مرجع خبری رئال مادرید : اس در گزارشی عملکرد بازییکنان رئال مادرید در بخش آغازین فصل را مورد ارزیابی قرار داده است.

کورتوا (دو ستاره): شروع فصلی پایین تر از درخشش خود در فصل گذشته داشت هر چند که در بازیهایی نظیر آلمریا، اسپانیول ا تتلتیکو با توپگیری هایش درخشید. میانگین او بیش از یک گل در هر بازی بوده (شانزده گل در پانزده بازی) و فقط در سه بازی کلین شیت کرده است و در لالیگا در ده بازی هرگز کلین شیت نکرده است.

لونین (دو ستاره): مصدومیت کورتوا باعث دش تا دروازه بان اوکراینی شش بازی داشته باشد که عملکرد قابل قبولی داشت و در بازیهای مهمی نظیر ال کلاسیکو بازی کرد. در لالیگا دو کلین شیت داشت.

کارواخال (یک ستاره): شروع فصلش در سطح انتظارات نبوده است. در آخرین بازی مقابل رایو به شدت ضعیف ظاهر شد تا در اولین شکست فصل لالیگایی نقش داشته باشد.”

لوکاس وازکز (دو ستاره): دقایق زایدی نداشت و فقط در هفت بازی فیکس بود اما در ست دفاع راست عملکرد خوبی داشت. در  حملات پررنگ است. مقابل آلمریا و سویا دو گل زد.

اودریوزولا: تنها بازیکن تیم بزرگسالان است که یک دقیقه هم بازی نکرده است. در زمستان بهتر است که از تیم برود چرا که حتی رودیگر هم از او در پست دفاع راست جلوتر است.

میلیتائو (یک ستاره): نقش رهبر خط دفاعی رئال مادرید را داشته است. سه گل در این فصل زده و روی کسب پنج امتیاز در لالیگا نقش داشته است. عملکرد قابل قبولی داشته است.

آلابا (بدون ستاره): عملکرد جالبی نداشته  است. فصل را با گلزنی مقابل آینتراخت و آلمریا شروع کرد اما به تدریج افت کرد و در فاز دفاعی به شدت ضعیف عمل کرد.

رودیگر (دو ستاره): هفده بازی داشته که فقط در ده تایش فیکس بوده است. گلش مقابل شاختار فوق العاده بود. از چهار کلین شیت فصل رئال در سه تایش فیکس بوده است.

ناچو (یک ستاره): به دفاع میانی چهارم تیم تبدیل شده است. در این فصل فقط چهار با رفیکس بوده و 414 دقیقه داشته که فصل دشواری برای او بوده است.

وایخو: در این فصل فقط هفده دقیقه داشته که آن هم در دقایق پایانی بازی با سلتیک بود که برد تیم قطعی شده بود.

مندی: در ورشو اشتباه فاحشی داشت و نزدیک بود که باعث شکست رئلا مقابل شاختار شود. در مقابل رایو نیز عملکرد ضعیفی داشت. شروع فصلش نگران کننده بود و جام جهانی را هم از دست داد.

شوامنی (یک ستاره): هنوز نتوانسته به دیواری تبدیل شود که انتظار می رفت. چهارمین بازییکن برتر تیم از نظر پاس گل بوده است اما در فاز دفاعی به انسجام کافی نرسیده چرا که رئال فقط در پنج تا از 21 بازی خود کلین شیت کرده است.

مودریچ(سه ستاره): در مقابل لایپزیش و اوساسونا حضور نداشت که رئال در هر دو بازی ناکام بود. در سن 37 سالگی همچنان بازیکنی کلیدی در رئال مادرید است. در این فصل سه گل زده و پنجمین گلزن برتر تیم است و در غیاب بنزما پنالتی زن اصلی تیم است. قراردادش در این تابستان به اتمام می رسد.

کروس (سه ستاره): شروع فصلش درخشان نبود اما به تدریج بهتر شد. مقابل کادیز یک گل زد. بازیکنی است که رد لالیگای امسال با 884 پاس رکورد دار است. تقریبا هر دقیقه یک پاس داده است. مثل مودریچ آینده او نیز روی هواست.

کاماوینگا (بدون ستاره): عملکردش چنگی به دل نزده است. سال خوبی نداشته و هیچ شوتی به چارچوب نداشته است. 20 بازی داشته که فقط در یکی 90 دقیقه بازی کرده (شکست مقابل لایپزیش). بهترین عملکرد فصلش مقابل ژیرونا بود اما نتوانسته روزهای درخشان فصل گذشته اش را تکرار کند و به همین خاطر جایزه پسر طلایی را هم از دست داد.

سبایوس (یک ستاره): در حالی که داشت اوج می گرفت، دچار مصدومیت شد و 28 روز از میادین دور بود. دقایق کافی را نداشته است. بی سر و صدا کار خود را انجام می دهد.

فدریکو والورده (سه ستاره): بدون تردید یکی از ستارگان فصل بوده است. با هشت گل زده شروع فصل بی نقصی داشته و فقط دو گل تا وعده آنچلوتی برای رسیدن به ده گل فاصله دارد. به گفته ترانسفرمارکت در حال حاضر صد میلیون یورو می ارزد.

رودریگو گوئس (دو ستاره): در پست های مختلفی بازی کرد و حتی به جایگزین بنزما در مواقع ضروری تبدیل شد. در این فصل هفت گل و پنج پاس گل داشته که به نظر می رسد که فصلی با بهترین آمار را در در عمرش خواهد داشت.

آسنسیو (یک ستاره): شروع فصلش بسیار کمرنگ بود اما در بازیهای اخیر بهتر شده است. در 426 دقیقه سه گل و سه پاس گل داشته است که آمار خوبی است و در جام جهانی حضور خواهد داشت.

بنزما (یک ستاره): مصدومیت های پرشمار باعث شد که نتواند عملکرد خوبش در فصل گذشته را تکرار کند. برای اولین بار در دوران فوتبالش در مرحله گروهی چمپیونزلیگ گل نزده است. در لالیگا پنج گل زده که از سیزده گل لواندوفسکی خیلی دور است و به نظر می رسد که شانسی برای پی چی چی ندارد.

ماریانو (بدون ستاره) : بهترین شبش مقابل رایو با یازده دقیقه بود و در بقیه بازیها بیش از پنج دقیقه بازی نکرد. فقط 25 دقیقه در این فصل داشته است.

وینیسیوس جونیور (سه ستاره): ستاره برزیلی در این فصل 1758 دقیقه داشته و ده گل زده است. حواشی بیرون زمین ، تحریک حریفان و توهین های نژادپرستانه باعث شده تا نگاه ها به او فراتر از فوتبال باشد.

هازارد (بدون ستاره): کاملا محو بود. درخشش در مقابل سلتیک نیز سرنوشتش را تغییر نکرد. با وجود نیمکت نشینی در رئال راهی جام جهانی شد.

آنچلوتی: بدون این که کار خارق العاده ای انجام بدهد، با نبوغ و آرامش خود توانست رئال مادرید را مدیریت کند. فاتح سوپرجام اروپا شد، در لالیگا دوم است و تیمش با صدرنشینی به مرحله بعدی چمپیونزلیگ برسد. نقطه ضعف های تیمش عدم استفاده از سیستم چرخشی (خستگی مشهود برخی بازیکنان) و شکنندگی دفاعی بوده است چرا که تیمش فقط در پنج تا از 21 بازی کلین شیت کرده است.