ولی در مقطع پایانی فصل پیش به نظر می رسید حضور قرضی او در باشگاه سابقش امری محتمل باشد. هرچند که مالک سابق چلسی استعفاء داد و شرایط کاملاً متحول شد. در آخرین گزارش ها اوکی دیاریو مدعی شده است که یوونتوس به فکر خرید این بازیکن بلژیکی در زمستان است. به هر حال نه تنها باشگاه با رفتن این بازیکن مشکلی ندارد بلکه در جهت وقوع این امر نیز تلاش می کند. هازارد حقوقش سنگین است ولی نقش کمرنگی دارد، به همین دلیل باشگاه به دنبال فروش اوست. هرچند که خطر ماندن این بازیکن تا تابستان ۲۰۲۴ (یعنی تا سال پایان قراردادش) حس می شود.

نویسنده: flying Dutchman